پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:11:49 - شنبه 16 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کارشناسان تیم رباتیک دانشگاه ولیعصر به مصاف phdها می روند
طراح مکانیک ربات VRU گفت: دانشجویان کارشناسی تیم رباتیک دانشگاه ولیعصر رفسنجان به رقابت با دانشجویان ارشد و دکتری می روند.

به گزارش “صبح رابر”؛ ایمان علیزاده در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه برگزاری مسابقات رباتیک گفت: امسال سه مسابقه رباتیک داریم که شامل : جشنواره رباتیک هوش مصنوعی،  مسابقات اتوکاپ و مسابقات فیرا کاپ است.

طراح مکانیک ربات VRU افزود: امسال پنجمین دوره مسابقات اتوکاپ و اولین دوره مسابقات فیرا کاپ برگزار می شود که برای اولین بار دانشگاه امیرکبیر موفق به کسب میزبانی این مسابقات شده است و از سال ۲۰۱۶ مسابقات فیراکاپ به صورت جهانی برگزار می شود.

این دانشجوی دانشگاه ولیعصر رفسنجان در خصوص رباتهای شرکت کننده در هر دوره از مسابقات توضیح داد: مسابقات لیگ اتوکاپ شامل رباتهای امدادی زمینی و هوایی، مسابقات فیراکاپ شامل مسابقات رباتهای انسان نما و فوتبالیست و جشنواره رباتیک هوش مصنوعی به صورت برنامه نویسی برگزار می شود.

وی با اشاره به جزییات برگزاری لیگ اتوکاپ عنوان کرد: این مسابقات به صورت دانشجویی و بزرگسال برگزار می شود و بخش دانش آموزی ندارد؛ اکثر تیم های شرکت کننده دانشجویان ارشد و دکترا هستند اما تمام اعضای تیم دانشگاه ولیعصر رفسنجان دانشجویان کارشناسی هستند.

علیزاده در رابطه با اعضای تیم رباتیک VRU تصریح کرد: بنده طراح مکانیک ربات و مسئول مکانیزمهای حرکتی آن هستم، مرتضی علیزاده قسمت الکترونیک ربات را برعهده دارد و محمد خالویی برنامه نویس است و همچنین تعدادی دیگر از دانشجویان به عنوان پشتیبان تیم را همراهی می کنند.

طراح مکانیک ربات VRU در ادامه گفت: مسابقات لیگ اتوکاپ در دو بخش جداگانه امدادگر هوایی و امدادگر زمینی برگزار می شود امدادگر هوایی که به صورت  کواد کوپتر است و مصدوم را از بالا توسط دوربین و سنسورهایی که روی ربات تعبیه شدند شناسایی می کند و ربات امدادگر زمینی هم مصدومینی که تا ارتفاع دو متری زمین هستند را شناسایی می کند؛ همچنین ربات امدادگر زمینی یکی از مزیتهایی که می تواند داشته باشد گذر از موانع صعب العبور است مثل پله و موانع با شیب ۴۰ درجه.

وی در رابطه با عملکرد ربات VRU تشریح کرد: رباتی که ما طراحی کردیم می تواند از همه موانع عبور کند از جمله پله با شیب ۴۵ درجه و همچنین بازوهایی که طراحی کردیم می تواند تا ارتفاع یک متر و نیم از سطح زمین مصدوم را شناسایی کند علاوه بر این مصدوم روی سطح زمین را هم می تواند ببیند.

ایمان علیزاده در پایان اظهار داشت: زمان مسابقات ۲۴ و ۲۵ آبانماه می باشد که تیم ها باید در این دو روز رباتهای خود را آماده و ثبت نام کنند و ۲۶ ام مسابقه استارت می خورد تا ۲۸ ام که تیم ها بر اساس قرعه کشی انجام شده عملکرد ربات خود را به هیات داوران ارائه می دهند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب