پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:44:04 - دوشنبه 27 فروردین 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۲۷درصد وقوع قتل در کرمان کاهش یافته است
بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرمان از کاهش ۲۷درصدی وقوع قتل در کرمان در سال ۹۶ نسبت به سال ماقبل آن خبر داد .

به گزارش “صبح رابر”،به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان،  سجاد علیدادی سلیمانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با اقدامات موثر دستگاه قضائی در رابطه با پیشگیری از وقوع جرائم  و هماهنگی به عمل آمده با دستگاه ذیربط و تلاش های پلیس آگاهی شهرستان کرمان کشف و دستگیری متهمین پرونده های قتل در شهرستان کرمان در سال ۹۶ نسبت به سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است.

۵۴ درصد از قتل های کرمان ناشی از اختلافات خانوادگی است

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرمان گفت: ۵۴ درصد از قتل های شهرستان کرمان ناشی از اختلافات خانوادگی می باشد و ضرورت دارد خانواده ها به امر خود مراقبتی توجه ویژه ای داشته باشند.

سجاد علیدادی سلیمانی اظهار داشت: لازم است افراد بنیان های خانواده خود را حفظ کنند و مدام به فکر مراقبت از یکدیگر باشند. اگر خانواده از هم گسسته شود و روابط بین اعضا به ویژه پدر و مادر متناسب با آداب و سنت اسلامی نباشد و یا خانواده دچار آسیب های اجتماعی شود، کارکرد لازم در حفظ کیان خانواده صورت نمی‌‎پذیرد.

این مقام قضائی تصریح کرد: انتخاب سبک زندگی و معاشرتی غلط که افراد چه با خانواده خودشان و چه با افراد غریبه دارند در وقوع اینگونه بزه ها موثر است.

بازپرس شعبه هشت دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرمان گفت: در اغلب خانواده هایی که افراد آنها مرتکب قتل می شوند، بدبینی و دروغ رواج دارد.

علیدادی سلیمانی خاطر نشان ساخت: از دیگر عوامل وقوع قتل در شهرستان کرمان ناتوانی در کنترل خشم و رفتارهای هیجانی می باشد که به صورت عصبانیت آنی و در پی مشاجره بر سر موضوعات کم اهمیت رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: امروزه با گسترش شهر نشینی و ازدیاد و تراکم جمعیت و توسعه صنایع به نظر می رسد که برخی افراد از نظر روانشناسی دچار اضطراب و تشویش باطنی شده اند و با کوچکترین بهانه ای عقل، منطق و صبر را از دست داده و دست به خشونت و رفتارهای پر خطر می زنند.

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرمان اعلام کرد: برخورد نامناسب والدین با نیازهای فرزندان، تشویق رفتارهای پرخاشگرانه، بدآموزی حاصل از وسایل ارتباط جمعی، عوامل اقتصادی، ضعف بنیه اخلاقی و اعتقادی از عوامل بروز خشم و در نتیجه وقوع قتل می باشند.

علیدادی سلیمانی گفت: ضعف اعتقادات مذهبی و اسلامی، برنامه های ماهواره ای، بازی های رایانه ای و عدم استفاده صحیح از فضای مجازی نیز از دیگر عوامل بروز خشونت و پایین آمدن آستانه تحمل می باشد.

آموزش  یکی از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی می باشد

وی اظهار داشت: جدی گرفتن آموزش به خانواده ها و افراد خصوصاً در حوزه قوانین و مقررات، مهارت های زندگی، کنترل خشم و دست نزدن به اعمال ممنوعه یکی از راهکارهای کاهش آسیب ها و وقوع بزه در جامعه می‌باشد.

علیدادی سلیمانی گفت: سهم حالات غیرعادی و تحریک‌پذیری پس از مصرف مشروبات الکلی و استعمال موادمخدر و نیز استفاده از سلاح سرد به ویژه چاقو در وقوع درگیری های منجر به قتل غیرقابل انکار می باشد.

وی ادامه داد: این امر نشانه تنزل وضعیت بهداشت روانی می باشد و شایسته است رسانه های ارتباط جمعی نسبت به پیامدها و آثار سوء مصرف این مواد از جنبه اگاهی بخشی به افراد در جامعه به صورت فراگیر و مستمر اطلاع رسانی دقیق و شفاف به عمل آورند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب