پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:38:01 - یکشنبه 9 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
طرح ملی حفظ شبانه روزی قرآن کریم در کرمان
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان از برگزاری طرح حفظ شبانه روزی قرآن کریم با عنوان “رحله۲” در استان کرمان خبر داد.

به گزارش ” صبح رابر”؛ حجت الاسلام سید رضا فاطمی افزود: طرح ملی حفظ شبانه روزی قرآن کریم با عنوان“رحله ۲”یکی از برنامه هایقرآنی درسطح کشور می باشد که با مشارکت سازمان دارالقران کریم ،موسسه قرانی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س)، اتحادیه تشکلهای قرانی کشور، معاونت فرهنگ و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری سازمان اوقاف در کشور برگزار می شود.

وی افزود :سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای عمل بهمنویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ و قاری قرآن کریم در کشور بر اساس رسالت فرهنگی خود جهت تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم به مشارکت فعال در این طرح پرداخته است.

فاطمی با اشاره به توضیح جزئیات این طرح افزود: این طرح امسال برای اولین باردر کرمان برگزار می شودکه آستان مبارک امامزاده علی (ع) شهرستان سیرجان، آستان امامزاده سلطان سید احمد(ع) بخش درب بهشت شهرستان جیرفت و امامزاده سید مرتضی (ع) شهرستان رابر جهت اجرای این طرح پیش بینی شده است.

ویمدت اجرای طرح مذکور را در یک دوره زمانی ۶۰ روزهعنوان کرد و در خصوص شرایط پذیرش متقاضیان گفت:این طرح از بین فراگیران رده سنی ۱۴ تا ۲۲ سال ویژه برادران می باشد که متقاضان شرکت کننده درمدت زمان تعیین شده باید بصورت شبانه روزی نسبت به حفظ حداقل حفظ ۴ جزء قرآن کریمو حضور در کلاسهای این طرحاقدام کنند.

معاون فرهنگی اوقاف کرمان در ادامه تصریح کرد: در طرح“رحله۲”علاوه بر حفظ قرآن کریم به‌عنوان محور و پایه دوره، تدبر در قرآن کریم، درک آیات، ترجمه، تفسیر و مفاهیم نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فراخوان شرکت در این طرح از ۱۵ اردیبهشت ماه لغایت ۱۵ خردادماه سال جاری منتشر ومتقاضیان واجد شرایط می‌توانند با توجه به اولویت‌ها و پراکندگی جغرافیایی به سایتbeytolahzan.irجهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب