پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:15:34 - دوشنبه 30 فروردین 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فروش سه قالی نفیس کرمانی در حراجی کریستی لندن هر کدام به ارزش ۶۴ میلیارد ریال
در حراج بهاره کریستی لندن سه فرش نفیس و گرانقیمت کرمانی که در دوران صفویه در کرمان بافته شده اند هر کدام به ارزش ۶۴ میلیارد ریال به حجراج گذاشته شد.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از آرمان کرمان؛الشرق الاوسط اعلام کرد در یکی از بزرگترین حراجی‌های هنر اسلامی و خاورمیانه «کریستی» سه فرش  نفیس  ایرانی به معرض فروش قرار داده می شود.می‌گذارد.

این سه فرش که کرمانی هستند و  قیمت یکی از آن‌ها بین یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار پوند تخمین زده شده، در یکی از بزرگترین حراجی‌های هنرهای اسلامی و خاورمیانه «کریستی» به فروش گذاشته می‌شود.

حراج بهاره «کریستی» لندن و حراجی پاییز این شعبه بزرگترین حراجی‌های جهان در حوزه هنرهای اسلامی و منطقه خاورمیانه هستند. در این حراجی ۱۸۹ قطعه فرش و گلیم آنتیک در سایزها و طرح‌های مختلف به فروش گذاشته می‌شود. ارزش تخمینی این فرش‌ها از ۳۰۰۰ پوند تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار پوند است.

فرش کرمانی

فرش یک میلیون و ۵۰۰ هزار پوندی اثر هنری و آنتیکی از قالی‌بافان کرمان است که به همراه دو فرش دیگر از این خطه توجه همه خریداران را به خود جلب کرده است. قیمت فرش ایرانی دوم بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار پوند و سومی بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار پوند پیش‌بینی شده است.

گفتنی است این سه فرش ایرانی در دوران صفویان در کرمان بافته شد ه اند و هم اکنون  از مجموعه خصوصی «آلیس دو راس‌چایلد» به «کریستی» عرضه شده‌اند. «راس‌چایلد» از نسل خاندان ثروتمند بانکدار انگلیسی است.

علاوه بر فرش، گلیم و قالیچه‌هایی که در این حراجی شعبه لندن «کریستی» به فروش می‌رسند، دست‌نوشته‌های ایرانی و هندی هم در این حراجی عرضه می‌شوند. فروش مجموعه‌های هنر اسلامی که دربردارنده ظروف، سلاح، تجیزات جنگی، زیورآلات و … نیز از بخش‌های مهم این حراجی «کریستی» خواهد بود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب