پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:02:01 - دوشنبه 29 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
با پیروزی انقلاب اسلامی سیادت آمریکا به پایان رسید
جانشین فرمانده سپاه ثارا… استان کرمان صبح امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌های در هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سیادت و آگاهی آمریکایی در ایران به پایان رسید و شروع به توطئه و اقدامات تروریستی او نیروهای ما را در گیر نیروهای ضد انقلاب کردند.

به گزارش”صبح رابر“؛ به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سپاه  ثارالله “، سردار محمد مطهری پیش از ظهر امروز طی نشست خبری با اشاره به سی و ششمین سالگرد دفاع مقدس ، اظهار داشت: قریب به ۶۰ سال امریکایی ها در امور ایران دخالت کرده و آنچه برای خود مناسب می دانستند، لوایح و قانون دولت ما را در آن راستا قرار می دادند و ۴۰ هزار مستشار امریکایی پولشان را از مردم ما می گرفتند و اهداف و نیات خودشان را پیاده می کردند.
وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی این سیادت و آقایی آنان خاتمه یافت و دشمن بیکار ننشست و دست به اقدامات تروریستی از جمله ترور برخی از شخصیت های انقلابی زد و با این  کار بسیاری از نیروها را درگیر نیروی ضد انقلابی کرد و سرانجام به سراغ صدام رفتند و چون او شخصی فرصت طلب بود به جنگ با  ایران فرستادند .

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: به هر حال این جنگ ۲ هزار و ۸۸۷ روز طول کشید و  خسارتهای زیادی به کشور ما وارد کرد و ۵ استان مرزی با عراق درگیر شدند و در این درگیری تمام روستاها و شهرهای مرزی ما را با لدر و تانک با خاک یکسان نمود.

سردار مطهری  گفت : ۱۷۲هزار شهید ، ۳۳۵ هزار جانباز، ۴۲ هزار و ۶۱۸ اسیر، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از زمین آلوده به مین از جمله آثار این جنگ به شمار می رود.

وی  سپس به تشریح عناوین برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور آغاز و تا ۷ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

سردار مطهری با بیان اینکه ۳۱ شهریور ماه عراقی ها تهاجم خود را به ایران آغاز کردند و از این جهت به نام هفته دفاع مقدس نام گرفت، تصریح کرد:  این روز با عنوان اقتدار، صلابت، نیروهای مسلح نام گرفته که با محوریت روز رژه و اقتدار نیروهای مسلح و نمایش توانمندی و نوآوری های صنعت علمی و دفاعی کشور ، تاثیر و نقش آن در حفظ کیان ایران اسلامی در سایه ولایت مداری با مسئولیت ارتش برگزار می شود.

وی روز پنجشنه اول مهر ماه را تحت عنوان شهیدان، ایثارگران ، سربازان، فخرآفرینان عنوان کرد و گفت: در این روز  با محوریت تجلیل از شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس و مدافعین حرم و خانواده های معظم آنان، همراه با غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، تجلیل از نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس و دفاع از حرم و بالاخره تقدیر و پاسداشت سربازان خواهد بود.

سردار مطهری اذعان داشت:  دوم مهرماه تحت عنوان معنویت ، وحدت ملی، خانواده و سلامت با محوریت حضور پرشور مردم و علی الخصوص فرماندهان نیروهای مسلح  در نماز جمعه، صیانت از حریم خانواده با ترویج سبک زندگی دینی و توجه به سلامت روحی و جسمی با ورزش همگانی خواهد بود.

وی همچنین سوم مهرماه را روز دانش پژوهان، نخبگجان ، هنرمندان، چهارم مهرماه روز اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف، آمادگی دفاعی، پنجم مهرماه تبیین عملیات حماسه ثامن الائمه ، ششم مهرماه بصیرات افزایی، بیداری اسلامی، دشمن شناسی، استکبار ستیزی و بالاخره ۷چهارشنبه  مهرماه پایان روز هفته دفاع مقدس فرماندهانف مسئولان، حماسه آفرینان، ولایت مداران را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: نمایش رزمی فرهنگی با عنوان «مهندسی در جنگ» از سوم مهرماه به مدت یک هفته در تیپ ۳۸ ذوالفقار نیروی زمینی سپاه هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود که اقدامات مهندسی در جنگ را به نمایش می گذارد.

سردار مطهری  با اشاره به  اینکه یک نمایشگاه تصویری نیز از مهندسی در جنگ همزمان با برگزاری این برنامه در تیپ ذوالفقار برگزار می شود، اذعان داشت: روز جمعه نیز همزمان با هفته دفاع مقدس راهپیمایی نواحی مقاومت بسیج در سراسر استان برگزار می شود.

وی افزود: همچنین فردا همزمان با روز عید غدیر بازسازی واقعه غدیر در شهرستان های منوجان، ریگان، فهرج، بم و کرمان را اجرا خواهد شد که محل این برنامه در کرمان ابتدای خیابان ایرانشهر در پارک عصای سفید خواهد بود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب