پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:08:55 - شنبه 29 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بالاترین نرخ بیکاری در کشور متعلق به کدام استان است؟
جدیدترین آمار بیکاری منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران نشان می دهد که کرمانشاهیان در دولت حسن روحانی بیکاری را بیش تر از گذشته احساس کرده اند.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از مرصاد، یکی از کلیدی ترین شعارهای دولت یازدهم در مبارزات انتخاباتی “بهبود فضای کسب و کار” بود.

 

وعده ای که البته توسط رئیس جمهور روحانی به چرخش سانتریفیوژهای هسته ای و ضرورت توافق با غرب برای محدود شدن دانش استراتژیک هسته ای ربط داده شد.

 

در فضای پسا بجام و با مقایسه نرخ بیکاری اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران همه چیز نشان از عدم توانایی دولت برای کنترل نرخ بیکاری در کشور است.

 

در پایان پاییز سال ۹۴ (روزهای قبل از توافق هسته ای) نرخ بیکاری در کل کشور “۱۰٫۷” درصد اعلام شد در حالی که این رقم در پایان زمستان ۹۴ با یک افزایش چشم گیر به رقمی معادل “۱۱٫۸” درصد رسیده است.

 

کرمانشاه بیکار ترین استان ایران

 

رکورد افزایش نرخ بیکاری در میان استانهای کشور نیز با اعلام مرکز آمار ایران در اختیار استان کرمانشاه با “۲۳٫۱” درصد اعلام شده است.

 

آمار بیکاری در پاییز ۹۴ ( کشور ۱۰٫۷) (کرمانشاه ۱۸٫۶)

 

این رقم در حالی است که نرخ بیکاری کرمانشاه در روزهای قبل از توافق هسته ای (پاییز ۹۴) ۴٫۵ درصد کمتر بوده است.

 

بیکاری در استان کرمانشاه در پایان سال ۹۱ یعنی ابتدای سال ۹۲ که دولت روحانی روی کار آمد “۱۶٫۱” درصد یعنی ۷ درصد کمتر از رقم فعلی آن بوده است.

 

نرخ بیکاری در زمستان ۹۴ (کشور ۱۱٫۸) (کرمانشاه ۲۳٫۱)

 

گرچه استان کرمانشاه در سال ۹۲ (پایان دوره کاری آخرین استاندار دولت دهم) نرخ بیکاری “۱۰٫۵” درصدی و قرار گرفتن در رتبه ۱۵ کشور را نیز تجربه کرده است.

 

نرخ بیکاری کرمانشاه در پایان سال ۹۱ معادل ۱۶٫۱ درصد اعلام شد و بعد از استانهایی مانند لرستان، ایلام، فارس و … قرار گرفت. (آمار بیکار ۷ درصد کمتر از پایان زمستان ۹۴)

 

در روزهای گذشته نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس دهم از جمله سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی، فرهاد تجری نماینده شهرستانهای سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلان غرب، قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه و شهاب نادری نماینده اورامانات در تذکر هایی به رئیس جمهور و یا در مصاحبه های رسانه ای از عملکرد دولت در کنترل نرخ بیکاری انتقاد کردند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب