پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:30:48 - جمعه 25 تیر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قوانین مربوط به حجاب و عفاف فقط بر روی کاغذ برنامه ریزی شده اند، هیچ قوه ای پیگیر اجرا نیست/اقتصاد مقاومتی بهانه ای برای تامین اقتصاد آقازاده ها شده است
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده گفت: صراحتا عرض می کنم که قوانین مربوط به حجاب و عفاف فقط بر روی کاغذ برنامه ریزی شده است در حالی که هیچ قوه ای پیگیر اجرای آن نیست نه قوه ی مقننه و مجلس که مسئول قانون گذاری و اجرا است و نه قوه ی مجریه که مسئول اجرای قوانین است و گزارش های رسیده از سوی وزارت خانه ها نشان می دهد که تا کنون کاری انجام نشده است و اگر هم اندک کاری به وقوع پیوسته بسیار سطحی و قلیل بوده است.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  زنان کویر  کبری خزعلی در دومین همایش زینبیون که به همت بنیاد ملی عفاف و حجاب به مناسبت هفته ی جهانی حجاب و عفاف برگزار شده بود ضمن بررسی دوگانه ی الهی و شیطانی گفت:با توجه به آیه ی  ” أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ ” از همه ی انسان ها اعم از انبیای الهی در زمان خلقت عهد گرفته شده که عبودیت شیطان را نداشته باشند.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده ادامه داد: باید برای مردم دشمنی دشمن آشکار باشد تا به دشمن نه بگویند و خدای ناکرده به جای پرستش الله رو به عبادت الهه ها نیاورند.

وی با بیان این که ۱۲۴ هزار پیامبر مبعوث شده برای یادآوری بندگی انسان و غفلت زدایی آمده اند عنوان کرد: گاهی گرد و غبارها بر روی آینه ی دل انسان ها می نشیند و این پیامبران و ائمه بودند که سعی بر زدودن اندیشه های غلط و غبار از صفحه ی پاک دل انسان ها داشته اند تا خود را بشناسند و از دنیای مادیات به سمت دنیای الهی و لذت واقعی برویم.

 خزعلی اظهار داشت: تمام کار انبیا تبیین انسان به راه درست است و این موضوع باید برای انسان ها بارها تکرار شود چرا که کسانی که به لذت های مادی دنیا بسنده کرده اند در واقع کمالی را که خداوند در وجودشان قرار داده است را به فراموشی سپرده اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که انسان ها همواره با دو جریان یکی دعوت شیطان و دیگری پیدا کردن حق از تعالیم الهی درگیر هستند، بیان داشت:چنانکه شیطان با نیاز درونی و فطری انسان ها و دعوت انسان به خوردن میوه ممنوعه آدم و حوا را فریب داد همان گونه که بسیاری از انسان ها برای رسیدن به قدرت احکام دین اسلام را عوض می کنند.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده ابراز کرد: در زمینه ی بحث حجاب نیز به عرصه ی دوگانه برخورد می کنیم، در سوره ی اعراف وسوسه ی شیطان بیان شده  است که بعد از وسوسه آنچه که زشت می شمارند آشکار می شود بدین معنا که بعد از ایجاد تغییرات و فروریختن عفاف و حجاب بوده است که وسوسه شیطان می خواهد انسان خود را عریان کند اما دعوت الهی می خواهد بپوشاند.

وی در ادامه با بیان این که باید توبه ی فرزند را در صورت اشتباه پذیرفت ادامه داد: در خانه باید به دختر پرداخته شود و پدر تاثیر بسزایی در این زمینه دارد باید باور کرد که پدر کارت پول نیست بلکه یکی از حامیان تربیتی فرزندان است.

خزعلی تاکید کرد: باید به جلوه گری زنان و دختران در خانه پاسخ داده شود چرا که شیطان از همین راه به دنبال مقابله با عفت و حیای زن مسلمان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن کریم از بعضی چیزها به عنوان نعمت یاد کرده است از جمله نعمت نبوت، انزال کتب الهی، و اکنون لباس و پوشش خاص را نعمت خاصی می داند که بواسطه ی آن زشتی ها پوشانده شده و فرد را زیبا جلوه میدهد.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده توضیح داد: لباس نشان دهنده ی تشخص، زیبایی فکری و مهارت افراد است و بالاترین لباس ها، تقوا است چرا که موجب آرامش خانواده ، پوشاننده ی زشتی ها و بروز زیبایی ها و کرامت انسانی است.

وی با تاکید بر این که ما با مد مخالف نیستیم، ابراز کرد: مد باید مطابق الگوی خانواده و فرهنگ جامعه باشد اما متاسفانه مد بدون در نظر گرفتن سلیقه ی انسان ها بازاری برای سرمایه داران شده است بگونه ای که پدیده ی بردگی نوین را ظاهر ساخته است.

خزعلی تشریح کرد: جلوه گری، مد ، خودآرایی و هر روز به رنگی درآمدن به بنیان خانواده آسیب می زند بنابراین باید عفت و حجاب را در نهاد افراد نهادینه کرد در حالی که ما به خواب رفته ایم مهد کودک هایمان تبدیل به مکان هایی برای آموزش سکولار، فمنیسم شده اند شرایط به گونه ای است حتی مهدهای قرآنی نیز در معرض آسیب هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که در متن قرآن کریم بیان شده که باید از اختلاط دوری جست خاطر نشان کرد: این در حالی است که در مهد کودک ها تا دانشگاه ها جامعه در اختلاط زن و مرد است .

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده به حضور زن در اجتماع اشاره کرد و گفت: کمال زن و خانواده از مهمترین مسائل یک بانو است و زن زمانی می تواند در جامعه حضور یابد که ابتدا این دو نیاز را تامین کرده باشد زن باید سنگر خانواده را حفظ کند اما این به معنا خانه نشینی نیست.

وی ادامه داد: در برنامه چهارم، پنجم و ششم حفظ توسعه مقام معظم رهبری به جایگاه خانواده، کرامت زن و حضور سیاسی اجتماعی زنان و احقاق حقوق شهروندی زنان و نه حضور فمنیستی تاکید کرده است.

خزعلی بیان داشت: متاسفانه افراد اوج موفقیت زن رسیدن به مقام های اجتماعی ازجمله رئیس شدن، قاضی شدن و … بیان می دانند و این آخرین الگویی که دنیای غرب و نگاه فمنیستی به زنان داده است، زن را در برابر مرد دیدن پست نگری به زنان است در حالی که کمال انسان ها زن یا مرد بودن نیست بلکه تقوا است .

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با انتقاد از برنامه ششم توسعه بیان داشت: تساوی زن و مرد در برنامه ششم توسعه نز دیده می شود و برنامه جنسیتی شدن در حال پی گیری است به نام عدالت اما الگوها و شاخصه ها همان تساوی غربی است بعضا هم شاخصه هایی هستند که در این یکی دوسال اخیر تعهد برای اجرای آن داده شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح داد: بعد از تشکیل حکومت ها در اسلام به نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است باید با بیان معرفت و جذب افراد را به سمت معروف ها برد و از منکر دور ساخت تا بتوان حجاب را در جامعه نهادینه کرد چرا که حجاب آمده است تا زنان شناخته شوند به عفت، حیا و در سنگر بودن تا بتوانند جامعه و خانواده در آرامش باشند .

خزعلی تصریح کرد: مطالبه ی امروز ما از ریاست جمهوری این است چرا وقتی در ماه اول ریاست جمهوری به دولت و سال ۹۳ به دو نهاد معاونت ریاست جمهوری درامور زنان و وزارت صنعت ، معدن و تجارت  ابزار امکانات و کالای حجاب را فراهم کنید بعد از گذشت ماهها هنوز به جایی نرسیده ایم؟

وی عنوان کرد: بازارها را نسبت به گذشته اگر نگاه کنیم تماما لباس های نازک و از جنس تور است آیا این تامین نیاز هشتاد میلیونی حجاب و عفاف بوده است؟ گمرکات رها شده اند، قاچاق کالا، بازار سیاه اقتصاد زیرزمینی که مانع از رشد اقتصاد مقاومتی شده است چرا که  تبدیل به اقتصاد رانتی شده و آقازاده هایی هستند که با این کالاهای وارد شده در ارتباط دارند و از پارچه ی حجاب زنان سود می برند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به حقوق های نجومی اشاره کرد و گفت: تعجب کردم از خبر مسئول دولتی که فقط به اخراج بیست نفر از سمت کاری بسنده کرد ،آیا همه ی مشکلات  حل شده، یکی گفت قانون هست دیگری گفت قانونی برای رسیدگی به حقوق های نجومی نیست و با گفتگو همه چیز تمام شد!

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نیست بلکه افراد آمده اند تا اقتصاد یکسری آقازاده تامین شود؟ ما اجازه نخواهیم داد، ایستاده ایم تا اصل احکام جامعه را امر معروف و نهی از منکر کنیم به جای این که رانت ها پارچه و لباس را در دست بگیرند.

 خزعلی افزود: وزارت معدن صنعت و تجارت باید به مردم و رسانه ها پاسخگو باشد چرا بازارهای پوشش و لباس به دست دشمن است؟ چرا بازار در دست ترکیه است و مسئول مد ولباس رسما اعلام کند که بازار را به تکیه سپرده است؟ وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالیکه رئیس جمهور دو سال است که به شما دستور اجرای کار داده، گزارش کاری شما در این زمینه چیست؟

وی ادامه داد: سوال این جاست نمایشگاههای مد چقدر مطابق الگوهای ایرانی اسلامی است؟ و چقدر مطابق الگوهای غربی بدن نما و قالبگیری از اندام است؟مردم باید بخواهند تا خواسته ی رئیس جمهور تحقق پیدا کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: صراحتا عرض می کنم که قوانین مربوط به حجاب و عفاف فقط بر روی کاغذ برنامه ریزی شده است در حالی که هیچ قوه ای پیگیر اجرای آن نیست نه قوه ی مقننه و مجلس که مسئول قانون گذاری و اجرا است و نه قوه ی مجریه که مسئول اجرای قوانین است و گزارش های رسیده از سوی وزارت خانه ها نشان می دهد که تا کنون کاری انجام نشده است و اگر هم اندک کاری به وقوع پیوسته بسیار سطحی و قلیل بوده است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب