پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:38:31 - شنبه 10 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
لغو وتوی اوباما با رأی کنگره آمریکا،باعث خوشحالی همه مردم ایران شد/برنامه سوم را در صورت نقض برجام اجرایی کنید
خطیب جمعه رابردر پایان با بیان اینکه، باعث خوشحالی همه مردم ایران لغو وتوی اوباما با رأی کنگره آمریکا شد و بیان کرد: سنای آمریکا با رای قاطع ۹۷ به ۱ علیه وتوی باراک اوباما در مصوبه شکایت خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر از عربستان سعودی رای داد.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام  مهدی صادقی امام  جمعه شهرستان  رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته،  ضمن دعوت به رعایت تقوای  الهی پیرامون ادامه  مباحث هفته ای قبل درباره وظایف مشترک بین زن و شوهر در تحکیمخانواده اظهار داشت: یکی از عوامل مهم در تحکیم خانواده خوش خویی و خوش رفتاری است که باید زن و شوهر نسبت به همدیگر داشته باشد.

وی با بیان ثمرات و فواید اخلاق خوب در خانواده  بر اساس روایات افزود: در روایاتی از حضرت صادق علیه السلام از جمله ثمرات و فواید اخلاق خوب؛ فراوانی رزق، آبادانی و طولانی شدن عمر، پاک شدن گناهان، زینت در دنیا و آخرت و ثواب بی پایان برشمرد.  photo_2016-10-01_01-36-04

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه خوی نیکو باعث فراوانی روزی می شود عنوان کرد: خداوند نسبت به خانواده های پرخاشگر رزق نمی دهد یا رزق کم می دهد، متاسفانه  در جامعه امروزی تهمت هایی که زن به شوهر یا مرد به زن می زند شیوع  پیدا کرده است.

وی ادامه داد:  بیشتر مریضی های که امروزه  جامعه ما را فرا گرفته عمدتاً به خاطر استرس است یکی از علت های مهم  استرس کج خلقی و بد اخلاقی است. در روایتی از حضرت  امام صادق (ع) می فرماید: خوش اخلاقی باعث آبادانی زمین و طولانی شدن عمرانسان می شود.

امام جمعه رابر، با بیان روایتی از امام صادق (ع) که «خوی نیکو گناهان را ذوب می کند؛ چنانکه خورشید یخ را آب می کند» افزود: خلق نیکو در دنیا موجب زیبایی، و در آخرت گشایش است و مایه کمال در دین و نزدیکی به پروردگار است. و حسن خلق نیست مگر در وجود دوستان و برگزیدگان خداوند».

وی ادامه داد: در فرازی دیگر امام صادق می فرمایند: خداوند بر نیک خویی بنده، پاداشی را عطا می کند که به مجاهد در راه خودش که در هر صبح و شب می جنگدو همیشه در جهاد است می بخشد.»

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش با اشاره به روز شنبه ۱۰مهرماه، روز جهانی  سالمندان گفت: مراقب  باشید به  سالمندان،  پدران و مادران  که سن و سالی از آنها گذشته  احترام داشته باشید، آنها نعمت اند.

وی ادامه داد: ما هم یک روزی پیر می شویم، همان رفتاری که امروز  با پدر و مادر  سالمند خود می کنید همان رفتار یا بدتر از آن را فرزندانمان بر سر ما می آورند.

امام جمعه رابر با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین ضمن عرض تسلیت و  آغاز هفته  امر به معروف و نهی از منکر خواستار شد: هیأت  امنای مساجد و تکایا درباره  روحانی با دفتر امام جمعه هماهنگ باشند، روحانیت  این  ۱۰روز سعی بیشتر بر حقایق  کربلا  و هدف حرکت  ابا عبدالله  الحسین(ع)  به کربلا  را بازگو نمایید.

وی با اشاره به  روز۱۳ مهر؛ روز نیروی انتظامی، ضمن تشکر از حضور  نیروی انتظامی در نماز جمعه  افزود: نیروی انتظامی در  بحث خرده  فروشان مواد مخدر با جدیت مثل دفعات قبل ورود پیداکنند و  مشکلاتی هم وجود دارد، برطرف کنند.photo_2016-09-30_14-52-15

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه نیروی انتظامی، نیرویی که امنیت را برای شما به ارمغان می آورد عنوان کرد:  شما وقتی با آرامش و آسایش در کنار  فزندانتان استراحت می کنید  نیروی انتظامی باید تمام ساعات شبانه روز در شهرستان رصد کنند .

وی ادامه داد: خانواده های نیروی انتظامی، وقتی  که همسرانشان برای مأموریت می روند دیگر امید به بازگشت آنها ندارند، شهرستان رابر محل عبور  قاچاقچیان که انسانهای شرور مسلحی هستند، انسانهایی که شرارت دارند،  دلشان به حال انسانی نسوخته، ما باید در حق این عزیزان نیروی انتظامی دعا  کنیم.

حجت الاسلام  صادقی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای درس خارج از فقه گفت: کم کاری انسانهای ارزشی است که حضرتآقا از خودشان خرج میکند، مقام معظم رهبری باید در مسائل  کلان ورود پیدا کنند سخنان رهبری در جمع روحانیان درس خارج از فقه فرمودند: که از ایجاد دو قطبی در کشور و ایجاد اختلاف میان نیروهای مومن، ناراضی هستند و به تمام نیروهای مومن تذکر دادند که مراقب سوء استفاده دشمنان باشند.
وی عنوان کرد: همچنین رهبری به فردی که برای عموم مردم مشخص شده است، فرموده اند که در انتخابات آتی شرکت نکند و این را به مصلحت خود آن فرد و مصلحت کشور دانسته اند، به خاطر دوقطبی نشدن شما نیروهای ارزشی مراقب باشید انسانها را نمی شود شناخت.

حجت الاسلام مهدی صادقی با بیان اینکه رهبری تحت  تأثیر ذهن  و عقل  نیست که تصمیم بگیرد، افزود: تأکید مقام معظم رهبر بر حفظ نظام  که دوقطبی  نشود و دشمن نتواند به راحتی ضربه اش را بزنند، وظیفه شما نیروهای ارزشی که  راه را گم نکنید.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به  صحبت  های رئیس  جمهور  در سازمان  ملل گفت: نطق رئیس جمهور در سازمان  ملل نسبت  به اهمال آمریکا دراجرای  برجام  گفت : هر گونه  بدعهدی در اجرای برجام،  به بی اعتباری بیشتر ایالات متحده در سطح جهان می‌انجامد. تعلل ایالات متحده در اجرای تعهدات قانونی‌اش در ماه‌های گذشته اشتباهی راهبردی تلقی کرد. این اقرار از زبان  شما را به فال نیک میگیریم یا وزیر امور خارجه در جمع اعضای اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا جرأت کرد و گفت: «شاهد هیچ تلاشی برای عمل به تعهدات برجام از سوی مقام‌های کاخ سفید نیستیم.»

امام جمعه رابر افزود:  اگر هر یک از طرفین ایران و کشورهای ۱+۵ معتقد باشند که طرف مقابل تعهدات خود را نقض کرده می توان راه حل سوم را استفاده کند، این مردم  تحت فشارند، با حلوا، حلوا کردن که دهان شیرین نمی شود.

وی ادامه داد: جناب رئیس جمهور و  آقای  وزیر  در آن جلسه  ۵+۱  که  داشتید حتما مسایلی  را متذکر شدید  که اگر یکی از این دو  گروه خلاف آن را انجام داده،  برنامه  سومی را  گذاشتید  همان برنامه سوم را وسط بیاورید .

حجت الاسلام صادقی با اشاره به صحبت های سیف رئیس بانک مرکزی ایران، از  بد  عهدی  آمریکا  و  دستاورد  تفریبا هیچ  صحبت  به  میان  آورد و واکنش رئیس جمهور به اظهارات سیف که او را مؤاخذه کرد، افزود: امروز رئیس جمهور و  وزیرخارجه به راحتی از بد عهدی آمریکا حرف  می زنند و  آن گشایشی  که صورت  بگیرد .

وی ادامه داد:  نزدیک به  ۹ ماه از بحث برجام گذشته است و  مردم  به سختی زندگی می کنند در وضعیت سرمایه داران ، سرمایه گذاران  و مردم هیچ اتفاقی نیفتاده، از رئیس جمهور محترم و وزرای درخواست  می کنیم  برنامه سوم یا قانون سوم در صورت بد عهدی و نقض برجام وسط بیاوردند.

خطیب جمعه رابردر پایان با بیان اینکه، باعث  خوشحالی همه مردم  ایران لغو وتوی اوباما  با رأی  کنگره آمریکا شد و  بیان کرد:  سنای آمریکا با رای قاطع ۹۷ به ۱ علیه وتوی باراک اوباما در مصوبه شکایت خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر از عربستان سعودی رای داد.

وی ادامه داد: انقلاب  خوبی در  کنگره آمریکا صورت گرفت برای اولین بار، باراک اوباما رأی  وتو کرد .

حجت الاسلام  صادقی با بیان اینکه دولت آمریکا مشکل دارد  نه مردم  گفت : ۱۵ نفر از ۱۹ هواپیماربایی که حملات به برج‌های تجارت جهانی را انجام دادند شهروند سعودی بودند. یک گزارش کنگره، که به تازگی از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده، می‌گوید هواپیمارباها در زمان حضور در آمریکا ظاهرا با افرادی در ارتباط بودند که با حکومت عربستان رابطه داشتند.

وی اضافه کرد: یکی از افرادی نیز که به نقش خود در حملات ۱۱ سپتامبر اعتراف کرده، ادعا کرد تامین مالی حملات با کمک یکی از شاهزادگان سعودی انجام شده بود.

امام جمعه رابر گفت: با این  وتویی که وتو شد، کشورهای  اروپایی مخصوصاً فرانسه، عربستان را خوب  بشناسد، و به مرور زمان اعتبار و اعتماد دربین کشورهای اروپایی سلب خواهد شد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب