پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:35:01 - جمعه 25 تیر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شاهد کم کاری از سوی مسئولین در خصوص اجرای مصوبات هستیم/عدالت جنسیتی شعار اشرف پهلوی بود
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده گفت:به واقع در زمینه ی قوانین خاصتا مسئله ی حجاب مصوبه ، آیین نامه داریم اما اجرا نداریم برای مثال مصوبه ی ۲۹ ساله است که در دانشگاهها و در مکان هایی در دانشگاه از جمله ازمایشگاه، کتابخانه و کلاس های درسی اختلاط نباشد اما نه تنها هیچ عزم جزمی برای اجرا وجود ندارد و شاهد کم کاری مسئولین در زمینه ی مصوبات هستیم.

به گزارش “ صبح رابر”؛ به نقل از زنان کویر کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده در نشست خبری بررسی آسیب های حجاب و عفاف گفت: در آغاز دعای ندبه که مجموعه ای از آیات و روایات است ، فلسفه خلقت ,نزول انبیا و … بیان شده است دعایی که یک تحلیل قوی سیاسی در زمینه ی نبوت و امامت در آن نهفته است.

امامت و نبوت هدیه ی خاص خداوند به انسان ها
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این دعا رضایت خدا از تکمیل دین با دادن هدیه آن هم امامت به انسان ها بیان می شود، در این دعا امامت و نبوت دو هدیه از طرف خداوند و عالی ترین خاص ترین هدیه ی خداوند غدیر مطرح می شود.
وی با بیان این که یکی از هدیه های خاص دیگر خداوند به انسان ها نعمت خانواده است، بیان داشت: زوجیت منتی است از طرف خداوند بر انسان ها که از آثار آن آرامش و مودتی است که پس از ازدواج حاصل می گردد.
خزعلی افزود: قبل از ازدواج اگر افراد انتخاب با معرفت داشته باشند و مطابق با ارزش ها صورت بگیرد آنگاه مودت و آرامش هدیه ای از طرف خداوند بر زوج ها خواهد بود .
اثر متقابل ازدواج حجاب و عفاف است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان داشت: خداوند بخشی از آرامش افراد را در پوشش بیان کرده است و لباس هدیه ای است از سوی خداوند به انسان ها که باعث زینت و تقوایشان است .
وی در رابطه با ارتباط ازدواج با حجاب عفاف ارتباط بیان داشت: ترویج ازدواج موجب دوری از فساد و آرامش می شود و اثر متقابلی است که نتیجه اش حجاب و عفاف است.این درحالی است که کسی که به دنبال بدن نمایی است به آرامش نخواهد رسید.
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده اظهار داشت: انسانی که برایش شخصیتش مهم است با عفاف و حجاب وارد جامعه می شود و توجه دیگران برای وی مهم نیست چرا که وارد عرصه توحید شده و میخواهد مطرح و خودخواه نباشد، میخواهد مانند یک عبد در خدمت فرمان الهی باشد.
خزعلی افزود: فرد مومن آرامش را در رشد و کمال می داند نه التماس توجه از دیگران، دوست دارد اسمش دیده نشود و اجازه می دهد کار پیش رود ،معتقد است خدا می بیند و به فکر این است که تربیت فرزندان تربیت سربازان امام زمان است و پر از شور وشوق برای خدمت و اوج خدمتش را تقدیر الهی و ارامش از اهل بیت میداند.

وی در ادامه به روزه داری سه روزه ی اهل بیت امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: بدون توجه به نظر مردم اطعام فقیر، یتیم و بینوا می کنند ،سه روز روزه داری و دادن غذا به فقرا در شرایطی است که کودک دو ساله ی این خانواده از گرسنگی می لرزد اما خانواده غذایشان را می بخشند به کسانیکه بعدها فرزندش را لب تشنه شهید می کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد:حضرت زینب (س) در آن فضا در برابر طاغوت بزرگ زمان که گوشه ای حکومتش ایران و مصر است و تحقیر می کند اما حضرت می فرماید جز زیبایی ندیدم! بدترین چیز در این مسیر صحبت با فردی مثل توست و افتخار من این است که در منظر چشمان الهی امتحان می دهم و این به معنای رسیدن یک انسان به این اوج بندگی است.
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با تاکید بر این که هرچه به ظهور نزدیک می شویم دوگانگی بیشتر خود را نشان دهد و نفاق بیشتر اشکار شودبیان داشت: گروهی فاطمی وزینبی زیبایی دین را نشان دهند و دیگری کفر نفاق را نشان دهند به گونه ای که مشخص نشود در این زمان ۷۲ گروه وجود دارد که حق وباطل آنها مشخص نیست و فقط یک گروه حق می گوید.
خزعلی خاطر نشان کرد:اولین بحث در تزلزل دین حجاب است واین نمادی که بر یک نمود تاکید دارد، دشمنان میخواهند این نماد را بگیرند و سبک زندگی را تغییر دهند.
لزوم شفاف سازی فتوایی یکی از مراجع در خصوص حجاب
وی در پاسخ به سوال خبرنگار در زمینه ی فتوای یکی از مراجع در خصوص حجاب گفت: این فتوا مربوط به سال های قبل به بیانی ۱۲ یا ۱۶ سال پیش بوده که از دفتر ایشان صادر شده و از ایشان خواهیم خواست که توضیح دهد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شبهات زیادی در خصوص حجاب مطرح می شود و با درهم امیختن روایات و محکمات و متشابهات اینگونه القا می کنند که حجاب اجباری نبوده است در واقع با این راه می خواهند دین و انقلاب و روحانیت را ضربه بزنند.
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده تاکید کرد: ما به عنوان رسانه ، معلم و مربی باید ریشه بازی هایی که با ذهن جوان می شودرا پیدا کنیم وقتی جوانی هزارصفحه نشان می دهد از شبهات دینی کافی است این شبهات را نزد علما برده و جواب آن را با شاخص به او بدهیم تا قانع شود.
خزعلی ابراز کرد: در این بحث وارد خواهیم شد و امیدواریم آیت الله مکارم شیرازی نیز وارد شده و شفاف سازی کنند، از ایشان می خواهینم اصلاحی در این بازی دشمن انجام دهند.
شاهد کم کاری از سوی مسئولین در خصوص اجرای مصوبات هستیم
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ” زنان کویر ” در رابطه با تکنولوژی به عنوان ابزاری در راستای ترویج بدحجابی و نیاز به شبکه ملی برای کنترل این فضا و این که اکنون چه کارهایی از سمت شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده است گفت:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به کلام مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر فضای مجازی مهم ترین جا برای کار کردن همین شورای فضای مجازی است و در رابطه با شبکه ی ملی باید گفت که تقاضای همه ی ما راه اندازی این شبکه است.
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده عنوان داشت: فضای مجازی سم است و رگبار دشمن را بر سر فرزندان ما می ریزد در حالیکه پدر و مادرها هیچ نظارتی بر آن ندارند اما تمام مسئولین باید پاسخگو باشند در حالی که شاهدم کم کاری از سوی مسئولین بسیار است برخی دستگاه ها از سی درصد تا صفر درصد اجرا کردند.
وی با بیان این بسیاری از مصوبه های چندین ساله اجرا نمی شوند بیان داشت: نظارت، مطالبه گری و پرسشگری از سوی مردم بی شک سبب اجرای مصوبات خواهد شد برای مثال اگر ما قرآن را اجرا نکینم ایا این بدین معنا است که قرآن ایراد دارد.
خزعلی برخی دستگاه ها از سی درصد تا صفر درصد اجرا کردند خیلی کم کاری و بی توجهی از طرف مسئولین بوده است متاسفانه مصوبه ی ۲۹ ساله ی نظام را خیلی ها اجرا نکرده و قبول ندارند امیدواریم که مسئولین نظارت ، مطالبه گری و پرسشگری داشته باشیم.
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده خاطر نشان کرد:ما همه ی زمینه ها را برای مردم فراهم کرده ایم اما برای حجاب کاری نکرده ایم بدین معنا که به بیان گفته ایم اما در عمل اجرا نکرده ایم این در حالیی است که جوانان مملکت زیر رگبار دشمن با ارزش ها می جنگند.
عدالت جنسیتی شعار اشرف پهلوی بود
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تشریح کرد: در شورای زنان نیز برنامه ی عدالت جنسیتی است که با متن و روح اسلام ،قرآن و قانون مجلس با آن مغایرت دارد موضوع عدالت جنسیتی حرف اشرف پهلوی بود و در سال ۷۲ دختر رئیس جمهور وقت نیز همین حرف را زد.
خزعلی بیان داشت: به واقع در زمینه ی قوانین خاصتا مسئله ی حجاب مصوبه ، آیین نامه داریم اما اجرا نداریم برای مثال مصوبه ی ۲۹ ساله است که در دانشگاهها و در مکان هایی در دانشگاه از جمله ازمایشگاه، کتابخانه و کلاس های درسی اختلاط نباشد اما نه تنها هیچ عزم جزمی برای اجرا وجود ندارد بلکه بودجه و برنامه ی اجرایی هم وجود ندارد.
انتهای پیام/

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب