پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:54:39 - جمعه 10 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بعضی از روسای جمهور در ماههای آخر عمر دولت خود پا روی ارزشها می گذارند
خطیب جمعه شهرستان رابر در بحث امنیت اجتماعی گفت: بعضی از روسای جمهور در ماههای آخر عمر دولت خود که مبادا بی بند بارها به آنها رأی ندهند، حاضرند پا روی ارزشها بگذارند.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام مهدی صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه‌های نماز جمعه  این هفته رابر، ضمندعوت به رعایت تقوای الهی به مباحث اخلاقی حق الناس اشاره کرد و اظهار داشت: غیبت  کردن یکی از موضوعات  اخلاقی که حق الناس را دربردارد، در دعای کمیل می خوانیم « اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تَهْتِکُ الْعِصَمَ» خدایا !ببخش گناهانی  را که  پرده های عصمت  را می درد.

وی غیبت را بیان عیب مخفی  دیگران دانست و افزود: امام  صادق علیه السلام  می فرماید: غیبت  آن است که چیزی را که خدا بر آن پرده پوشانده منتشر کنید.

امام جمعه رابر گفت: امام  موسی کاظم علیه السلام می فرماید: هر کس پشت سر کسی چیزی بگوید که دیگران از آن خبر دارند  غیبت نکرده اما اگر کسی چیزی بگوید که حقیقت دارد ولی مردم ازآن بی خبرندغیبت کرده وهر کس چیزی بگوید که حقیقت  ندارد بهتان  زده است.

خطیب جمعه رابر با بیان  آثار و حکم غیبت عنوان داشت: در روایتی آمده؛ غیبت در محو دین، از مرض خوره در شکم انسان سریعتر عمل می کند، حضرت  امام صادق  (ع) می فرماید: «هر کس  بخواهد  به  وسیله  چیزی که دربارۀ مؤمنی می گوید، ننگی  را به  او نسبت دهد و بنیان  جوانمردیش را ویران کندتا از چشم مردم بیفتد، خدا او را از تحت ولایت خود خارج می کند و به شیطان می سپارد، ولی شیطان هم او را نمی پذیرد.

وی ادامه داد: و می فرماید: « غیبت بر هرمسلمانی حرام است، غیبت، نیکی ها را چنان از بین می برد که آتش هیزم را می بلعد.»

حجت الاسلام  صادقی  در خطبه دوم با اشاره به  انتخاب شهید شاخص افزود: انتخاب شهید شاخص که هر سال در ایران یک نفر را انتخاب می کنند وامسال  قرعه بنام این شهرستان افتاده که باعث افتخار همه ما مردم در این شهرستان می باشد.

وی ضمن  تقدیر و تشکر از خانواده  شهید محمد افضلی و  اهالی  روستای ننیزگفت: انتخاب شهید شاخص باید عنایت خداوند و  اهل بیت (ع) در آن باشد، وقتی که وصیت نامه این شهید را مطالعه می کردم  به نکاتی مهم دست  یافتم  که آن  شهیدامروز را هم می دید.

خطیب جمعه رابر ضمن تأکید بر اینکه وصیت نامه شهدا را مطالعه و به آن عمل کنید به گوشه ای از وصیت  نامه شهید محمد افضلی که پس ازسن۱۰ سالگی به فرزندانش داشت، بیان کرد: ” مواظب باشید استعماری که ما با مشت خالی از در بیرون کردیم در آن زمان که شما زندگی می کند از پنجره وارد نشود. خدا را فراموش نکنید و آن چنان  زندگی کنید  که پس از مرگ نفرین تان نکنند. ازخدا بخواهید شهادت را برایتان هدیه نماید. حال که قرار است مرگ همه را به آغوش خود فرو برد شما خود آن را انتخاب  کنید”.

وی در بخش دیگر سخنانش، ضمن تقدیر از خیرین و  افراد سرمایه گذار گفت: ما باید فرش قرمز را زیر پای خیرین پهن کنیم  و دست آنها را ببوسیم واز خیرین دعوت  و استقبال کرد.

امام جمعه رابر با اشاره به کنگ زنی سالن اجتماعات بهشت زهرای رابر که  با کمک خیرین دراین هفته زده شد وضمن تقدیر از مهندس نجاتی افزود:  بعد از گذشت ۶ ماه با هزینه های خودشان  این مکان تکمیل  و به بهره برداری  می رسد و این نیز حمایت شما مردم را می طلبد.

وی در بحث  دیگر  درباره  سرو صدایی  که در این  یکی دو هفته  به راه افتاد بود درباره برداشت ۲ میلیارد دلاری گفت: دیوان  عالی آمریکا به نفع کشور خود دلارهای ایران  را مصادره کرد، علت  این بود که در سال  ۸۶ هزار خانواده آمریکایی  که از جمله قربانیان که به پایگاه نیروهای تفنگداران دریایی  آمریکا در بیروت بودند شکایتی را به دستگاه  قضائی آمریکا ۱۴ سال بعد داشتند، وزارت  خارجه آمریکا  مسئولیت انتشار  فهرست دولت های  حامی  تروریست  را عهده دار است ایران  را به ناحق  از سال  ۶۳ در فهرست  تروریست ها قرار داده که چهارشنبه گذشته دادگاه  حکم را به نفع  آمریکایی ها  و به ضرر ایرانی ها صادر کرد.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه دولت  قبل  چه کرده گذشت، الان  دولت تدبیر امید است  این ۲ میلیارد  دلار را آزاد کنند  تا در دولت خودمان هزینه شود و اذعان داشت: از نماینده مردم این شهرستان  در مجلس شورای اسلامی  می خواهم که این موضوع را پیگیری و از مردم ایران  دفاع و حمایت کنید که  چرا باید این اتفاق به خاطر کاری که انجام ندادیم؛ بیفنتد، تا چه حد ما باید کلاه سرمان برود و تحت  فشار آنها باشیم.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنانش در بحث امنیت  اجتماعی  و اخلاقی  خاطر نشان کرد: آغاز به کار ۷ هزار  نیروی  محسوس  و نا محسوس،  گشت  امنیت  اجتماعی که بحثی  بسیار  مهمی است،  جا دارد  تقدیر و تشکر نماییم  از نیروی انتظامی که مقابله در بحث  آلودگی صوتی، حرکات پر خطر در حوزه  راهنمایی و رانندگی، مزاحمت  نوامیس، کشف حجاب در خودرو خواهند کرد.

وی  امر به معروف و نهی از منکر را در امنیت اجتماعی و اخلاقی  مملکت اسلامی مهم خواند و افزود: چند ماهی که به آخر دولت  می رسد در بحث یارانه ها آنگونه عقب نشینی کردند و نیز در بحث امنیت اجتماعی آقایان فکر می کنند که  مبادا  بی بند بارها به آنها  رأی ندهند، هم در دولت قبل و فعلی کارشان نداشته باشید، شما شهید دادید که  کشف حجاب  کنند باید برخوردی  قانونی شود.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب