پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:04:19 - یکشنبه 9 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تخلفات هیات نظارت و بازرسی به وزارت کشور گزارش شده است/اعلام نتایج نهایی خبرگان رهبری استان کرمان صبح امروز
رییس ستاد انتخابات استان کرمان گفت:تخلفات هیات نظارت و بازرسی به وزارت کشور و هیات اجرایی گزارش شده و باید جمع آوری و رصد شود و بعد از تبیین و تفکیک آنها و احراز صحت آنها، اقدامات قانونی لازم صورت گیرد.

به گزارش”صبح رابر“؛ به نقل از  آرمان کرمان ؛ حمید ذکاءاسدی در جمع خبرنگاران در استانداری کرمان با بیان اینکه اصحاب رسانه یاوران واقعی سیستم اجرایی و نظارت انتخابات هستند؛ گفت:  این یاوران در برگزاری انتخابات یار و یاور ستاد انتخابات استان  بودند و با راهنمایی ها و نقدهای خود، باعث روشن تر شدن چراغ فراروی ما شده تا بتوانی بهتر جهت را تشخیص بدهیم.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان در ادامه تصریح کرد:مشخصا نقدها، نوشته ها و سرمقاله هایی که در سانه ها بود کمک بسیاری به ما کرد تا بتوانیم بهتر به وظایفمان عمل کنیم و این پیروزی بزرگ را خدمات مقام معظم رهبری و رییس جهور و ملت ایران و به ویژه هم استانی ها تبریک می گوییم و بیش از ۶۰ درصد مردم کشور در انتخابات شرکت کرده بودند.

این مقام مسئول ضمن تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری اظهار کرد: با توجه به سخنان معظم له ، همه مسوولان و دست اندرکاران قوای مختلف و گروه های سیاسی بر این بود که همگان در انتخابات شرکت کنند و مردم حضور باشکوهی در انتخابات داشته باشند.

ذکاء اسدی  در ادامه متذکر شد: مسوولان امنیتی و اجرایی انتخابات، کار  مربوط به این امر را از یک سال و نیم قبل آغاز کرده و با تدوین منشور انتخاباتی استان کرمان گروه های سیاسی بعد از سال ها دور هم نشسته و یک کمیته اجرایی را انتخاب و قبل و در طول برگزاری انتخابات ثابت کرد که به امضاهای پای منشور وفادار ماندند.


رییس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه  در جریان برگزاری انتخابات سه طرح امنیتی قبل، حین و بعد از انتخابات را داشتیم؛ عنوان کرد:  که در این  خصوص مسوولی مسقیم با عزیزان نیروی انتظامی بود و از همه دست اندرکاران امنیتی و اجرایی انتخابات و ائمه جمعه قدردانی می کنیم.

این مقام مسئول گفت: شمارش آراء در تمام ۲۳ شهرستان استان کرمان و ۹ حوزه اصلی و حوزه های فرعی به پایان رسیده و قبل از اعلام رسمی وزارت کشور نمی توانیم آراء را اعلام کنیم  و گفتنی است که جمع آوری مجلس خبرگان در سطح استان هنوز به پایان نرسیده و کارهای ثبتی آن کامل نشده و امیدواریم تا فردا صبح کامل شده و در نشست خبری فردا صبح استاندار کرمان آمار اعلام شود.

ذکاءاسدی  در ادامه عنوان کرد: در استان کرمان از ۲ میلیون و ۸۳ هار نفر افراد واجد شرایط رای دادن، حدود یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در انتخابات شرکت کردند که حدود ۶۱ و نیم درصد واجدین شرایط را شامل می شود و ما در سطح معمول کشور قرار داریم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمان در ادامه با اشاره به نتایج قطعی ۳ حوزه انتخابیه دیگر در استان کرمان اذعان کرد: در حوزه انتخابیه کرمان و راور کل آراء ماخوذه ۳۲۸ هزار و ۹۶۸ رای و کل آراء صحیح ۳۰۶ هزار و ۹۳۴ رای بوده و آقای محمدرضا پورابراهیمی با ۱۵۷ هزار و ۴۵۰ رای و محمدمهدی زاهدی با ۱۰۸ هزار و ۳۱۶ رای حائز اکثریت آراء شدند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان اظهار کرد: در حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر نیز کل آراء ماخوذه ۱۴۲ هزار و ۲۸۷ رای و کل آراء صحیح ۱۳۹ هزار و ۴۲۷ رای بوده و آقای حبیب الله نیکزادی پناه با ۷۲ هزار و ۹۸۵ رای حائز اکثریت آراء شد.

وی افزود: در حوزه بافت، رابر و ارزوئیه کل آراء ماخوذه ۷۹ هزار و ۱۵۲ رای و کل آراء صحیح ۷۷ هزار و ۵۲۸ رای بوده و آقای علی بختیاری با ۲۱ هزار و ۶۳۷ رای حائز اکثریت آراء شد.

این مقام مسئول  خاطر نشان کرد: آمار حوزه انتخابیه جیرفت و کهنوج نیز طی ساعات آتی یا در مصاحبه فردای استاندار کرمان با رسانه ها اعلام خواهد شد.

وی در ادامه گفت:۵۵۸ هزار نفر در حوزه انتخابیه کرمان و راور واجد شرایط داشته ایم که ۳۲۸ هزار نفر در انتخابات شرکت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تخلفاتی را در برخی از شعب اخذ رای داشته ایم، گفت: این تخلفات جزئی بوده اند ضمن آنکه بحث قابل اثباتی در استان کرمان درباره خرید و فروش رای نداشته ایم.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان درباره تخلفات این دوره از انتخابات نیز گفت: تخلفات هیات نظارت و بازرسی به وزارت کشور و هیات اجرایی گزارش شده و باید جمع آوری و رصد شود و بعد از تبیین و تفکیک آنها و احراز صحت آنها، اقدامات قانونی لازم صورت گیرد.

معاون استاندار کرمان به تدوین منشور اخلاق انتخاباتی نیز اشاره کرد و گفت:فعالان سیاسی به امضاهای پای منشورها وفادار ماندند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب