پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:12:37 - سه شنبه 7 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وام ۱۰ میلیونی ازدواج وعده بی سرانجامی که دولت از آن در زمان انتخابات استفاده کرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:دولت در میزان نقدینگی و تمکین بانک ها با مجلس دارای اختلاف است و مطمئنا این وام ۱۰میلیونی پرداخت نخواهد شد بنابراین صف دریافت وام ها طویل تر از قبل خواهد بود و در میان کشتی گیری دولت و مجلس این مردم هستند که در صف های طولانی و مشکلات عدیده قرار می گیرند تا شاید بعد از مدت ها به نتیجه مطلوب خود برسند.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  “آرمان کرمان” ، تورم ، مشکلات اقتصادی ، هزینه های بالا همه عواملی هستند که دست در دست یک دیگر داده و از ازدواج برای جوانان غول بی شاخ و دمی ساخته اند.

جوانی که بعد از فارغ التحصیلی در به در به دنبال کار می گردد و همه جا را سر می زند اما نمی تواند شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود بیابد ، روزها و شب ها را با فکر آینده ای مبهم سر می کند آینده که در آن نه خانه ای دارد و نه حتی درآمدی که بتواند با آن مخارج یک زندگی را فراهم کند.

با این شرایط  این جوان چگونه می تواند در اندیشه انتخاب همسر و ازدواج باشد حال آن که برای برگزاری یک جشن ساده عروسی هم چندین میلیون پول نیاز است.

در راستا کمک به جوانان برای تشکیل زندگی، مجلس شورای اسلامی بر آن شد تا وام ازدواج جوانان را از ۳ میلیون به ۱۰ میلیون ارتقا دهد لذا این تغییر به صورت قانون در مجلس تصویب و برای اجرا به دولت ارائه شد.

چند روزی است که زمزمه هایی از پرداخت و یا عدم پرداخت این وام به زوج های جوان به گوش می رسد تا این که صبح امروز یکی از مسئولین بانک مرکزی ایران در گفتگویی اعلام کرد دولت توانایی پرداخت این وام را ندارد.

محسن صرامی فروشانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این رابطه به خبرنگار آرمان کرمان گفت : اگر حمایت های فرهنگی در کشور ما دست خوش مسائل سیاسی قرار گیرد نه وام ۳ میلیونی و نه وام ۱۰ میلیونی هیچ کدام به ثمر نمی رسند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: این مسئله مهم در کشور ما تحت تاثیر هیجانات ،شعارزدگی ، تصمیمات سیاسی و وزن کشی های عوام فریبانه قرار گرفته است.

وی افزود: باید مورد بررسی قرار گیرد که چرا دولت در سال گذشته نتوانسته و یا نخواسته که وام ۳ میلیونی را پرداخت کند آیا وام ۱۰ میلیونی را پرداخت خواهد کرد؟

صرامی فروشانی اظهار داشت: اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا اختصاص این وام های ناچیز می تواند ارابه شوق جوانان به سمت ازدواج را به حرکت درآورد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: وعده های این چنینی از قبیل وام ۱۰ میلیونی ازدواج به صورت موجی سیاسی قبل و بعد از انتخابات ایجاد می شود و دردی از مشکلات مردم را دوا نمی کند.

وی ادامه داد: از آنجا که مشکل ازدواج امروزه شغل و مسکن می باشد لذا این ۱۰ میلیون نمی تواند هیچ یک از این مشکلات را رفع نماید این مشکل با تهیه مسکن های کوچک و کم هزینه همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان حل می شود.

صرامی فروشانی بیان کرد: دولت این ۱۰ میلیون ها را به طرف اشتغال تزریق کنند و با تعریف سرانه استان ها و تخصیص سهمیه ها جوانانی را که به موقع ازدواج می کنند در ردیف استخدام و به کارگیری قرار دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خاتمه تاکید کرد: دولت در میزان نقدینگی و تمکین بانک ها با مجلس دارای اختلاف است و مطمئنا این وام  ۱۰میلیونی پرداخت نخواهد شد بنابراین صف دریافت وام ها طویل تر از قبل خواهد بود و در میان کشتی گیری دولت و مجلس این مردم هستند که در صف های طولانی و مشکلات عدیده قرار می گیرند تا شاید بعد از مدت ها به نتیجه مطلوب خود برسند.

حال جای تامل دارد که مسئولین به جای تلاش برای به دست آوردن کرسی های مجلس و یا به چنگ آوردن جایگاهی در دولت کمی هم به فکر جوانان و آینده آن ها باشند ، آینده ای که در زیر سایه فقر و نا امیدی پنهان شده است نه اینکه تنها در زمان انتخابات با دادن وعده های بی سرانجام به دنبال جمع آوری آرا باشند.

انتهای پیام/

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب