پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:11:23 - دوشنبه 23 فروردین 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهید محمد افضلی برای من یک معلم بود
همسر شهید محمد افضلی گفت: شهید محمد خوش اخلاق و خیلی صبور بود، برای من یک معلم بود.

همسر شهید محمد افضلی  در گفتگو با ” صبح رابر”، گفت : شهید دو وصیت نامه  از خود به یادگار گذاشت، یکی برای عموم همسر، پدر و مادر، خواهران وبرادران و یکی برای فرزندانش که ؛ ۱۰ سال این وصیت نامه را امانت نگه داشتم و به فرزندانم به رسم امانت دادم .

وی افزود : شهید محمد همیشه می گفت:” همسردوست دارم صدای شما را نامحرم نشنود”،  پدرم بر شهادت من صبرداشته باشید” ،  دوست داشتم بچه هایم را در زندگی آنگونه که شهید می خواست؛ تربیت کنم، ان شالله از خود شهید کمک می خواهم که آنگونه که دوست دارد؛ باشند.

همسر شهید ضمن توصیه به  جوانان بیان کرد: جوانان راه شهدا را ادامه دهندو نگذارند خون شهپد پایمال شود،همانگونه که در وصیت نامه اش به  فرزندانش نوشته، دوست دارم «شما را توصیه کنم به فرا گرفتن علم و خواندن قرآن، اگر توانستید علوم اسلامی را تا حد اجتهاد بخوانید و از علوم صنعتی غافل نباشید که این کشور در انتظار افکار و ابتکارات شما است» ازجوانان انتظار دارم به وصیت شهیدمحمدعمل کنند .

وی ادامه داد:  شهید محمد خوش اخلاق و خیلی صبور بود، برای من یک معلم بود.

همسر شهید محمد افضلی در  پایان سخنش گفت:  دوست دارم همه اقشار مردم همانگونه که شهید محمد خواسته ،  راه شهید محمد را ادامه دهند.

سردار شهید محمد افضلی شهید شاخص کارگری کشور سال۹۵؛ وی در سال ۱۳۲۹ در خانواده ای مذهبی مداح اهل بیت در روستای ننیز رابر به دنیا آمد، بعد از  تحصیلات دبیرستانی وارد دانشگاه  خلبانی در تهران شد  و بعد از  دوسال به آمریکا رفت  اعتقاد مذهبی محمد افضلی و توصیه آشکار وی به هم کلاسی های ایرانی اش برای رعایت مسائل  شرعی موجب اخراج خلبان جوان از دانشگاه آمریکایی  شد  وی در بازگشت به ایران از ارتش ستم شاهی استعفا کرد و در مجتمع مس  سرچشمه مشغول به کار شد  این شهید والامقام پس از  شروع جنگ تحمیلی با داشتن دو فرزند خردسال  بارها به  جبهه  رفت و   در سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین با زبان روزه به شهادت رسید .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب