پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:18:04 - سه شنبه 9 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سلامت جامعه منوط به سلامت خانواده هاست/لزوم همکاری همه دستگاه های فرهنگی برای حفظ بنیان خانواده
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت : سلامت جامعه منوط به سلامت خانواده هاست و نظام جمهوری اسلامی تنها برای رسیدن به اهداف خود نیازمند نیروی انسانی تربیت شده اسلامی است.

به گزارش“صبح رابر“؛ امان الله علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار ” پایگاه اطلاع رسانی کرمان۱۴۰۰ ” در رابطه با اهمیت خانواده گفت : خانواده از اساسی ترین اموری است که اسلام به آن اهتمام ورزیده است ؛ پیامبر اکرم (ص) می فرمایند هیچ بنایی نزد خداوند به محبوبیت بنای خانواده و ازدواج نیست .

وی افزود : چرا که نتیجه این بنا تربیت انسان های متعالی است و بخش عظیمی از تعالیم اسلام در جهت سالم ماندن بنیان خانواده است و در قران و روایات هم دستورات فراوانی برای استحکام خانواده ارائه شده است .

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد : برای حفظ و استحکام خانواده بسیاری از امور حرام شده اند و قرآن کریم در این زمینه می فرمایند به مردان مومن بگو از نگاه خود فرو کاهند و در خطابی دیگر می گوید به زنان مومن هم بگو از نگاه خود فرو کاهند و همین طور به مردان و زنان مومن دستور می دهد جنبه های جنسی خود را حفظ کنند و فقط به همسران خود اکتفا نمایند ؛ همه این ها برای این است که خانواده ها سالم بمانند .

علیمرادی خاطر نشان کرد :در اسلام بهره مندی از جنس مخالف فقط محدود به همسر است به همین دلیل وجوب حفظ حجاب و نگاه برای زن و مرد و حرمت اختلاط با نامحرم مقرر شده است .

سلامت جامعه منوط به سلامت خانواده هاست/استفاده دشمن از فضای مجازی برای ضربه زدن به بنیان خانواده 

وی سلامت جامعه را منوط به سلامت  خانواده دانست و گفت : نظام جمهوری اسلامی تنها برای رسیدن به اهداف خود نیازمند نیروی انسانی تربیت شده اسلامی است و دشمنان برای مبارزه با جمهوری اسلامی قصد متزلزل کردن بنیان خانواده را دارند و اگر انسان های متدین و سالم تربیت نشوند خوف تزلزل نظام و نابودی ان می رود .

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت : دنیای استکبار همه همت خود را به کار گرفته است تا به سلامت خانواده ها صدمه بزند و کانون خانواده را از هم بپاشاند و اکنون با استفاده از فضای مجازی به خوبی از این فرصت استفاده می کند.

لزوم همکاری همه دستگاه های فرهنگی برای حفظ بنیان خانواده 

علیمرادی با بیان این که همه دستگاه های فرهنگی و آحاد ملت وظیفه دارند با همکاری یکدیگر نگذارند خانواده ها آسیب ببیند ، عنوان کرد : همه وظیفه دارند از ورود  بی حیایی به حریم خصوصی خانواده ها جلوگیری کنند و فضای مجازی را حریم خصوصی خود بدانند و بیگانه را به آن راه ندهند همانطور که محدوده فیزیکی حریم خانواده محسوب می شود باید محدوده ارتباطات مجازی هم حریم خصوصی خانواده محسوب شود و بیگانه به آن راه نداشته باشد و ارتباط عاطفی با بیگانه برقرار نشود .

پایبندی به دستورات و احکام دینی در همه زمینه ها راهگشاست 

وی ابراز داشت : پایبندی به دستورات و احکام دینی همانطور که در فضای فیزیکی جامعه مهم و راهگشاست در فضای مجازی هم همین حکم را دارد .

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت : خانواده ها باید مراقب باشند و اجازه ندهند بیگانه ای از طریق فضای مجازی وارد حریم خصوصی آن ها شود و تنها راه نجات ان ها پایبندی به دستورات و احکام دینی است .

علیمرادی در پایان افزود : وقتی در اسلام اختلاط مرد و زن نامحرم جایز نیست و این موضوع در فضای مجازی هم صدق می کند که در صورت رعایت نکردن ، به فساد منجر می شود لذا اگر تابع خواهش هایمان باشیم ناخواسته به نقشه های دشمن عمل می کنیم و به مشکلاتی بیش از این گرفتار خواهیم شد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب