پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:53:32 - شنبه 19 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
با اختراع جوان کرمانی هزینه های میلیاردی زیباسازی شهر حذف می شود
لادن نخعی دانشجوی نخبه کرمانی هزینه های میلیاردی زیباسازی شهر را حذف کرد. …

به گزارش ” صبح رابر”؛  لادن نخعی درگفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” ضمن معرفی خود گفت: بنده دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیک حالت جامد دانشگاه تهران هستم؛ تا کنون ۵ اختراع در زمینه فیزیک به ثبت رسانده ام و دو اختراع درحال ثبت دارم.

این دانشجوی نخبه کرمانی با اشاره به یکی از اختراعاتش عنوان کرد: یکی از اختراعاتم دستگاه سنجش ممان اینرسی است که این دستگاه موفق شد رتبه دوم مسابقات ژنو و مدال نقره مسابقات ژنو را در سال ۲۰۱۱ کسب کند.

وی افزود: اولین اخترع بنده در دوران دانش آموزی بود که دستگاه شستشو دهنده نقاط دست نیافتنی وسایل آزمایشگاهی بوده و در سال ۲۰۰۸ موفق به کسب مدال برنز و رتبه سوم اولین دوره مسابقات زنان مخترع جهان به میزبانی کره جنوبی شد.

نخعی در رابطه با اختراع اخیرش اظهار داشت: آخرین اختراع که الان در حال انبوه سازی آن هستیم در یک واحد فناور زیر نظر پارک علم و فناوری کرمان مشغول فعالیت است، این ابداع جدول های خیابان با رنگ ثابت است؛ این جدولها از یک متریال جدید ساخته می شود که طول عمر طولانی تر نسبت به جداول بتونی داشته و رنگ آنها ثابت است و نیازی به رنگ آمیزی سالیانه ندارند.

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران ادامه داد: با انبوه سازی این محصول و ورود به بازار کمک خیلی بزرگی به اقتصاد کشور می شود چرا که هزینه های بسیاری در زمینه شهرسازی هدر می رود و سالیانه میلیاردها تومان هزینه جدول گذاری داریم که با استفاده از این جدولهای جدید هزینه های میلیاردی حذف شده و میتوان برای زیباسازی شهر در موارد دیگراستفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده در زمینه تصفیه خورشیدی آب در مناطق دور دست و همچنین هدایت سیلابها جهت استفاده در کشاورزی در کنفرانسهای بین المللی ارائه مقاله داشته ام.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب