پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:26:10 - دوشنبه 19 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استفاده نابجا از فضای مجازی سلامت روح را تهدید می‌کند/ مسئولین به فضای مجازی بی‌توجه هستند
یک روانشناس گفت: دیدن صحنه‌های خشونت یا مبتذل در فضای مجازی آثار جبران‌ناپذیری بر سلامت روح و جسم فرد می‌گذارد که بلوغ زودرس و عدم بلوغ فکری از پیامدهای آن است.

به گزارش “صبح رابر“؛ حمیدرضا رحمانی، روانشناس و مشاوره خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار سینا با اشاره به استفاده نابجا و بیش از اندازه از فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی مانند تکنولوژی‌های دیگر دنیا بیشتر جنبه ابزاری دارد، بنابراین مزایا و معایب آن در محتوای خوب آن است و اگر حاوی پیام مثبت باشد خنثی نخواهد ماند.

 

کارشناسی ارشد مشاوره اسلامی با بیان اینکه فضای مجازی طوری طراحی شده که کنترل‌پذیر نیست، افزود: مسئولین با بی‌توجهی به این مقوله مهم نمی‌دانند که فضای مجازی چیست و چه کارکردی دارد و این در حالیکه است که علاوه بر اینکه کنترل و مدیریت این رسانه‌ها حائز اهمیت است، فرهنگ‌سازی در جهت استفاده درست از آن مهمتر تلقی می‌شود.

 

این روانشناس و مشاوره خانواده ضمن اشاره به اینکه خیره شدن به صفحه موبایل یا رایانه به مدت طولانی به اعصاب چشم آسیب می‌رساند، ادامه داد: دیدن صحنه‌های خشونت یا مبتذل در فضای مجازی آثار جبران‌ناپذیری بر سلامت روح و جسم فرد می‌گذارد که بلوغ زودرس جسمی و عدم بلوغ فکری از پیامدهای آن است.

 

رحمانی، افزود: همچنین از نظر طب سنتی عدم تحرک باعث ابتلا به سنگ کلیه و در طب جدید نیز سکون ناشی از استفاده از فضای مجازی چاقی و انواع بیماری‌ها را در پی دارد.

 

وی در پایان تصریح کرد: اشتغال ذهنی کودک، نوجوان، جوان یا بزرگسال توسط فضای مجازی به گونه ای است که ذهن آنها را مدیریت کرده و فارغ از اراده فرد روح وی را درگیر موضوعی ناخواسته می‌کند که در این صورت باعث اختلال در تمرکز و عدم توجه به مسائل مهم زندگی شده و عملکرد مثبت وی را کاهش می‌دهد.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب