پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:02:40 - جمعه 15 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
باز هم کرمان میزبان ۹ لاله سرخ انقلاب می شود
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت : در آستانه ۲۵ محرم الحرام، سالروز شهادت امام سجادعلیه السلام، میزبان ۹ شهید دوران دفاع مقدس در استان هستیم ..

به گزارش ” صبح رابر”؛ به نقل از  “آرمان کرمان”، محمدمهدی ابوالحسنی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، در نشست خبری با اشاره به اینکه در آستانه ۲۵ محرم الحرام، سالروز شهادت امام سجادعلیه السلام، میزبان ۹ شهید دوران دفاع مقدس در استان هستیم؛ افزود: از این تعداد ۶ شهید گمنام و سه شهید از شهدای لشکر ۴۱ ثارالله در عملیات والفجر یک و بانام هستند.

وی با اشاره به  عملیات والفجر که تعداد زیادی از بچه‌های لشکر ۴۱ ثارالله در آن مفقود شدند؛ اذعان داشت :  خوشبختانه سه شهید شناسایی شده در منطقه عمومی فکه، از شهدای همین عملیات شامل شهید ناصر نژادشاه بداغی از سیرجان، علی نادعلی پور، از زرند و حسن حسینی از اختیارآباد هستند.

ابوالحسنی ادامه داد :  دو شهید گمنام در باغین تدفین می‌شود که یکی از آنان ۱۹ ساله و در عملیات والفجر مقدماتی در فکه به شهادت رسیده و شهید دیگر ۲۱ ساله در عملیات بدر در شرق دجله به شهادت رسیده است.

وی گفت : دو شهید گمنام که قرار است در دانشکده فنی شهید چمران کرمان تدفین شوند هر دو  ۲۱ ساله هستند که یکی از آنان در فکه و در عملیات والفجر مقدماتی و دیگری در جزیره مجنون در عملیات خیبر شهید شده است.

سرهنگ ابوالحسنی خاطرنشان کرد: دو شهید گمنام هم در سیرجان دفن می شوند که یکی ۲۱ ساله در فکه در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسیده و شهید دوم ۱۷ ساله و در شرق دجله در عملیات بدر به شهادت رسیده است.

وی به آیین استقبال از این ۹ شهید والامقام صبح پنجشنبه”۱۴ آبان” از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه از فرودگاه تا حسینیه ثارالله اشاره و تصریح کرد: مراسم وداع با شهدا بعد از نماز مغرب در مسجد قائم برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: پیکرهای شهدا روز جمعه به شهرهای محل دفن اعزام و مراسم تشییع روز شنبه ساعت هشت و نیم در شهرهای یاد شده انجام و در مکان‌های اعلام شده دفن می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر در استان کرمان ۱۸۰ شهید گمنام دفن شده که با احتساب ۶ شهید کنونی ۱۸۶ شهید می‌شوند که در ۵۵ یادمان دفن هستند.

انتهای پیام /

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب