پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:10:54 - پنجشنبه 8 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی شهرستان رابر/تصاویر
همزمان با هفتمین روز درگذشت حاج نعمت الله زرین کلاه پدر شهید احمد علی زرین کلاه مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی در حسینیه شهید زرین کلاه برگزارشد.

به گزارش “صبح رابر“؛ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان  نیز در این مراسم  با تسلیت درگذشت پیرغلام اهل بیت (ع) حاج نعمت الله زرین کلاه و شاعر حاج فتح الله زرین کلاه  و تقدیر از سال ها تلاش مرحوم حاج نعمت الله زرین کلاه در زمینه برپایی مراسمات محرم و صفر وی را الگویی برا جوانان و عاشقان اهل بیت (ع) عنوان کرد و افزود: توفیقی بود که در خدمت غلامان و پیرغلامان اهل بیت (ع) حضور پیدا کردیم و امیدواریم که برگزاری چنین مراسم هایی تداوم داشته باشد .

وحید محمدی  گفت: ستایشگران و مداحان به نوعی نقش فرهنگ سازی ، ارشاد و هدایتگرانه برای شور حسینی دارند.

وی افزود: فرهنگ عاشورایی فرهنگی است که با گوشت ، خون و استخوان مردم عجین است و جزء جدا نشدنی از مردم می باشد که انشاءالله بتوانیم در این عرصه توفیق داشته باشیم.

در این آیین حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر علیدادی با گرامیداشت یاد پیر غلام اهل بیت (ع) حاج نعمت الله زرین کلاه و تسلیت درگذشت وی، با اشاره به روایاتی از معصومین علیهم السلام گفت: برای غلامان و پیر غلامان و خادمین معصومین همین بس که خداوند آنها را لیاقت داده که بعنوان خادم وغلام ، ارباب دو عالم از آنها یاد شود.

علیدادی  افزود: ستایشگران اهل بیت و مداحان کسانی هستند که عمر خود را در جهت ترویج فرهنگ عاشورای حسینی و بیان فضائل اهل بیت(ع) سپری می کنند.

امام جمعه هنزاء، با بیان اینکه پیشینه مداحی و عزاداری از طلوع اسلام می باشد افزود: پس از مصائبی که بر اهل بیت(ع) گذشت توصیه آنان به مداحی و بیان فضایل ائمه(ع)  همواره مورد تاکید بوده است.

وی بیان کرد: تمام تلاش مسئولان شهرستان رابر بر این است تا در تاسوعا و عاشورای امسال نیز با وحدت و همدلی همیشگی مراسماتی با هدف حفظ شعائر اسلامی و شور حسینی برگزار شود.

علیدادی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از زحمات حاج نعمت الله زرین کلاه گفت: پدر شهید احمد علی زرین کلاه در طول زندگیش با برپایی مراسمات حسینی و وقف هایی که انجام داده و بواسطه فرزند شهیدش واقعه کربلا را در این منطقه مشهود کرده و با اعمالش تا ابد برایش ثواب ضبط خواهد شد.

 

شایان  ذکر است: آیین تکریم و تجلیل از غلامان و پیرغلامان ابا عبدالله الحسین (ع) همزمان با مراسم بزرگداشت شاعر، واقف و ذاکر اهل بیت (ع) حاج نعمت الله زرین کلاه پدر شهید احمدعلی زرین کلاه ظهر امروز با حضور امام جمعه بخش هنزاء ، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کرمان، معاونت شهرستانهای اداره کل ارشاد اسلامی کرمان ، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی رابر،  معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار، رئیس بنیاد شهید وجانبازان ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رابر، تعدادی از مسئولین محلی و جمع کثیری از خادمان و پیرغلامان اهل بیت (ع)  با همکاری فرزندان حاج نعمت الله زرین کلاه ، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی رابر و بنیاد شهید وجانبازان و دفتر امام جمعه رابر در فضایی معنوی با مداحی حاج امین مهدیپور و شعرسرایی همتعلی زرین کلاه  در محل حسینیه شهیدزرین کلاه برگزارو ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت و مکتب حسینی در آستانه ماه محرم در سوگ امام شهیدان گریستند.

photo_2016-09-29_17-44-44 photo_2016-09-29_17-44-49 photo_2016-09-29_17-44-53 photo_2016-09-29_18-02-29

خبر از سیوندی

انتهای پیام

  1. عبدالله   مهر ۱۱, ۱۳۹۵  

    کار به امام جمعه ندار.اما آقایان که تجلیل کردند چهره هایشان ناشناس است و در این بیش از سه سال چه کاری برا دین و امام حسین کرده اند که حالا پیشکسوتان را تجلیل می کنند؟!!!!!

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب