پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:16:17 - چهارشنبه 14 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری مراسم غبار روبی آستان مقدس امامزاده سید مرتضی رابر
همزمان با دهه اول محرم آیین غبارروبی امامزاده سید مرتضی با حضور جمعی از مشتاقان و علاقمندان برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر“؛  همزمان با دهه اول محرم آیین غبارروبی امامزاده سید مرتضی  همراه باتجلیل از پیرغلامان حسینی هنزاء با حضور جمعی از مسئولین و مشتاقان و علاقمندان برگزار شد.

در این مراسم معنوی امام جمعه بخش هنزاء باتسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان گفت: ماه محرم با مستمع هایی از تمام اقشار مناسب ترین زمان برای انجام کارهای فرهنگی است.

img_20161004_161240-1024x576
حجت الاسلام علی اکبرعلیدادی سلیمانی افزود: مستمع و مخاطب ماه محرم نیاز به تبلیغ و دعوتنامه ندارد و از همه رده های سنی باعشق و علاقه به سرور و سالار شهیدان در این مراسمات عزاداری حضور پیدا می کنند و این مجالس و منبرها بیشترین بازدهی را دارند.
وی درهمین راستا از روحانیون و مسئولین هیئت ها خواست بابرنامه ریزی صحیح از این ظرفیت استفاده کنند.
علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مجالس عزاداری امام حسین (ع) و یارانش از قداست خاصی برخوردار است تصریح کرد: حجاب و عفاف در اینگونه مجالس باید مد نظرعزاداران باشد وبا پوشش اسلامی وارد مجالس شوند.
وی با اشاره به نامه جوان غربی به رهبر معظم انقلاب گفت: ما باید در حوزه حجاب و عفاف و فضاهای مجازی مراقبت بیشتری داشته باشیم وبا پیروی از ولایت فقیه همانگونه که در منطقه عاری از هرگونه آسیب اعتقادی هستیم در حوزه آسیبهای اجتماعی نیز پیشرو باشیم.
امام جمعه بخش هنزاء همچنین یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) را ترویج نماز برشمرد وافزود: بهترین زمان ترویج فریضه مهم نماز ماه محرم است.
فرمانداررابر نیز در ادامه این مراسم با تسلیت ایام سوگواری سرور وسالار شهیدان ویاران باوفایش گفت: هنگامی که تاریخ اسلام را مطالعه می کنیم می بینیم که یکی از مهمترین و دردناک ترین وقایع حادثه کربلاست.
علیجان سلیمانی افزود: همه کسانیکه در این واقعه صف آرایی کردند ولشکرفرستادند با نام اسلام فرستادند و جنگ صلیبی نبود ، بلکه جنگی بود که با نام اسلام در مقابل اسلام ایستادند.
وی در همین راستا بیان کرد: امروز این حادثه با حضور تکفیریها و داعشی ها در حال تکرار است و همان تفکر در عراق ، سوریه ،یمن و خیلی ازکشورها دامنگیر جامعه اسلامی ما شده است.
سلیمانی از واقعه کربلا بعنوان کتاب بزرگی از ایثارگری و فداکاری یاد کردو افزود: کربلا درس و عبرتی است که وقتی مردم از امام ، رهبر و پیشوایشان جداشوند فرصت طلبها و مقام پرستان وارد صحنه خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه خیلی از شهدای ما امام خود را ندیدند گفت: آنها مردانه در این مقطع ایستادند تا به نظام جمهوری اسلامی آسیبی نرسد و شهدا رفتند که حرف امام زمین نماند.
سلیمانی خاطر نشان کرد: امروز اگر بخواهیم در مقابل دنیای کفربایستیم راهش این است که پشت سر امام حرکت کنیم.

۲۵img_20161004_161234-1024x576 ۳۱

انتهای پیام

خبر از سیوندی

  1. عبدالله   مهر ۱۴, ۱۳۹۵  

    با سلام.نمی دانم این عکاسان و فیلمبرداران اینگونه جلسات از کدام مرجع دستور دارند یا عمدی یا شبه عمدی ، هر جلسه که نماینده ولی فقیه در سپاه حضور دارد طوری زوم می کنند که ایشان در عکس نیفتد و جایی حضور ایشان حس و لمس نشود اما ایشان با حضور خود در این جلسات ، هر چند بعضی ها ناراحت شوند و مایه آزارشان باشد با توکل و استعانت از خدا حاضر خواهد شد و مانع بعضی بی حرمتی ها خواهد شد.

  2. عبدالله   مهر ۱۴, ۱۳۹۵  

    چرا خبر این که در مجلس ، نوحه ای در وهن حضرت زینب سلام الله علیها با این مضمون «ای در به در زینب و …» خوانده شد و همه اهل جلسه اعم از روحانی و غیر روحانی و مسئولین ، این جملات وهن آمیز را تکرار می کردند را کسی بازگو نمی کند و در اخبار نیست؟!!!!!

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب