پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:11:25 - شنبه 23 مرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بالغ بر ۸ هزار دانشجو در طول سال به مناطق محروم اعزام می‌شوند /اولویت گروههای جهادی عملی کردن اقتصاد مقاومتی با راه اندازی صنایع تولیدی روستایی است
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان گفت:به لطف خدا تاکنون حرکتهای جهادی به لحاظ کمی ‌و تا حدی کیفی رشد قابل توجهی داشته که در این میان سهم اردوهای جهادی استان کرمان با سازماندهی و اعزام سالیانه۸ هزار نفر دانشجو در قالب اردوهای یک روزه، سه روزه ، هفت روزه و دوازده روزه چشم گیر است.

به گزارش “صبح رابر“؛ ناصر بهروز در گفتگو با “دانشجوآزاد”گفت:نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول حیات پر برکت خود با رهبری‌های داهیانه ولایت فقیه و با استفاده از ظرفیت بی نظیر مردمی همواره در چالش‌های پیش رو توانسته است ضمن عبور موفقیت آمیز از پیچ‌های سخت، از تهدیدهای دشمنان فرصت‌های مناسبی را ایجاد نموده که پشت سر گذاشتن مقطع تاریخی دفاع مقدس و رشد قابل توجه و غرور انگیز در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی از مصادیق بارز آن است.

اردوهای جهادی از مصادیق عملی کارآمدی جمهوری اسلامی در رفع مشکلات مناطق محروم است/ بالغ بر ۸ هزار دانشجو در طول سال به مناطق محروم اعزام میشوند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان در رابطه با اردوهای جهادی اظهار داشت: امروز یکی از مصادیق عملی کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در رفع مشکلات مناطق محروم با بکارگیری نیروهای مردمی، اردوهای جهادی است که با تدبیر مقام معظم رهبری(مدظله) از سال ۱۳۷۹به طور رسمی شکل گیری و ساماندهی شد.

وی افزود: به لطف خدا تاکنون حرکتهای جهادی به لحاظ کمی ‌و تا حدی کیفی رشد قابل توجهی داشته که در این میان سهم اردوهای جهادی استان کرمان با سازماندهی و اعزام سالیانه۸ هزار نفر دانشجو در قالب اردوهای یک روزه، سه روزه ، هفت روزه و دوازده روزه چشم گیر است.

اولویت گروههای جهادی عملی کردن اقتصاد مقاومتی با راه اندازی صنایع تولیدی روستایی است

بهروز با اشاره به اولویت فعالیت های گروههای جهادی عنوان کرد: با توجه به لزوم فعالیت های اقتصادی با رویکرد بالفعل کردن استعدادها و توانمندی منابع انسانی و طبیعی مناطق محروم فعالیت در مباحث اقتصاد مقاومتی از قبیل راه اندازی و راهنمایی در زمینه صنایع مختلف تولید روستایی در اولویت فعالیت های گروه های جهادی بسیج دانشجویی استان کرمان میباشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان ادامه داد: یکی از مبارک ترین فعالیت های بسیج دانشجویی در استان پهناور و عزیز کرمان راه اندازی گروه هایی جهادی در تمامی دانشگاه های استان با استفاده از توان دانشجویان دانشگاه ها بوده که این امر باعث ایجاد روحیه تلاش و جهاد و همچنین پر کردن اوقات فراغت دانشجویان درکنارکمک به محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار میباشد.

حضور تخصصی دانشجویان در مناطق محروم از دلایل موفقیت اردوهای جهادی بوده است

وی در رابطه با تعیین نوع فعالیت گروههای جهادی تصریح کرد: گروههای جهادی بسیج دانشجویی استان کرمان با توجه به تخصص و توانایی هر دانشگاه و دانشکده به صورت تخصصی در مناطق محروم حضور پیدا کرده و بدون ادعا و دریافت هیچ مزد مادی و تنها جلب رضایت حضرت حق، کمک به همنوعان را از افتخارات خود دانسته تا بتواند به نوبه خود سهمی در پیشرفت و آبادانی کشور عزیز و پر افتخارمان داشته باشند.

ناصر بهروز ضمن تاکید بر اقتصاد مقاومتی در فعالیت های گروههای جهادی توضیح داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله) در بکارگیری توان و استعداد های داخلی و بیان وسیع تر ” اقتصاد مقاومتی” ، بسیج دانشجویی بر خود وظیفه دانسته تا در این مسیر به صورت عملی نسبت به شناسایی استعدادهای بومی مناطق محروم و همچنین آموزش برای بارور کردن این استعداد ها در زمینه کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و صنایع تبدیلی گام های موثر و قابل توجهی بردارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان افزود:حضور گروه های تخصصی پزشکی جهت ویزیت رایگان، مشاوره درمانی، ویزیت خانه به خانه، جلسات و نشست های توجیهی در راستای مقابله با بیماری های واگیر دار ، ختنه ، دندان پزشکی و… جزیی از فعالیت این گروه ها میباشد.

وی با برشمردن فعالیت های عمرانی گروههای جهادی گفت: گروه های جهادی عمرانی با حضور متخصصین و هرچند امکانات محدود خود از ابتدای سال ۹۵ تا کنون در مناطق مختلف استان محدوثات مختلف آموزشی، درمانی و عام المنفعه ،حسینیه و مسجد، مسکن برای خانواده محرومین و بی سرپرست، سرویس بهداشتی و حمام  و … را در  دستور کار خود قرار داده اند.

بهروز تشریح کرد: گروه های جهادی فرهنگی با آموزش قبل از اردو به دانشجویان متقاضی شرکت در عرصه فرهنگی تحت نظر روحانیت معظم جهادی در مناطق محروم با شیوه های مختلف با توجه به سنین مخاطبین در زمینه مبارزه با تهاجم فرهنگی و پاسداری و ترویج فرهنگ اصیل تشیع و اسلام ناب محمدی(ص) و همچنین برگزاری نشست های عمومی در مدت زمان اردو مورد کار خود قرار میدهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان  بیان داشت: گروه های جهادی آموزشی با توجه به حضور دانشجویان توانمند و تحصیل کرده رسالت خود را در مناطق محروم و کم برخوردار ارتقا سطح علمی دانش آموزان ، شناسایی دانش آموزان با استعداد دانسته و حتی پس از اتمام دوره های ده روزه جهادی این ارتباط برقرار میباشد تا زمینه رشد این دانشجویان را بیش از پیش هموار سازند.

ناصر بهروز اظهار داشت: بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی استان کرمان با حضور همیشه در صحنه بزرگترین سرمایه خود یعنی دانشجویان جهادی مفتخر است که محروم ترین مناطق استان کرمان محلی است برای فعالیت این قشر و با حضور دانشجویان جهادگر با دو رویکر خود سازی و دگرسازی از یک سو باعث رشد و ارتقا مناطق حروم و کم برخورد شود و از سوی دیگر با حضور در بین مردمِ محروم از امکانات اما غنی از غیرت، ایستادگی و تدین، زمینه رشد دانشجویان را فراهم میسازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به حضور دانشجویان عزیز که صاحبان اصلی این مملکت میباشند میطلبد که همه دست به دست هم دهیم و بدون تعصبات شخصی و گروهی و بدور از سلایق سیاسی زمینه فعالیت این گروه ها را بیش از پیش فراهم سازیم که حقیقتا این اعتماد نتیجه ای خواهد داشت مفید که اثبات این ادعا اعتماد به جوانان در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس است که با تمام سختی ها و مشقت ها و داغ دیدن ها دانشگاهی بود برای رشد بسیاری از جوانان.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب