پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:29:22 - یکشنبه 10 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خروج از رکود، راه افتادن چرخ بنگاه های اقتصادی است
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر خروج از رکورد بعنوان اولویت اصلی دولت در اقتصاد کشور، گفت: خروج از رکود، راه افتادن چرخ بنگاه های اقتصادی است.

به گزارش ” صبح رابر”؛ به نقل از  ” آرمان کرمان “ ؛ دکتر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس در دیدار مردمی با اهالی شهر کاظم آباد کرمان با تبین مشکلات اقتصادی کشور و راه حل های برون رفت از این مشکلات، گفت: نباید این توقع را در بین مردم ایجاد کرد که چنانچه تحریم ها برداشته شود، مشکلات اقتصادی برطرف می شود.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، ریشه در ساختار اقتصادی کشور دارد، افزود: هم در دولت قبل و هم دولت جدید تذکرات لازم را دادیم که راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی اصلاح ساختار نظام اقتصادی کشور را می طلبد.

پورابراهیمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان کرد: شاه کلید برون رفت از مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی تشریح کرد: وقتی کشوری تمام درآمدهایش از محل فروش نفت تامین شود، معلوم است که با تحریم فروش نفت توسط آمریکا، درآمد کشور از دست می رود و اقتصاد آن متزلزل می گردد.

نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با بیان اینکه امروز کشور شاهد شرائط خاص در اقتصاد است، گفت: باید درآمد کشور را به سمت درآمد های مستمر و پایدار حرکت داد.

وی خروج از رکورد را اولویت اصلی دولت دانست و افزود: متاسفانه با تاخیر در بحث خروج از رکود که از یک سال و نیم پیش تذکر دادیم و باید پی گیری می شد، کشور با چالش جدی تری مواجه است.

پورابراهیمی با بیان اینکه خروج از رکود، راه افتادن چرخ بنگاه های اقتصادی است، ابراز امیدواری کرد: محورهای اقتصاد مقاومتی که مبنای تصمیم گیری دولت است عملیاتی شود تا شاهد تسریع خروج از رکود باشیم.

وی افزود: فعال شدن بنگاه های اقتصادی ضمن رونق اقتصادی کشور اشتغال جوانان را هم ایجاد می کند که امروز دغدغه اصلی مردم است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع برجام، گفت: به جهت اینکه طرف مقابل بارها در تعهداتش پیمان شکنی کرده و از آنها خلف وعده دیدیم، امیدواریم ایندفعه به خوبی طی مسیر شود.

وی تصریح کرد: دلیل اصلی پی گیری مذاکرات، رفع تحریم ها و عبور از مشکلات اقتصادی بود که بارها گفتیم، ریشه مشکلات اقتصادی اصلاح ساختار اقتصادی است و تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد از این مشکلات با رفع تحریم ها برطرف می شود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب