پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:57:44 - سه شنبه 3 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نظارت در شورای نگهبان از هر کانالی باشد انجام می‌گیرد/ اینکه گفتند عدم احراز صلاحیت نداریم حرف باطل و غلطی است/ کاندیداها اوصافی در قانون دارند که باید احراز شود
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه نظارت در شورای نگهبان از هر کانالی باشد انجام می‌گیرد گفت: اینکه گفتند عدم احراز صلاحیت نداریم، حرف باطل و غلطی است.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا  آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: مرقد منور و پرنعمت حضرت علی ابن موسی الرضا در ارض طوس، مهبط ملائکه و منبع فیض است.

وی افزود: ائمه اطهار (ع) به معنای حقیقی کلمه حی و شاهدند لذا شیعیان با رفتن به این مزارهای شریف از برکات حیات معنوی و واقعی استفاده می‌کنند و این نعمتی بزرگ است.

رئیس دستگاه قضا گفت: کرامات اهل بیت (ع) در هر حال برای همه شیعیان امر واضح و حوادث و کرامات خاص هم به صورت متواتر منقول است و چیزی نیست کسی بتواند انکار کند.

وی افزود: از همه مهمتر تاثیرات معنوی و باطنی است که هر کسی به این ساحات معنوی مراجعه می کند به میزان ظرفیت معنوی خودش بهره خواهد گرفت و این باب کرامت حق تعالی به روی شیعیان است.

آیت الله لاریجانی گفت: شیعیان از این طریق می توانند در نورانی کردن باطنشان و راه یافتن به ساحت حق تعالی بابی باز کنند.

وی در ادامه به روایاتی در شان و مقام و جایگاه حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا اشاره کرد و گفت: امیدواریم خداوند زیارت با معرفت ایشان را نصیب کند و شروطی که در ذکر لا اله الاالله است حاصل شود.

رئیس قوه قضاییه در بخشی دیگر از سخنانش گفت: گاهی حرف‌های عوامانه‌ای میشنویم نظیر اینکه آقایی که هم به دیانت و هم به انقلابی بودنش اعتقاد دارم سخنی گفته که فقط از مجاری چهارگانه میتوانیم نظارت کنیم.

وی افزود: نظارت در شورای نگهبان از هر کانالی باشد انجام می‌گیرد و این که گفتند ما عدم احراز صلاحیت نداریم این چه حرف باطل و غلطی است و برای کسی است که قانون را نمی‌شناسد.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: عده‌ای می‌گفتند اصل بر برائت است، این حرف واقعا عوامانه است زیرا برخی اوصاف را در قانون چیده‌اند و گفته اند کاندیدا باید این اوصاف را داشته باشد و اگر شورای نگهبان بخواهد تایید کند، باید اوصاف را احراز کند پس بنابراین ما عدم احراز صلاحیت هم داریم.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب