پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:59:05 - جمعه 30 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آمریکا می کوشدمساله کاپیتولاسیون رو به فراموشی رود/لزوم تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان ۳۲ تختخوابی رابر
امام جمعه رابر گفت: کاپیتولاسیون آن روزها برای برخی چندان مهم به نظر نمی رسید اما تیزبینی و درایت امام بود که ضد حمله ای هولناک برای آمریکاییها تدارک دید و این همان چیزی است که مقام معظم رهبری به دور از پیش داوری درصدد بهره برداری به هنگام از آن در جریان بدعهدی های آمریکا و غرب در خصوص برجام هستند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت السلام مهدی صادقی امام جمعه رابردر خطبه های نماز عبادی وسیاسی جمعه این هفته رابر گفت: یکی ازوظایف مشترک زن و مرد که نقش اساسی در تحکیم نهادخانواده دارد رعایت حقوق متقابل یکدیگر است.
حجت الاسلام صادقی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: آگاه باشید که شما را بر زنانتان حقی و زنانتان را بر شما حقی است.
وی افزود: حق همسر این است که بداند خداوند تبارک وتعالی او را مایه آرامش و انس تو قرار داده و بدانی که این خود نعمتی است از جانب خداوند به تو، پس بایداو را گرامی بداری و با او مهربان باشی هرچند حق تو بر او لازم تر است.
حجت الاسلام صادقی ادامه داد همچنین رعایت حق خانواده بر مرد آنقدر اهمیت دارد که از پیامبر اکرم (ص) نقل شده پاداش جهاد دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کاپیتولاسیون صرفا یک امر تاریخی نیست گفت: کاپیتولاسیون به معنای شرط گذاشتن ودر لغت به معنای سازش و تسلیم است.
صادقی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۴۳قانونی از مجلس شورای ملی گذشت که براساس آن به نظامیان آمریکایی مامور در ایران و وابستگانش مصونیت سیاسی اعطا می شد و کلیه مستشاران آمریکایی در ارتش از حیطه قانون ایران برکنار می شدند ، به طوری که اگر آنان مرتکب جرم و جنایتی در ایران می گردیدند در دادگاههای ایران جوابگو نبودند گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که از حضور مستشاران نظامی و امنیتی آمریکا در ایران آگاهی داشت و از تصویب کاپیتولاسیون نیز اطلاع یافته بود تصمیم گرفت تا این توطئه بزرگ و ننگین را افشا کند.
وی افزود: در حالیکه رژیم می کوشید تا با تبلیغات پرزرق و برق مساله کاپیتولاسیون را به فراموشی سپارد ، امام خمینی (ره)با سخنرانی خود نسبت به آن هشدار داد وتصویب لایحه ی کاپیتولاسیون را سند بردگی ملت ایران برشمرد.
وی افزود: ۹روز پس از این سخنرانی امام (ره) را در قم محاصره و به ترکیه تبعید کردند.
امام جمعه رابر افزود: کاپیتولاسیون آن روزها برای برخی چندان مهم به نظر نمی رسید اما تیزبینی و درایت امام بود که ضد حمله ای هولناک برای آمریکاییها تدارک دید و این همان چیزی است که مقام معظم رهبری به دور از پیش داوری درصدد بهره برداری به هنگام از آن در جریان بدعهدی های آمریکا و غرب در خصوص برجام هستند.
حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از مردم بسیجی و شهید پرور رابر وبسیجیان مقتدر ناحیه مقاومت بسیج رابر از رزمایش باصلابت یاوران انقلاب گفت: آنان با اجرای موفقیت آمیز این رزمایش نشان دادند که در تمام حالات آمادگی لازم را برای مقابله با دشمنان دارند وآنان را مایوس خواهند کرد.
وی در پایان سخنانش با اشاره به مشکلات عدیده مردم شهرستان رابر در خصوص نبود بیمارستان و مهاجرت به شهرهای دیگر خواستار تجهیز و راه اندازی هرچه سریعتر بیمارستان ۳۲تخت خوابه در دست ساخت شهرستان رابر شد و افزود:نبود بعضی ادارات در شهرستان رابر خصوصا اداره ثبت اسناد و املاک مشکلات بسیاری برای شهروندان بوجود آورده است.

خبر از سیوندی

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب