پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:17:53 - چهارشنبه 27 مرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
له شدن فرهنگ ایرانی زیر چرخ رکاب زنان کارناوال سلامت
دوروز گذشته با حضور جمعی از خبرنگاران و مسئولین استان کرمان درجلسه ای شکل گیری کارناوال سلامت در کرمان مطرح شد که در این جلسه به اهداف این کارناوال و اعضای آن که شامل ۸ نفر یعنی ۳ زن و ۵ مرد می باشد، اشاره شد که قرار است این دوچرخه سواران مسیر کرمان تا تهران را رکاب بزننداین اختلاط مرد و زن در این کارناوال خود به نوعی اقدامی ضد فرهنگی است.

به گزارش”صبح رابر“؛ به نقل از  “شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان“؛ دوروز گذشته با حضور جمعی از خبرنگاران و مسئولین استان کرمان درجلسه ای  شکل گیری  کارناوال سلامت در کرمان مطرح شد  .

هدف از این کارناوال به ظاهر ارتقاء فرهنگ در خصوص موضوعات خاصی است اما کم کم گویا فرهنگ ما هم به تقلید از غرب دچار شده است نمیدانم چرا مسئولین ما با چنگ زدن به فرهنگ غرب گرایانه به دنبال ارتقاء فرهنگ اصیل ایرانی هستند، فرهنگی که در میان رنگ و لعاب های غربی گم شده است.

بر اساس شنیده ها از افراد حاضر در جلسه اعضای کارناوال ملی سلامت با ۸ عضو شامل بازیگران، مدیر، کارگردان و سایر عوامل قرار است که مسیر کرمان تا تهران را رکاب بزنند از این تعداد ۳ نفر زن و ۵ نفر از آن  ها آقایون هستند که این اختلاط مرد و زن در این کارناوال خود  به نوعی اقدامی ضد فرهنگی است.

چگونه این کارناوال مختلط به اسم فرهنگ خود حامل یک ضد فرهنگ بزرگ است؟ چگونه است که این کارناوال از شهری می خواهد عبور کند که نماد مذهب و روحانیت و تقدس است؟

مسلم است که هیچکس آن هم ایرانیان اصیل که فرهنگشان بسیار غنی تر از غرب است مخالف هنر نیستند اما هنری که با ارزش های اسلامی و دینی ما تعارض داشته باشد هنر نیست بلکه نمایشی است برای تبلیغ غرب.

این کارناوال گویا با تمام توان به دنبال حذف فرهنگ اصیل ایرانی است که به این کارناوال دو ایراد بزرگ وارد است، در ابتدا اینکه این حرکت تنها حرکتی در جهت قبح شکنی برای دوچرخه سواری رسمی زنان ودختران ایرانی و نوعی الگو سازی برای ترویج این فرهنگ غلط غربی است، نگاه کالایی به زن برای رشد یک کارناوال سلامتی ارزش گذاری به زنان کم میشود.

دومین مورد اختلاط بین زنان و مردان دراین کارناوال است که قبح شکنی دیگری را رقم می زند درست زمانی که مراجع به این اختلاط اعتراض رسمی داشته و انتقادی صریح از مراجع فرهنگی در خصوص این اختلاط ها دارند انوقت یک کارناوال سلامت راه می افتد با دوچرخه و خانم هایی که سعی می کنند دراین کارناوال ناخودآگاه فرهنگی غربی را برای مردم ایران الگو سازی کند.

یادش بخیر زمانی که برای اولین بار در ایران می خواستند بر اسب سوار شوند یا زنان عشایرمان می خواستند بر روی قاطر و استر سوار شوند نیم ور با دامن های بلند وبزرگ می نشستند و اینکه از نشستن بر روی اسب احساس شرم در برابر مردان میکردند.

اما این تغییر فرهنگ با این سرعت از کجا می آید؟که زنان با لباس های کوتاه و نامتعارف بروی دوچرخه ها و موتور هایی سوار می شوند که گویی ارزش دوچرخه و موتور از زنان بیشتر است ای کاش مسئولین از این نوع نگرش دست بر داشته و زنان را مورد استفاده ابزاری قرار نمی دادند .

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب