پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:25:10 - پنجشنبه 26 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حواشی فتنه ۸۸ در دانشگاهها باعث عقبگرد رشد علمی کشور شد
مسئول سازمان بسیج دانشجویی دانشگاهای استان کرمان گفت: یکی از دلایل عقبگرد علمی کشور در سال های اخیر حواشی فتنه ۸۸ در دانشگاهها بوده است.

به گزارش”صبح رابر“؛ ناصر بهروز در گفتگو با خبر نگار “دانشجو آزاد” در رابطه با ضربات فتنه ۸۸ بر پیکره رشد علمی کشور گفت: یکی از دلایل عقبگرد علمی کشور در سال های اخیر حواشی فتنه ۸۸ در دانشگاهها بوده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی دانشگاهای استان کرمان با بیان اینکه در چند سال اخیر رشد علمی کشور عقب گردی عجیب را تجربه کرده است اظهار داشت: بعد از فتنه ۸۸ فتنه گران و ایادی داخلی استکبار برای محیط های علمی حواشی ساختند وآنها را وارد بازیهای سیاسی کردند و باعث شدند که رشد علمی کشور ضربه بخورد.

وی با اشاره به ضربات فتنه ۸۸ بر رشد علمی کشور افزود:در سال ۸۸ فتنه گران ، کشور را و به ویژه دانشگاهها را آماج فتنه خود قرار دادند و جوانان و اساتید علمی را سرگرم نمودند و باعث شدند در آن سال کشور رشد علمی نداشته باشد.

بهروز با بیان اینکه یکی از افتخارات بزرگ و غرور آفرینی که بعد از انقلاب اسلامی رخ داده است جهش عظیم و رشد روز افزون و حضور فعال کشورمان در عرصه های علمی جهان بوده است، تصریح کرد: فتنه ۸۸ باعث خروج حرکت عظیم رشد عملی از مسیر اصلی خود شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی دانشگاهای استان کرمان گفت:همین موضوع فتنه ۸۸ و سیاسی بازی های انجام شده در آن زمان، حواشی عجیبی را رقم زد و همین حواشی توانست آثار خود را در بسیاری از زمینه ها نمایان کند که یکی از آنها عقبگرد رشد علمی کشور است.

بهروز تصریح کرد: ضربه دیگری که فتنه گران ۸۸ به کشور زدند، تاثیری بود که بر تشدید تحریمها علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران وارد کردند. راهبرد تحریم و فشار در سال های پس از فتنه ۸۸ روند فزاینده تری یافت این در حالی است که تا قبل از فتنه ۸۸ امید غربیها در زمینه تحریم و فشار به یاس تبدیل شده بود.

فتنه ۸۸باعث شد باعث شد دانشگاهها در لیست تحریم قرار گیرند

وی خاطر نشان کرد: فتنه ۸۸ علاوه بر هزینه‌های معنوی، و تشدید تحریم‌ها ، مشکلات مالی زیادی را به دنبال داشت و باعث شد دانشگاهها در لیست تحریم قرار گیرند و عملکرد حوزه پژوهش تحت تاثیر قرار گرفت و رشد علمی ضربه خورد.

بهروز گفت: فتنه ۸۸ باعث شد که دانشگاه سیاست‌زده شود علم و فعالیت علمی از دانشگاه رخت بر‌بندد و مهم‌ترین ماموریت دانشگاه که تولید علم و تربیت نیرو برای اداره کشور است صرف دعواهای سیاسی شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی دانشگاهای استان کرمان گفت: آنچه مسلم است این است که در طی چند سال اخیر رشد علمی کشور عقب گردی عجیب را تجربه کرده است و کشورهایی در منطقه که تا سال های پیش در علم و دانش فاصله ی زیادی با ایران داشتند امروز به شدت به ما نزدیک شده اند یکی از دلایل این موضوع حاشیه سازی فتنه ۸۸ بود که به کار اصلی دانشگاهها که همان تلاش و پیشرفت علمی بود ضربه زد.

انتهای پیام/

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب