پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:29:04 - دوشنبه 10 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بزرگترین پیام رأی نیاوردن آیت الله مصباح یا آیت الله یزدی
مسئول بسیج رسانه گفت : بزرگترین پیام رأی نیاوردن آیت الله مصباح یا آیت الله یزدی آستانه تحمل بالای این افراد و سطح بالای اثرگذاری رأی مردم است

به گزارش ” صبح رابر“؛ مسعود بصیری مسئول بسیج رسانه  در جمع  خبرنگاران  رسانه، در خصوص انتخابات مجلس خبرگان  تهران آیت الله  مصباح و یزدی نتوانسته‌اند آرای لازم برای ورود به این مجلس را به دست آورند اظهار کرد : این خبر شاید برای عده ای مایه مسرت و برای عده‌ای نیز ناراحت کننده باشد، اما در این مجال ما به خوشحالی و ناراحتی طیف‌ها نگاه نمی‌کنیم، بلکه نکته پنهان ماجرا را گوشزد می‌شویم و آن سطح بالای دموکراسی در کشوری است که مورد هجوم تبلیغاتی رسانه‌های غربی قرار دارد.

وی ادامه داد: رأی نیاوردن آیت الله مصباح یا آیت الله یزدی بزرگ‌ترین پیامی که به همراه دارد و باید در تاریخ ایران ثبت شود، همان آستانه تحمل بالای این افراد و سطح بالای اثرگذاری رأی مردم است.

مسعود بصیری افزود:  این روند را اگر برخی فتنه گران در سال ۸۸ هم مورد توجه قرار داده بودند، بی‌گمان امروز شرایط بهتری داشتند. آن‌ها تصور کردند اگر کسی رأی نیاورد همه را باید مقصر بداند و طلبکارانه با مردم و نظام برخورد کند، اما حاکمیت نشان داده است برای رأی مردم احترام قایل است و آن را حق الناس می‌داند و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد به نفع هیچ جناحی از این رأی سوءاستفاده شود.

وی  عنوان داشت: کسانی که مسایل سیاسی را پیگیری می‌کنند، بخوبی می‌دانند که حتی در غرب مدعی دموکراسی هم این رخدادها بعید است و نمونه آن انتخابات سال ۲۰۰۰ اتریش بود که به پیروزی حزب راستگرای این کشور منجر شد، اما اتحادیه اروپا این انتخاب را نپذیرفت و دولت آن را زیر تحریم اقتصادی قرار داد تا پس از دو سال فرو بپاشد.

مسئول بسیج رسانه افزود : انتخابات در فلسطین هم نمونه دیگر آن است. حماس در سال ۲۰۰۶ با پیروزی در انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین و کسب ۷۵ کرسی از ۱۲۸ کرسی مجلس به حزب حاکم مجلس قانونگذاری فلسطین تبدیل شد، اما اتحادیه اروپا، آمریکا و حتی اعراب آن را تحریم کرده و تمام کمک‌های خود را به دولت خودگردان متوقف کردند.

وی تصریح کرد : در ایران رأی مردم حق الناس شمرده می‌شود و نظام به این انتخاب احترام می‌گذارد، حتی اگر شخصیت علمی و برجسته ای مانند آیت الله مصباح یا آیت الله یزدی نتوانند رأی لازم را در تهران به دست آورند. این نکته ای است که باید به آن توجه شود و همه رأی دهندگان بدون در نظر گرفتن جناح و علایق خود، شکرگزار چنین دموکراسی و نظامی باشند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب