پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:24:29 - سه شنبه 11 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جایزه‌ام را با افتخار به آستان مقدس جمکران تقدیم می‌کنم
بازیگر برگزیده جشنواره کن گفت عربستان مشتری پرو پا قرص تسلیحات آمریکا و انگلیس است اما با همه اینها از نظر فرهنگی اعتبار لازم را ندارد. کاربردی که فرهنگ و هنر در دنیا دارد شاید به مراتب توان تسلیحاتی و سیاسی خیلی از کشورها نداشته باشد.

به گزارش” صبح رابر“؛ شهاب حسینی در نشست خبری عوامل فیلم فروشنده و در پاسخ به روزنامه عربستانی در مورد خطرناک بودنش گفت: کاربردی که فرهنگ و هنر در دنیا دارد به مراتب توان تسلیحاتی و سیاسی خیلی از کشورها نداشته باشد. عربستان طبعا دارای پیشرفته ترین سلاح های جنگی است. و مشتری پرو پا قرص از آمریکا و انگلیس است و مشتری بزرگ تسلیحات است و با همه اینها اما از نظر فرهنگی اعتبار لازم را ندارد و به همین دلیل برخوردهای ناشایستی با زائرین خانه خدا می کند که جای تاسف فراوانی دارد. شاید این نکته مهم باشد که در سرزمینی با قدمت فرهنگی چند هزار ساله در جهان دارد زیست می کند و آن‌ها تازه متوجه قدمت فرهنگی ایران شده‌اند. فرهنگ این سرزمین از قدیم مورد توجه بوده و این مسئله باعث خوشحالی بنده است و از همه چیز مهمتر برای من شادی و عزت مردم این سرزمین است.

 

حسینی در ادامه اشاره کرد: تفکر در فیلم های آقای فرهادی حرف اول را می‌زند و روی ما تاثیر میگذارد و دغدغه فردی ماست. شاهزاده عربستانی تازه متوجه شده است که ایران سالها فرهنگ دارد. فرهنگی که همه ملت ها آرزوی آن را دارند.  این کشور مشتری بزرگ تسلیحات است و اعتبار فرهنگی ندارد . حتی با وجود زائران خدا و خانه خداوند هم نتوانسته شکل فرهنگی برای خود دست و پا کند.

 

 

در پایان نشست  شهاب حسینی گفت به خاطر همزمان دریافت شدن جایزه کن با شب میلاد امام زمان (عج)، این جایزه را با کمال احترام و افتخار به آستان مقدس حضرت صاحب الزمان در جمکران  تقدیم می‌کنم .

 

منبع: مشرق

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب