پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:47:10 - سه شنبه 13 بهمن 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کلاف سر درگم اموال ایران/ پول هایی که اروپا را از رکود نجات داد+فیلم
کلاف سردر گم پول های بلوکه ایران که هر کدام از مسئولان، رقم متفاوتی از آن را بیان می کنند. کلافی که در تمام سال های تحریم ایران؛ پیچیده تر شد و با بلوکه شدن درآمد فروش نفت کشور، رقم واقعی آن تا سالیان سال پنهان ماند.

به گزارش” صبح رابر”؛ به نقل از  سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  میزان پول‌های بلوکه شده کشورمان کلاف سردرگمی است که مسئولان مختلف، آمارهای متفاوتی را در این خصوص اعلام کرده‌اند.

کلاف سردرگمی که هر کدام از مسئولان رقم متفاوتی از آن را بیان می کنند. کلافی که در تمام سال های تحریم ایران؛ پیچیده تر شد و با بلوکه شدن درآمد فروش نفت کشور، رقم واقعی آن تا سالیان سال پنهان ماند.

پس از بروز تحریم‌ها و بخصوص تحریم بانک مرکزی، ایران نتوانست وجوه حاصل از فروش نفت خودرا به داخل کشور منتقل کند و یا دست کم انتقال بخش عمده‌ای از این وجوه غیر ممکن شد بنابراین این وجوه در کشورهایی که همچنان خریدار نفت ایران باقی مانده بودند بلوکه شد؛ کشورهایی چون چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه .

مقامات دولتی همواره درباره رقم پول‌های بلوکه شده،ترکیب وباقیمانده ونوع مصرف آن تناقض گویی کرده اند.

موشن گراف «پول های بی صاحب» به بررسی تناقض گویی های مسئولان در خصوص میزان پول های بلوکه شده کشور می پردازد. اموالی که درصد قابل توجهی از آن ها، به جای هزینه شدن در اولویت های اقتصادی کشور؛ صرف خرید هواپیماهای قاره پیمایی شد که حتی زیرساخت استفاده از آن ها در فرودگاه های کشور وجود نداشته و با وجود هزینه ای بالایی که برای خرید آن ها صورت گرفته، تنها هفت درصد از سهم حمل و نقل کشور را به عهده خواهند گرفت.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب