پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:43:39 - چهارشنبه 19 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
درخشش نام یک کرمانی در لیست کاندیدای ریاست جمهوری آلمان
در میان لیست کاندیداهای ریاست جمهوری آلمان نام نوید کرمانی به چشم می خورد که یک نویسنده و اسلام شناس ایرانی الاصل کرمانی است که در نظر سنجی سایت دی ولت در جایگاه سوم قرار دارد.

به گزارش ” صبح رابر”؛ به نقل از parleypress یوآخیم گائوک رئیس جمهور ۷۶ ساله آلمان طی یک سخنرانی احساسی اعلام کرد که برای بار دوم کاندید ریاست جمهوری نخواهد شد. وی گفت نمی خواهم به تنهایی موضوع سن و توانایی جسمی مطرح کنم، اما احساس میکنم برای یک دوره پنج ساله جدید آماده نیستم. ریاست جمهوری در نظام سیاسی آلمان مانند اتریش از قدرت اجرایی خاصی مانند صدراعظم برخوردار نیست، اما در مقام نظارت (به طور مثال پیشنهاد و انتخاب صدراعظم و اعضای دولت) نقش مهمی دارد.
در میان کاندیدای پیشنهادی این دوره یک پدیده سیاسی جوان به چشم می خورد و آن هم نوید کرمانی است. این نویسنده و اسلام شناس که متولد آلمان و از یک پدر و مادر ایرانی است، در آلمان آوازه نسبتا خوبی دارد و نام او در کنار کتابهایش برای جامعه آلمان آشناست.مقاله‌ها و آثار کرمانی به صورت مرتب در نشریاتی چون زوددویچه تسایتونگ، دی تسایت و نویه زورشر زایتونگ چاپ می‌شود. طبق اولین پیش بینی ها نام نوید کرمانی در کنار سیاستمداران قدرتمند دیگر آلمان به چشم می خورد: اشتاین مایر وزیر خارجه، نوربرت لامرت رئیس مجلس، فون در لاین وزیر دفاع، وولفگانگ شویبله وزیر امور دارایی و گردا هاسلفلت یکی از روسای حزب سوسیال مسیحی.

از لحظه نشر خیر انصراف گائوک برای دوره بعد، گمانه زنی در مورد کاندیدای مختلف در سایت های معتبر آلمانی شروع شده است که در این بین نام نوید کرمانی تقریبا در بین همه لیست های احتمالی وجود دارد. در یک نظرسنجی از سایت دی ولت (که هنوز ادامه دارد) نوید کرمانی در جایگاه سوم قرار گرفته است با ۱۶ درصد. نفر اول لامرت با ۴۰ درصد رئیس مجلس فعلی آلمان از حزب مرکل یعنی مسیحی دموکرات و نفر دوم اشتاین مایر با ۲۰ درصد.

از آنجایی که رئیس جمهور توسط اعضای مجلس فدرال و تعدادی از مجالس ایالات آلمان (تقریبا هزار نفر) انتخاب می شود، با توجه به تجربه و برتری حزب دموکرات مسیحی (حزب مرکل) و مقبولیت رئیس مجلس فعلی آلمان، یعنی لامرت، وی از شانس بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب