پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:59:22 - یکشنبه 11 بهمن 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
از محصولات بی کیفیت سفره های ایرانی تا صدور محصولات درجه یک به کشورهای همسایه
شیوع بیماری های مختلف و خاصتا سرطان خود گواهی است بر این که بسیار ی از سرمایه داران و کارخانجات تولید مواد غذایی محصول بی کیفیت خود را تقدیم هم وطنان خود کرده و در عوض محصولاتی با کیفیت عالی تقدیم سایر کشور ها می کنند.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقلاز ”کسبه کرمان:با توجه به خبرهای که بعد از برداشتن تحریم ها هر روزه به گوش می رسد برای صادر کردن انواع کالاها به کشوره های اروپایی اما باید به این نکته توجه کرد که آیا کیفیت این محصولات صادر شده را در داخل کشور به حداکثر خود رساندیده ایم تا بتوانیم به کشورهای دیگر صادر کنیم .البته با توجه به مشاهدات در حیطه لبنیات که صدای صادر کردنش به گوش می رسد دیده می شود که در کشور هم چنان از بی کیفیتی مواد لبنی صدای نارضایتی ها بلنداست.

images (6)

حال با این همه نارضایتی کارخانجات ما بهترین محصولاتشان را برای کشورهای دیگر تولید کرده و اگر به یکی از سفر های زیارتی رفته باشید کیقیت و تفاوت محصولات لبنی را کاملا حس می کنید. که با برنده های داخلی در کشور های همچون عراق و عربستان وجود دارد.اما لبنیات غیر استاندارد و بی کیفیت که سلامت مردم را به خطر اندازد در داخل کشور جولان می دهند.ای کاش کارخانجات ما در وهله اول کیفیت مواد لبنی را در کشور بالا می بردند و رضایت مردم کشور مان را جلب می کردند و بعد به فکر صادر به سایر کشور ها می افتاند.

download (12)

کیفیت نامطلوب لبنیات موجود در بازار از قبیل انواع کشک، پنیر، بستنی، ما ست، خامه، کره، دوغ و شیر، متاسفانه وضعیت کیفیت لبنیات موجود در بازار  نامطلوب است.شایددلیل نامطلوب بودن کیفیت لبنیات موجود در بازار را شرایط نامناسب نگهداری در فروشگاه‌های عرضه لبنیات، جابجایی و حمل‌بار نامناسب و بالا بودن بار میکروبی قبل از تحویل به کارخانه است.

مهدی مهدوی در گفتگوی با خبرنگار “کسبه کرمان” در رابطه با صادرات محصولات لبنی استان کرمان به سایر کشورها گفت:محصولات مختلف لبنی بابرنده های مختلفی در سطح کشور وجود دارد،کشور ما محصولات مختلفی را برای کشورهای عراقی صادر می کند که حتی تبلیغات این محصولات در   سطح شهر دیده می شود.

رئیس صنف لبنیات و مواد غذایی استان کرمان افزود:استان کرمان با توجه به قابلیت های خوبی که در تولید مواد لبنی دارد، ما تمام هماهنگی های لازم با اتاق بازرگانی برای صادر کردن فرآوردهای لبنی استان به سایر کشور ها را کردیم.

محصولات لبنی استان به استاندارهای لازم برسد

وی اذعان کرد:کارخانجات تولیدات لبنی استان کرمان باید محصولات خودشان را به استاندارد های لازم برسانند تا بتوانند جواز لازم برای صادر کردن محصولاتشان به سایر کشور ها را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه محصولات کرمان از جمله پگاه کرمان مورد تایید است ادامه داد: کارخانه های جدیدی هم در کرمان آغاز به کار کردند که محصولاتشان با هیچ گونه افزوده های فرآوری تولید می شود و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

مهدوی در پایان افزود:هر زمان که بحث صادر کردن محصولی در میان باشد کارخانجات تمام تلاششان را می کنند برای صادر کردن محصولی با کفیت بالا زیرا اگر کوچکترین اشکالی داشته باشند محصول را خریداری نمی کنند.و ما هم در استان تمام تلاشمان را می کنیم تا بتوانیم محصولاتی با کیفیت را هم برای مردم استان کرمان و هم برای صادر کردن به سایر کشورها ارائه دهیم.

12

 

وحتیمی بینیم که با وجود افزایش اخیر قیمت شیر و لبنیات، شیر کیسه‌ای و بعضی از لبنیات ها گران و بی‌کیفیت شده است.مسئولین باید توجه کنند که سلامت مردم و شهروندان ایرانی در درجه ی اول اهمیت قرار دارد و به جای سود بیشتر و تجارت کمی هم به فکر سلامت و کیفیت محصولات تولید شده درداخل کشور باشند.
شیوع بیماری های مختلف و خاصتا سرطان خود گواهی است بر این که بسیار ی از سرمایه داران و کارخانجات تولید مواد غذایی محصول بی کیفیت خود را تقدیم هم وطنان خود کرده و در عوض محصولاتی با کیفیت عالی تقدیم سایر کشور ها می کنند.

انتهای پیام/

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب