پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:44:36 - چهارشنبه 6 مرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رتبه‌ اول تولیدعسل شهرستان رابر در استان کرمان /سالانه ۴۵۰تن عسل در رابر تولید می شود
مدیر جهاد کشاورزی رابر، گفت:شهرستان رابر از لحاظ تولید عسل و تعداد کلنی رتبه‌ی اول استان را به خود اختصاص داده است که برای بالغ بر۴۵۰نفر بطور مستقیم و۱۲۰۰نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است.

به گزارش “صبح رابر“؛ حمید محمدی با اشاره به اینکه شهرستان رابر یکی از قطبهای مهم تولید عسل با کیفیت در کشور محسوب می شود گفت: عسل شهرستان رابر به دلیل کوهستانی بودن و رویش انواع گیاهان دارویی وشهد خیزدارای کیفیت بسیار خوبی می باشد.
محمدی با بیان اینکه میانگین برداشت از هر کلنی زنبور عسل ۱۰ کیلوگرم است، پیش بینی کرد: امسال بیش از ۴۵۰تن عسل از ۴۵هزارکلنی زنبور در شهرستان تولید و روانه بازار می شود.
وی بازار مصرف عسل شهرستان رابر را سراسر کشور عنوان کرد وافزود: با توجه به نبود صنایع فراوری وبسته بندی در رابر عسل تولیدی بصورت فله ای به فروش می رسد و مشتریان خاص خود را از سراسر کشور دارد.
محمدی با بیان این‌که در شهرستان رابر در فصل‌های بهار و پاییز، برداشت عسل انجام می‌شود، افزود: این شهرستان از لحاظ تولید عسل و تعداد کلنی رتبه‌ی اول استان را به خود اختصاص داده است که برای بالغ بر۴۵۰نفر بطور مستقیم و۱۲۰۰نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.
وی همچنین از اعطای وامهای کم بهره برای راه اندازی صنایع کوچک فراوری وبسته بندی عسل خبرداد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب