پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:07:41 - سه شنبه 5 مرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
طلا به ۱۳۱۶ دلار رسید
قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۳۱۶ دلار و ۸۰ سنت رسید.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از طی روندی کاهشی در دو جلسه گذشته، امروز و همزمان با کاهش ارزش دلار و افت شاخص های بورس در آستانه نشست امروز فدرال رزرو آمریکا، تغییر اندکی را شاهد بود.
بازارهای آسیایی عملکردی محتاطانه داشته اند، زیرا سرمایه گذاران منتظر دریافت سرنخ هایی از نشست دو روزه فدرال رزرو هستند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۱ درصد افزایش به ۱۳۱۶ دلار و ۸۰ سنت رسید.
قیمت طلای آمریکا نیز با ۰٫۲ درصد کاهش به ۱۳۱۷ دلار رسید.
مارک تو، رئیس بخش تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ هنگ کنگ در این باره گفت: «در حال حاضر…به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره (در آمریکا) و همچنین اقدامات محرک اقتصادی بیشتر، مردم به شکلی محافظه کارانه تر حرکت می کنند.»
انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا سیاست پولی فعلی خود را بدون تغیر ادامه دهد، اما سرمایه گذاران هر سیگنالی را مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است اواخر امسال سیاست خود را انقباضی تر کند به دقت رصد می کنند.
طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است و هر گونه بالا رفتن نرخ موجب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود و در عین حال رشد ارزش دلار را به دنبال دارد.
ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا گفت: «ما بسیار نگران گروه فلزات گرانبها هستیم… زیرا فکر می کنیم که فشار بر روی قیمت طلا از امروز تا روز چهارشنبه افزایش خواهد یافت.»
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا دیروز با ۰٫۴۶ درصد کاهش به ۹۵۸٫۶۹ تن رسید.
در بین دیگر فلزات گرانبها، پالادیوم با ۰٫۱ درصد کاهش قیمت به ۶۸۳ دلار و ۸۰ سنت رسید. قیمت نقره نیز با ۰٫۳ درصد افزایش به ۱۹ دلار و ۵۹ سنت رسید.
انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب