پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:35:37 - پنجشنبه 6 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
لاریجانی با ۱۷۰ رأی رئیس مجلس می‌شود/ رفسنجانی در برخورد با فرزندانش احساسی عمل می‌کند/تلاش اصلاح‌طلبان مجلس برای رسیدن به کمیسیون امنیت ملی
نماینده دوره‌های سوم و چهارم مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان تلاش خود را برای دراختیار گرفتن چند کمیسیون مهم به کار گرفته‌اند، گفت: کمیسیون‌های برنامه‌و بودجه، امنیت ملی و سیاست خارجی، کمیسیون نفت و انرژی و کمیسیون عمران، کمیسیون‌هایی هستند که اصلاح‌طلبان بیشترین تمایل را برای کسب اکثریت کرسی‌های آن اعلام کرد‌ه‌اند.

به گزارش “صبح رابر“؛ ابوالفضل حسن‌بیکی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درخصوص آخرین اخبار از وضعیت آرایش اصولگرایان در مجلس دهم اظهار داشت: در شرایطی که مجلس تغییر می‌کند و نمایندگانی از شهرهای کوچک و بزرگ وارد مجلس می‌شوند طبیعتاً نمی‌شود برآورد دقیقی از وضعیت مجلس داشت و آمارها هر لحظه در حال تغییر است. آنچه مشهود است این است که از همه کانال‌ها در حال تلاش برای جذب نمایندگان هستند. دولت دیداری با نمایندگان داشت که رأی به سوی دیگری رفت و به گونه‌ دیگری رقم خورد؛ برخی احزاب نیز دیدارهایی داشتند و در این شرایط اکثریت نمایندگان مجلس در حال تحقیق و بررسی هستند تا تصمیم نهایی را بگیرند.

وی افزود‌: ما نمایندگان از مجالس گذشته در مجموع تجربیاتی را کسب کرده‌ایم که نمایندگان مجلس همواره به دنبال عزت کشور و عزت خودشان و جذب آراء مردم در دوره‌های بعدی هستند لذا برخی تجربیات مجالس پیشین به خصوص یادآوری تجربه‌ تلخ مجلس ششم موجب می‌شود در تصمیم‌گیری‌‌ها به گونه‌ای عمل شود که عزت‌ مجلس زیر سؤال نرود.

فراکسیون اصولگرایان با ۱۳۰ رأی پیشتاز است

حسن بیکی خاظرنشان کرد: در حال حاضر فراکسیون‌های متعددی در مجلس دهم تشکیل شده اما تا این لحظه ۴ فراکسیون در مجلس فعال هستند که فراکسیون اصولگرایان با ۱۳۰ رأی پیشتاز است. بسیاری از نمایندگانی که به صورت مستقل وارد صحنه شدند به این جمع‌بندی رسیدند که به فراکسیون اصولگرایان بپیوندند. فراکسیون اصلاحات یا امید تاکنون موفق به جذب ۱۰۵ رأی شده و فراکسیون مستقل نیز ۵۰ عضو دارد. بااین همه براساس تصمیم‌گیری‌های نهایی، فراکسیون جدید “فراگیر” که حاصل ائتلاف اصولگرایان و مستقلان است، نیز شکل گرفته که تاکنون ۱۷۵ عضو جذب کرده‌ است.

لاریجانی رئیس مجلس می‌شود

وی با اشاره به وضعیت انتخاب رئیس مجلس نیز گفت:‌ پیش‌بینی من این است که آقای لاریجانی با بیش از ۱۷۰ رأی به عنوان رئیس مجلس انتخاب خواهد شد. نمایندگان در مجموع به این جمع‌بندی رسیده‌اند که عزت و ثبات مجلس و خود نمایندگان در گرو این است که درخصوص رئیس و هیئت رئیسه مجلس تصمیم جدی بگیرند تا بتوانند پاسخگوی مجموعه مطالباتی که در دوران تبلیغات در شهرهای خود داشتند، باشند.

حفظ قوت فراکسیون “فراگیر” از ریاست کمیسیون‌ها مهم‌تر است

حسن‌بیکی در خصوص ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دهم نیز بیان داشت:‌ برخی اعضای مستقل مجلس تمایل دارند تا در ترکیب هیئت رئیسه نقش داشته باشند؛ دراین شرایط تعدادی از آنها پیش‌بینی‌ می‌کنند که با پیوستن به فراکسیون امید، امیدی برای کسب برخی کرسی‌های هیئت رئیسه کسب کنند و عده‌ای دیگر نیز تصور می‌کنند با جلب حمایت از سوی آقای لاریجانی می‌توانند در این موقعیت توفیقی به دست آورند؛ از سوی دیگر اصولگرایان مجلس دهم که اکثریت آرا را کسب کرده‌اند، نیز در تلاش‌اند ترکیب هیئت رئیسه را نیز در اختیار داشته باشند؛ اما از آنجا که حفظ این ۱۷۵ رأی جذب شده به سود اصولگرایان ضرورت دارد؛ مصلحت ایجاب می‌کند اصولگرایان با تغییراتی در آراء خود مستقلین را هم در ترکیب هیئت رئیسه مدنظر قرار دهند تا از انشقاق و انشعاب احتمالی جلوگیری کرده و ترکیب فراکسیون فراگیر با قوت حفظ شود.

اصلاح‌طلبان در تلاش برای تصاحب کمیسیون‌‌های مهم

نماینده دوره‌های سوم و چهارم مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان تلاش خود را برای دراختیار گرفتن چند کمیسیون مهم به کار گرفته‌اند، گفت: کمیسیون‌های برنامه‌و بودجه، امنیت ملی و سیاست خارجی، کمیسیون نفت و انرژی و کمیسیون عمران، کمیسیون‌هایی هستند که اصلاح‌طلبان بیشترین تمایل را برای کسب اکثریت کرسی‌های آن اعلام کرد‌ه‌اند تا بتوانند هیئت رئیسه این کمیسیون‌ها را نیز در دست بگیرند. نکته‌ای که به آن باید توجه داشت این است که کمیسیون‌های امینت ملی و سیاست‌خارجی به دلیل حفظ مصلحت نظام و هماهنگی قوا و به ویژه پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری در سطح ملی،‌ منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین کمیسیون برنامه و بودجه به دلیل مبحث مهم اقتصاد مقاومتی که مهم‌ترین حرکت مجلس دهم خواهد بود که باید در رأس امور قرار گیرد و با توجه به اینکه مجموعه فراکسیون اصلاحات یا امید علی‌رغم اینکه در زبان و بیان تلاش می‌کند خود را طرفدار اقتصاد مقاومتی نشان دهد، اعتقاد چندانی به این اصل مهم ندارد؛‌ لذا این دو اصل مهم ایجاب می‌کند که حضور اصولگرایان و مستقل‌ها در این دو کمیسیون پررنگ‌تر باشد. جلساتی که فردا و جمعه برگزار خواهد شد فرصتی هست تا آخرین جمع‌بندی‌ اصولگرایان برای چینش کمیسیون‌ها صورت گیرد.

حسن‌بیکی بیان داشت:‌ برای دست‌یابی به نتایج بهتر ضرورت دارد که اصولگرایان مجلس درست عمل کنند و نسبت به نمایندگان شهرستان‌ها و مناطق دوردست اعتنای بیشتری داشته و در تقسیم کمیسیون‌ها ائتلاف خوبی با مستقلان صورت دهند تا فراکسیون فراگیر تقویت خواهد شد. خوشبختانه طی یک ماه گذشته، جذب فراکسیون فراگیر رو به فزونی بوده است.

اصولگرایی را به سبک و استراتژی مقام معظم رهبری پذیرفته‌ام

نماینده مجلس دهم با اشاره به تمایل حضور خود در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: در دوران انتخابات بنده از سوی هیچ یک از این جریانات حمایت نشدم و همواره در سخنرانی‌های انتخاباتی‌ام در جمع مردم دامغان این را گفته‌ام که بنده “ابوالفضل حسن‌بیکی هستم،‌ یک انقلابی رزمنده بسیجی اصولگرا؛ پیرو خط امام و رهبری و مقلد امام خامنه‌ای و افتخار می‌کنم که سرباز ولایت هستم و اصولگرایی را به سبک و استراتژی مقام معظم رهبری پذیرفته‌ام و به آن عمل خواهم کرد”. این را هم بگویم که بنده نه به صورت مستقل بلکه به صورت منفرد وارد صحنه انتخابات شدم؛ چون معتقدم شعار مستقل بودن یک کلام بیهوده است چون از لحاظ حقوقی چیزی به نام مستقل وجود ندارد.

وی افزود:‌ به دلایل متعدد به خصوص تجربه حضور در جبهه‌های دفاع مقدس و همچنین تحصیلات کارشناسی ارشد علوم سیاست، کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی را به عنوان اولویت اول انتخاب می‌کنم که بتوانم خدمتی به ملت و کشورم داشته باشم و برای عضویت در هیئت رئیسه این کمیسیون نیز کاندیدا می‌شوم.

فائزه کوچک‌تر از آن است که پرچمدار برجام دو باشد

حسن‌بیکی در خصوص دیدار فائزه هاشمی با بهائیان نیز اظهار داشت:‌ جمهوری اسلامی و کشور عزیز و مقتدر ایران، بزرگتر از آن است که فرد کوچکی بخواهد پرچمدار برجام دو و بهائیت کلید آن باشد. این تبلیغات بیگانه است.

وی تصریح کرد:‌ البته حرکت فائزه هاشمی یک حرکت بسیار مضحک و دهن‌کجی به اسلام و ملت بود اما به هر حال او فرد کوچکی است و انسان‌های کوچک همواره تلاش می‌کنند که برسرزبان‌ها باشند و خودشان را نشان دهند. زمانی که احساس کنند از چشم مردم دورافتاده‌اند، تلاش می‌کنند نگاه‌ها را به سوی خود جلب کنند حتی اگر مجبور شوند بدترین کارها را انجام دهند. خانم هاشمی هم در این مسیر، بدترین حرکت را انتخاب کرد که هم توهین به اسلام و انقلاب هست و هم بهائیت در جهان جایگاهی برای حمایت ندارند. این یک فریب و بیانگر کوچک و حقیر بودن او است و نشان داد که او آلت دست بیگانه است.

کسی که با بهائیت ارتباط برقرار کند آلت دست موساد و سیا است

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دیدار فائزه هاشمی با بهائیان سوژه دوباره‌ای در اختیار بیگانگان قرار داد تا آنها به حرکت پوچ ایران هراسی خود دامن بزنند و تعبیر وارونه‌ خود را از اسلام مجدداً بیان کنند. در حالی که امام راحل عظیم الشان در ابتدای پیروزی انقلاب تعریف دقیقی از اسلام ناب و اسلام آمریکایی ارائه دادند و مقام معظم رهبری نیز چندسال قبل به صورت شفاف‌تر فاصله و حد و مرز شیعه انگلیسی که همان صهیونیزم بین‌الملل که مرکزش در انگلیس هست، را با شیعه علوی مشخص کردند. لذا بهائیت یک مجموعه کوچک فریب‌خورده خبیثی است که همواره به انسان‌ها خسارت وارد می‌‌کند و تحقیقاً کسی که بخواهد با اینها ارتباط برقرار کند،‌ آلت دست موساد و سیا و مسئول بی‌اختیار آنهاست.

قوه قضاییه با قاطعیت به این مسئله ورود کند

وی گفت: سکوت مقامات کشور نیز به این دلیل بوده که خانم هاشمی کوچکتر از آن است که کسی برای او موضع بگیرد، اما به دلیل اینکه این حرکت فائزه هاشمی برای جوانان، ملت غیور ایران، ‌خانواده شهدا و ایثارگران ضربه روحی شدیدی ایجاد کرد، جای آن هست که قوه قضائیه با قاطعیت ورود پیدا کند و مطالبه کند که چرا این خانواده هر روز تلاش می‌کنند آتشی به جان مردم بیندازند و دغدغه‌ای برای کشور و خانواده شهدا درست کنند.

زشتی برخی کارها همطراز با آتش زدن قرآن است

حسن‌بیکی با بیان اینکه این حرکت خطوط قرمز و منافع ملی کشور را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: تا بحثی در حال به نتیجه رسیدن است، فرد کوچکی پیدا می‌شود که چراغ سبز به بیگانه نشان می‌دهد و بنزینی می‌شود که اختلافات را شعله‌ور می‌‌کند؛ از آن سو برای رسانه‌های بیگانه بهانه‌ای درست می‌شود که با آن ایران را از جنبه‌های مختلف به خصوص حقوق بشر تحت فشار قرار دهند. معتقدم برخی حرکت‌هایی که صورت می‌گیرد به همان زشتی و قباحت آتش زدن قرآن یا اقدامات سلمان رشدی است. اینها تلاش انگلیسی‌ها برای دست‌درازی به ایران اسلامی است تا از طریق یک فرد وابسته و کوچکی اهداف خود را پیش ببرند که امیدوارم قوه قضاییه با این اقدامات جدی برخورد کند تا دل ملت ایران شاد شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس دهم بااشاره به پاسخ هاشمی رفسنجانی به این حرکت فرزندش نیز بیان داشت:‌ من از آقای هاشمی هم گله دارم. لازم است ایشان به گذشته برگردد و توجه کند که در کنار وی افرادی بودند مانند آقای محمدی گیلانی،‌ که به محض اینکه دید پسرش منحرف است،‌ اسلام را فدای فرزندش نکرد،‌ بلکه فرزندش را فدای اسلام و انقلاب کرد؛ آیت‌الله مشکینی هم بعد از اینکه دید پسرش درجرگه منافقین درآمده و به اسلام و جامعه و پرستیژ بین‌المللی ملت ایران ضربه می‌زند، فرزندش را تحویل دادگاه داد. از این نمونه‌ها در مسیر انقلاب کم نداشته‌ایم.

آقای هاشمی این اقدامات را در نطفه خفه کنید!

وی افزود:‌ سوال من این است که آقای هاشمی به عنوان یک فرد بزرگ در کشور چرا اینقدر تغییر موضع می‌دهد؟‌ ایشان باید اطراف خود را ببیند و به این مادران و پدران و خانواده‌های شهدا که فرزندان خود را نثار انقلاب کردند،‌ نظاره کند؛ چرا باید ایشان اینقدر احساسی عمل کند؟

حسن‌بیکی تصریح کرد: آقای هاشمی باید به گونه‌ای با این موضوع برخورد کند که این جریان در نطفه خفه شود و دیگر کسی به خود اجازه ندهد به خاطر وابسته بودن به فردی به اسلام و انقلاب و ملت ضربه بزند.

سابقون انقلاب مراقب باشند

نماینده مجلس دهم گفت: به نظر من صحبت و موضع ایشان کافی نبود و برای اینکه اینگونه اقدامات ریشه‌کن شود، باید اقدام قاطعی انجام گیرد درغیر این صورت بدانند که چنانچه از کنار این موضوع بگذرند،‌ آه خانواده شهدا و جانبازان و ملت مومن ایران و آه افرادی که الان فرزندانشان برای حفظ تمامیت ارضی کشورمان در عراق و سوریه شهید می‌شوند، دامن آنها را خواهد گرفت. آقای هاشمی به یاد داشته باشید که چه کسانی رفتند و چه کسانی ماندند؟

وی اذعان کرد:‌ چیزی که ما پای منبر این افراد شنیدیم این بود که از بین یاران رسول خدا (ص) و امیرالمومنین(ع) عده‌ای از مسیر حق جدا شدند که عامل این جدایی‌ها مال و مقام و فرزند بود. لذا سابقون انقلاب مراقب باشند که به این اشتباهات دچار نشوند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب