پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:20:34 - پنجشنبه 29 بهمن 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پمپ بنزین های خیابانی؛ بازی با جان مردم یا راهی برای فرار از بیکاری!
روزها که میگذرد به تعداد بنزین فروشان خیابانی شهر رودبار افزوده می شود،پمپ بنزین های خیابانی؛ بازی با جان مردم یا راهی برای فرار از بیکاری!

به گزارش “صبح رابر”؛  به نقل از“رودبار ما“، با وجود اینکه سیاست های دولت بنزین را به نرخ آزاد کشاند و سهمیه بندی ها به صورت کامل حذف گردید اما هنوز هم شاهد عرضه بنزین به صورت بازار سیاه در سطح خیابان های شهرستان رودبارجنوب  هستیم که نگاهی تأمل برانگیز به این مقوله، دست های پشت پرده ای را در اذهان تداعی می کند .

وسط خیابان اصلی شهر متأسفانه بنزین تمام می کنیم شاید داستان خوبی نباشد وقتی وارد شهر رودبار می شوید اصلأ نگران خالی شدن باک بنزین خود در هر نقطه ی از شهر نباشید زیرا افراد سودجو در حاشیه خیابانهای بنزین خارج از نوبت می فروشند.

تبعات گرانی بنزین در کشور باعث به وجود آمدن شغل کاذب بنزین فروشی در رودبار شده، که این خود تبعاتی را در پیش دارد، با آمدن شرکت گاز سیار دیگر مشکل فروش بنزین دغدغه ما نیست، و فروش این دو در کنار هم به بزرگترین معضل اجتماعی در این شهرستان تبدیل شده است و این کار علاوه بر مخدوش کردن چهره شهر، جان شهروندان را نیز تهدید می کند.

photo_2016-02-18_08-40-17

دستفروش‌ها در حالی که ظرف‌های بنزین و کپسول های گاز خود را کنارشان ردیف کرده‌اند بنزین‌ و گاز می‌فروشند! هیچ خبری از پمپ یا شیلنگ و تشکیلات موجود در جایگاه بنزین و امکانات موجود در شرکت گاز نیست،فقط کافی است دست در جیب مبارک کنی و بنزین و گاز عرضه شده را چند‌درصد گران‌تر از قیمت مصوب در جایگاههای سوخت و شرکت گاز خریداری کنی و ته دلت احساس رضایت داشته‌باشی که چقدر زرنگ هستم که بدون ایستادن در صف پمپ بنزین و در زمانی کوتاه باک خودرو را پر کردم.

photo_2016-02-18_08-40-04

وقتی پای صحبت یکی از این افراد نشستیم دلیل کار خود را اینگونه بیان کرد: در شهر رودبار هیچ مرکز صنعتی‌ یا کارخانه‌ای وجود ندارد که در آن مشغول به‌کار شویم لذا مجبوریم به بنزین فروشی سیار روی آوریم تا بتوانند خرج و مخارج خود و خانواده را تأمین کنیم.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا طرح جمع آوری بنزین فروشان و همچنین مهار دیگر معضلات اجتماعی در روزمرگی ایام فراموش خواهد شد و یا با ایجاد اشتغال برای بنزین فروش ها این رویه کاذب به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب