پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:08:15 - پنجشنبه 19 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عده ای می خواهند چهره آمریکا را بزک کنند / در فتنه ۸۸ آمریکا با تمام امکانات به حمایت از فتنه گران آمد
آیت الله سید احمد خاتمی گفت : عده ای جامعه را به این سمت می برند که چهره آمریکا را بزک کنند هدفشان این است جامعه اسلامی از جامعه نبوی فاصله بگیرد .

به گزارش”صبح رابر“؛ به نقل از“هزار نیوز “،آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته  درجمع مردم بردسیر درامام زاده سید محمد (ع) به آیه۲۹ سوره فتح اشاره کرد ، گفت : این آیه شش  ویژگی را برای جامعه نبوی بیان می کند.

وی اولین ویژگی جامعه نبوی را عدم انعطاف در برابر  کفار و بیگانگان دانست ، افزود : دشمن دین و آرمان های شما را هدف قرار داده است ودر برابر شما هیچ نرمی ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آمریکا حدود ۲۵ سال رژیم سیاه پهلوی را حمایت کرد اظهار داشت : این توهم است کسانی که فکر می کنند آمریکا دست از براندازی برداشته است اگر کمترین فرصت را پیدا کند براندازی را انجام می دهد .

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان در ادامه گفت: فتنه ۷۸ مقدمه فتنه ۸۸ بود در آن زمان رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه اش به حمایت از فتنه گران آمدند و در فتنه ۸۸ هم آمریکا  با تمام امکانات به حمایت از فتنه گران آمد .

خاتمی با اشاره به اینکه امیدی به این مذاکرات ندارم و آمریکا پایبند به مذاکرات نیست این کشور به دنبال منافع خودش است ،تصریح کرد : عده ای جامعه را به این سمت می برند که چهره آمریکا را بزک کنند وهدفشان این است جامعه اسلامی از جامعه نبوی فاصله بگیرد .

وی گفت : دومین ویژگی جامعه نبوی این است که  به  همان میزان که دربرابر دشمن انعطاف ناپذیرند در برابر خودی ها انعطاف پذیرند و همدیگر را تحمل وکمک می کنند واهل گذشت از یکدیگر هستند .

خاتمی با تأکید بر اینکه در عرصه های مختلف  فرهنگ گذشت باید فرهنگ رایج شود ، بیان کرد: زن و شوهر مصداق این هستند و میزان تحمل یگدیگررا بالا ببرندو  مختصر کدورتی پیش آمد گسترده اش  نکنند .

وی گفت : جامعه نبوی جامعه مهر مقدس است و نسبت به بیگانگان خشم مقدس دارد ونسبت به خودی ها مهر مقدس دارد .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قرآن دو ویژگی را ویژگی یک خانواده قرآنی می داند گفت : ویژگی اول آرامش است که از جنس شما خانواده خلق کرده تا آرامش پیدا کنید .

وی افزود : دومین ویژگی خانواده قرانی خانواده ای است که درآن مهر است مهر زوجین به یکدیگر ،مهر پدر و مادر به بچه ها ، مهر بچه ها به پدر و مادر در آن است .

آیت‌الله خاتمی سومین ویژگی جامعه نبوی این است که با نماز صفا می کنند و به استقبال نماز می روند نمازشان به وقت است.

این استاد حوزه علمیه قم به چهارمین ویژگی جامعه نبوی اشاره کرد گفت:ویژگی این جامعه این است که   در پی فضل خداوند هستند و رضای خدا برای آنها مهم است و رضای دیگران برای آنها مهم نیست و اگر  کسی برای رضای غیر خدا کار کرد همان غیر خدا جلوی انسان می ایستد .

وی به مفهوم آیه “سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ” اشاره کرد گفت :   پینه بستن پیشانی در کجای سیره پیامبر به عنوان ارزش بوده آنچه مهم است که دل متوجه خدا باشد .

وی افزود : مفهوم این آیه این است که جامعه دینی اثر بندگی را نشان  دهد و ارزش های دینی را در همه جای جامعه مشاهده می کنی که بد حجابی و بی حجابی نمونه ای از  نشانه های بی دینی است .

آیت الله خاتمی در پایان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند “کرمان حسینیه ایران است و وقتی محرم و صفر می شود در استان کرمان پرچم  عزای ابی عبدالله بلند است” و اثر بندگی یعنی ما داغدار اهل بیت هستیم و جامعه ما جامعه متدین است .

bardsirDSC_0130bardsir۲۰۱۵۱۲۰۹_۱۸۲۷۵۶bardsir۲۰۱۵۱۲۰۹_۱۸۲۷۱۷bardsir۲۰۱۵۱۲۰۹_۱۸۲۷۰۲

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب