پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:45:10 - جمعه 20 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آمریکا هیچ موقع دوست ایرانی نیست
امام جمعه رابربا بیان اینکه آمریکا هیچ موقع دوست ایرانی نیست، گفت: آمریکا ، روسای جمهور و دولت های آمریکایی هیچ گاه دوست ملت عزیز ایران نیستند، این تذکر جدی را مقام معظم رهبری دادند.

به  گزارش ” صبح رابر”؛ حجت الاسلام جعفری امام جمعه شهرستان رابر با بیان اینکه زیارت خانه خدا را  قدر بدانیم، گفت : کسی که زیارت خانه خدا را کراراً انجام دهد این کار به انسان توانگری می دهد و فقر را از زندگی انسان ها دورمی کند.

وی با اشاره به اینکه تقوا یعنی واجبات را انجام دهیم، افزود: یکی از واجبات الهی حج خانه خدا است.

امام جمعه رابربا بیان اینکه خداوند حرمت مومن را از خانه کعبه بالاتر دانست و عنوان کرد: رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند:« المومنُ حرامُ کلّه عرضهُ و مسالُهُ ودمُهُ »مومن همه چیزش، آبروی او مال او وخون او حرام(محترم) است.

وی ادامه داد: روزی آن حضرت به کعبه نگاه کردند وفرمودند: « ای کعبه! خوشا به حال تو، خداوند چقدر تورا بزرگ و حرمتت را گرامی داشته است! به خدا قسم حرمت مومن از تو بیشتر است، زیرا خداوند تنها یک چیز را از تو حرام کرده، ولی ازمومن سه چیز راحرام کرده است: مال، جان وآبرو تا کسی به او گمان بد نبرد.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه نسبت به همدیگر سوء ظن نداشته باشیم ، گفت: اگر می خواهید اهل تقوا باشید باید حرمت همدیگر را حفظ کنید.

وی با اشاره به اینکه در آستانه یکی از چهار ماه حرام ،که از آن به عنوان  ماه ذی الحجه یاد شده، ماه با عظمتی خواند و افزود :و قتی این ماه فرا می رسید مسلمانان اهتمام ویژه ای به عبادت داشتند به خصوص در دهه اول ماه ذی الحجه که در احادیث پیامبر(ص) بر فضیلت آن تاکید شده است. برای این که بتوانیم بهره ای از این ایام عزیز ببریم به اعمال این دهه بپردازیم و روز عرفه را هم قدر بدانند .

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد (ع) گفت: در آغاز سال تحصیلی جدید با کمک هم دست جوان ها را بگیریم ، به حق امام جواد (ع) برای همه شیعیان این ایام پیروزی رزمندگان اسلام علیه جبهه کفر باشد.

امام جمعه رابربا اشاره به دیدار اقشار مختلف مردم با مقام معظم رهبری که نکات بسیار مهمی بیان داشتند ، افزود : آمریکا شیطان بزرگ است، بین شیاطین ابلیس از همه بزرگتر است، ابلیس کارش اغوا کردن مردم است و اما آمریکا امروز هم اغوا می کند، هم فریب می دهد، هم می جنگد و هم فتنه گری می کند؛لذا درست است که آمریکا شیطان بزرگ است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: بعضی ها دوست دارند این شیطان بزرگ را به شکل فرشته نجات معرفی کنند، در بعضی از تعابیر مقام معظم رهبری، این شیطان را برای مردم بزک می کنند تا گذشته آمریکا را مردم فراموش کنند، فرمودند این مردم ایستادگی ومقاومت کردند، شیطان بزرگ را بیرون کردند و نگذارید شیطان که از دربیرون رفته از پنجره دوباره برگردد.

امام جمعه رابربا بیان اینکه این یک اخطار است که آمریکادشمن ماست و نباید گول شیطان بزرگ را خورد ، بیان کرد: مردم و مسئولین بدانند با آمریکا انسان خوش و بش نکند، دنبال یک چیزی به اسم مذاکره هستند، حضرت آقا فرمودند ما مذاکره بر مسائل هسته ای آن هم با شرایط خاصش اجازه دادیم که این مذکره هسته ای انجام شودو درمسائل دیگر با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد، چون اعتماد به آمریکا نداریم .

وی با بیان اینکه آمریکا هیچ موقع دوست ایرانی نیست، تصریح کرد: آمریکا ، روسای جمهور و دولت های آمریکایی هیچ گاه دوست ملت عزیز ایران نیستند، این تذکر جدی را مقام معظم رهبری دادند.

امام جمعه رابر با تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد قوی و مقام ، علم پیشرفت روحیه انقلابی گری این سه عنصر سه راه قوی شدن ملت ایران در برابر دشمن دانستند و تأکید کرد: خطاب به مسئولین جوانان انقلابی و حزب الهی را گرامی بدارید، روحیه انقلابی همین جوانان حزب الهی و انقلابی بود که در مقاطع مختلف انسان را نجات می دهد.

جعفری ادامه داد: هشت سال جنگ آمریکا بر ایران تحمیل کردند همین جوانان به عنوان دفاع مقدس یاد کردند، ۹دی به حمایت از انقلاب و امام با فتنه گرها و در روز قدس شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائل سر می دهند؛ حضور پرنگ وبانشاط در صحنه های مختلف دینی و مذهبی همین جوانان هستند ، این روحیه انقلابی گری باید حفظ شود .

وی در بخش دیگر سخنانش اهمیت انتخابات را مطرح کرد و گفت : رهبر انقلاب، مسئله انتخابات را بسیار مهم و مظهر حضور و اعتماد مردم و نماد مردم سالاری دینی و واقعی در ایران خواندند. به دلیل همین اهمیت بی بدیل، برگزاری انتخابات در ایران در ۳۷ سال گذشته، به هیچ علتی و در هر شرایط سخت و دشوار، حتی یک روز به تأخیر نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه بعضی ها عادت های بدی دارند که در صلابت انتخابات تشکیک می کنند، تصریح کرد: رهبر انقلاب ایستادگی در مقابل اصرار عده ای برای باطل اعلام شدن نتیجه انتخابات ۸۸ را نمونه ای از صیانت از نتایج آرای ملت و دفاع از حق الناس خو اندند و   ۳۶ سال گذشته همه از مسئولین وزا ، نمایندگان مردم و روسای جمهور با رای مردم و حضورپر رنگ مردم انتخاب شدند. شورای نگهبان وزارت های کشورها در دولت های مختلف از مردم دفاع کرد.

خطیب جمعه رابر گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: نظارت شورای نگهبان در انتخابات، استصوابی و مؤثر است و این نظارت بخشی از همان حق الناس است و باید آن را رعایت و حفظ کرد.

وی ادامه داد: برخی صهیونیستها گفته اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته ای، ۲۵ سال از دغدغه ایران آسوده شده ایم اما ما به آنها می گوییم شما ۲۵ سال آینده را، اصولاً نخواهید دید و به فضل الهی، چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت. و از صفحه روزگار محو شودند.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه رهبر انقلاب تأکید کردند: در همین مدت نیز روحیه اسلامی مبارز، حِماسی و جهادی، صهیونیستها را راحت نخواهد گذاشت. افزود: شیعیان و مسلمانان ایران زنده هستند و حزب الله، امام و فلسطین را تنها نمی گذارند .

وی در بخش دیگر سخنانش به جشن عاطفه ها که به همت کمیته امداد، صدا و سیما و آموزش و پرورش هر سال برگزار می شود، افزود: باید همه مردم در جشن شرکت کنند و کسانی مالی دارند اموزش و پرورش را یاری کنند که کوله بار افراد بی بضاعت مخصوصا یتیمان  در اول مهر دغدغه ای را نداشته باشند و خوشحال باشند . یکی از راههای رسیدن به بهشت حمایت از یتیمان است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب