پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:56:28 - سه شنبه 28 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کارآفرینی علاوه بر ارزش آفرینی متولی اشتغالزایی است
فرنوش حمیدپور کارشناس ارشد جامعه شناسی گفت: شاید آنچه را که امروز کارآفرینی می نامند؛ صرفاً از حیث ایجاد اشتغال دارای اهمیت باشد. اما کارآفرینی بالواقع ارزش آفرینی است که در وهله ی اول به ساختار ارزشی یک اجتماع سالم می پیوندد.

به گزارش“صبح رابر”؛ فرنوش حمیدپور کارشناس ارشد جامعه شناسی در دوره کارآفرینی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان رابر گفت: کار آفرینی به عنوان موتور محرک اقتصادی، نسل جوان و در واقع اهرمهای پویای اجتماع را بازیگران اصلی خود می داند.
وی ادامه داد: شاید نگاه سطحی به کارآفرینی که موج تازه ای از افکار را به خود جلب کرده است در نگاه اول چندان کارآمد به نظر نرسد، اما ژرف تر که به مسئله بنگریم کارآفرین و صاحبان کسب و کار مولدین و کارگزاران توسعه یافتگی در ایران آینده محسوب می شوند.
حمید پور شهرستان سبز رابر را اقلیم زیبای طبیعت و انسان گستره ای بی نظیر از پتاسیل ها و استعدادهاست دانست و افزود: رابر به عنوان شهرستانی با توانایی های بالقوه و بالفعل مسیر مستقیم و روشنی را از حیث مردمان سخت کوش در دامان کارآفرینی می تواند ایجاد کند. مسیری که بی شک تا تحقق شدن آن فقط پشتکار و اراده ی مردمان این خطه را می طلبد .
کار و پویایی اهرمهای اصلی و مهم اقتصادی یک جامعه محسوب می شوند
وی اضافه کرد: بی شک برای رسیدن به رشد اقتصادی و در پی آن توسعه یافتگی جامعه کارآفرینی نیاز مبرمی است که رسیدن به این مهم را سرعت می بخشد.
این کارشناس ارشد جامعه شناسی تصریح کرد: بدیهی است کار و پویایی اهرمهای اصلی و مهم اقتصادی یک جامعه محسوب می شوند، عنوان کرد: حال آنکه وقتی اختلالی در این اهرم یعنی اشتغال روی می دهد نه تنها پویایی اقتصادی دچار خدشه می شود؛ بلکه مکانیسم های اجتماعی نیز دچار آسیب های جدی می شوند.
وی ادامه داد: شاید آنچه را که امروز کارآفرینی می نامند؛ صرفاً از حیث ایجاد اشتغال دارای اهمیت باشد. اما کارآفرینی بالواقع ارزش آفرینی است که در وهله ی اول به ساختار ارزشی یک اجتماع سالم می پیوندد.
این کارشناس ارشد جامعه شناسی افزود: آنچه نیاز است که یک اجتماع را از ورطه بی ضابطگی برهاند، مسلماً نوعی پایداری در اشتغال و بروز کسب و کارهای نو است مسیری که کارآفرینی با ایجاد اشتغال پایدار می پیماید در یک مسیر قرار می گیرد؛ اما معنای یکسانی ندارد معانی کاملاً متفاوتی از هم را منعکس می کند.
DSC04990
کارآفرینی کاملاً با سرمایه گذاری متفاوت است
وی با بیان اینکه کارآفرین فردی است که کلیه مخاطرات یک فعالیت اقتصادی را از صفر تا ۱۰۰ به عهده می گیرد؛ گفت: کارآفرینی کاملاً با سرمایه گذاری متفاوت است، سرمایه هرگز ایده ای را به حرکت در نمی آورد؛ بلکه این ایده است که محرک است، و موفقیت در کسب وکار، با ایده نوآورانه و خلاق که به همراه سرمایه منجر به ارائه محصول جدید در بازار می شود؛ رقم می خورد که این را اصطلاحاً کارآفرینی می گویند .
فرنوش حمیدپور با اشاره به تعریف فوق از پدر علم کارآفرینی ایران، احمد پور داریانی است، افزود: مسیر سخت اما ارزشمند کارآفرینی جدای از آنکه ارزش آفرینی متولی اشتغازایی است .
وی ادامه داد: شهرستان رابر، خطه همیشه سبز و آباد کرمان می تواند در اشتغالزایی فرزندانش با پیمودن مسیر کارآفرینی و پرورش کارگزاران کارآفرین برگ تحولی در آینده این شهر به ثبت برساند.
این کارشناس ارشد جامعه شناسی اظهار کرد : پتاسیل ها بالقوه و بالفعل این خطه سبز از استان کرمان می تواند راه گشای توانایی های مردمان سخت کوش این منطقه باشد .
شهر رابر قابلیت بالایی در تولید محصولات ارگانیک و لبنی دارد
وی در ادامه بیان داشت : شهر رابر با اثبات قابلیت بالایی که در تولید محصولات ارگانیک و لبنی در استان از خود به جای گذاشته است؛ همچنین تصویری از ظرفیت ها و فرصت های کاری را در بازارهای دست نخورده و بکر کمتر پرداخته شده، خود منعکس کرده است.
حمید پور عنوان کرد: آموزش کارآفرینی کمیته امداد امام خمینی(ره) که خوشبختانه در سالهای اخیر استارت خورده است می تواند تلنگری در تمایل به راه اندازی کسب و کارها را مددجویان ایفا کند و موفقیت آن با نگاه حمایتگرانه این نهاد خدمتگزار، فراگیران این دوره بتوانند زمانی محقق می شود که پس از تلنگری ابتدایی در دوره ها، مسیر مذکور را طی نمایند.
وی با بیان اینکه دوره کارآفرینی ویژه کمیته امداد امام خمینی که در سال جاری توسط سازمان مدیریت صنعتی استان کرمان آغاز گردیده است، افزود: علی رغم پیمودن مسیر سخت اما مقدس، توانسته در ایجاد ذهنیت مددجویان برای راه اندازی کسب و کار مؤثر واقع شود . به گونه ای که مددجویان تأثیر لازم را از دوره داشته اند.
این کارشناس ارشد جامعه شناسی اذعان داشت: حال برای رسیدن به مقصد استمرار و تکرار این دوره امری اجتناب ناپذیر است. تاکنون اکثریت شهرستانها استان، تحت آموزش قرار گرفته اند و در حال حاضر نیز پیمودن این راه به قوه ی خود باقی است.
انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب