پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:42:48 - جمعه 12 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دریافت حقوق‌های نجومی اعتماد عمومی مردم را زیر سؤال برد/آقای رئیس جمهور! شرمسار تمدید ۱۰ ساله تحریم ها نباشید
خطیب جمعه رابرگفت: دریافت حقوق‌های نجومی اعتماد عمومی مردم را زیر سؤال برده و مردم به‌شدت نسبت به عملکرد مسئولان دولتی و کسانی که این حقوق‌های غیرمتعارف را دریافت می کردند، گلایه‌مند هستند.

به گزارش”صبح رابر“؛ حجت الاسلام مهدی صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی  با اشاره به ادامه مباحث هفته های قبل درباره وظایف مشترک اخلاقی و عامل تحکیم خانواده اظهار داشت: یکى دیگر از وظایف مشترک اخلاقى و عامل تحکیم خانواده، رِفْق و مُدارا است.

وی افزود: فرازو نشیب هاى زندگى، حالات مختلف آدمى، اختلاف نظرها، به طور طبیعى زمینه ساز بداخلاقى و ناسازگارى را به وجود می آورد. از این رو، خانواده اى که از عنصر رفق، مدارا، ملایمت و تسامح و تغافل برخوردار نباشد، نمى تواند زندگی شان را پایدار نگه دارند. مرد، با اندک کج خلقىِ زن، تصمیم به جدایى مى گیرد، و زن، با ملاحظه بداخلاقىِ شوهر، درخواست طلاق و جدایى مى کند.dsc09085

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه روایات اسلامى با تأکید بر قداست خانواده، با وعده به پاداش هاى بزرگ اخروى، زوجین را به صبر و مدارا دعوت مى نماید گفت: به زن مى گوید:مَن صَبَرَت عَلى سوءِ خُلُقِ زَوجِها ، أعطاها مِثلَ ثَوابِ آسِیهَ بِنتِ مُزاحِمٍ .هر کس بر بداخلاقىِ شوهرش صبر کند، خداوند، همانند پاداش آسیه ، دختر مُزاحم (همسر فرعون) به او عطا مى فرماید .و خطاب  به مرد مى فرماید :مَن صَبَرَ عَلى سوءِ خُلُقِ امرَأتِهِ وَاحتَسَبَهُ أعطاهُ اللّهُ تَعالى بِکُلِّ یومٍ ولَیلَهٍ یصبِرُ عَلَیها مِنَ الثَّوابِ ما أعطى أیوبَ علیه السلام عَلى بَلائِهِ. هر مردى به خاطر خدا، در برابر بداخلاقىِ زنش صبر کند، خداوند متعال براى هر روز و شبى که در برابرش شکیبایى مى ورزد، همانند ثوابى را به او مى دهد که به ایوب علیه السلام در قبال گرفتارى اش داد .

بدون رفق و مدارا نمی توان از زندگی بهره برد

وی بیان داشت: دو مقوله مدارا و رفق، بسیار به هم نزدیک هستند و نمی توان از جهت رفتاری، این دو را از یکدیگر جدا کرد. «رفق»، عبارت است از نرم برخورد کردن با دیگران، به آن ها جا دادن و در حق آنان خشونت روا نداشتن.

خطیب جمعه رابر با تأکید بر اهمیت مدارا در زندگی ها گفت: «مدارا» یعنی همراهی کردن یا  تعامل به اینکه می بیند آنچه که برایش نامطلوب است اما خودش را ندیده حساب می کند. ما باید در  زندگی هایمان  مدارا  کنیم.

وی با بیان اینکه ایمان تنها اعمال عبادی نیست افزود: نبی مکرم اسلام حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند: مداراه الناس نصف الایمان و الرفق بهم نصف العیش؛ مدارا با مردم، نیمی از ایمان و نرم خویی با آنان، نیمی از زندگی است.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: اساساً بدون رفق و مدارا نمی توان از زندگی بهره برد و زندگی بدون بهره مندی از این حالت، تنها از شکل برخوردار و فاقد روح و معناست.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش با تبریک حلول ماه ربیع الاول، از هیات امنای مساجد، تکایا و حسینیه ها که در برپایی عزاداری‌های باشکوه ماه‌های محرم و صفر زحمت کشیدندقدردانی کرد .

وی با اشاره به هفته وقف گفت: وقف سنتی اسلامی و به معنای هدیه، ابدی برای خدمت عمومی یا نگه داشتن اصل چیزی و جاری بودن منفعت آن در جهت خیر و نیکی و رضای خدااست.dsc09087

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه وقف مسئله بسیار مهمی است، افرادی که اموال وقفی در اختیار دارند باید جدیت بیشتری بر این سنت حسنه داشته باشند چرا  که نسبت به اجاره بهای  اموال  وقفی به متولی یا به اداره اوقاف سهل انگاری نکنند و به بهانه های واهی از پرداخت اجاره آن سر باز نزنند و در ادامه عنوان کرد: امروزه وقف کردن، کمرنک شده و  گرد غبار بر روی آن  نشته است، وقف و احیای موقوفات لازم و ضروری است و این سنت رسول خدا و ائمه اطهار (ع) است که باید ادامه یابد.

۱۰درصد جمعیت کشور را  معلولین تشکیل می دهند

وی با اشاره به روز شنبه، روز جهانی معلولان گفت: ۱۰درصد جمعیت کشور را  معلولین تشکیل می دهند، می شود این آمار را  پایین تر آورد. آمارها نشان می دهد ۳۵تا۴۰هزار نفر معلول ناشی از اختلالات ژنتیکی و ۵۰هزار نفرمعلول ناشی از تصادفات داریم که بار روانی سنگینی بر جامعه می اندازد.

شهرستان رابر۳۴۰نفر معلول دارد  که نیازمند حمایت مالی هستند

خطیب جمعه رابر افزود: در حال حاضر شهرستان رابر  ۳۴۰نفر معلول دارد  که  ۱۱۷ نفر معلول جسمی و حرکتی، ۴۴ نفر معلول شنوایی، ۱۱۸ نفر معلول ذهنی، ۲۵نفر معلول اعصاب و روان  هستند.

وی مهمترین عامل تولد فرزندان معلول در شهرستان رابر را اختلالات ژنتیکی دانست و گفت:  با مشاوره و آزمایش ژنتیک  قبل از  ازدواج می توان جلوی این مشکل را گرفت، چرا که بار روانی آن، سنگین تر از بار مالی اش است.

خطیب جمعه رابر با اشاره به مشکلات خانواده هایی که فرزند معلول دارند؛ چراکه از لحاظ ذهنی این فرزندان از خیلی افراد سالم هم جلوتر باشند تقاضا کرد: خانواده هایی که  توانایی مالی دارند کمک کنند تا این  معضل و مشکل آنها برطرف شودچرا که بعضی خانواده هاحتی در خورد و خوراک و در بحث ویلچر، عصا، سمعک  و غیره مشکل دارند و با اینکه اداره بهزیستی هم در توان خودش کمک می کند، اما خیلی کم  است؛ این  عنایت را داشته باشیم که حداقل بار مالی آنها را  کم  کنیم.

وی در بخش  دیگر سخنانش با اشاره به انتقادات اخیر مقام معظم رهبری از عدم پیگیری موضوع حقوق‌های نجومی عنوان کرد: بحث حقوق های  نجومی که هنوز  مشخص نشده، چرا دولت در بازگرداندن حقوق نجومی به بیت المال و  برخورد با حقوق‌های نجومی اقدامی نمی کند؟،چه مشکلی در کار است.dsc09089

دریافت حقوق‌های نجومی اعتماد عمومی مردم را زیر سؤال برد

حجت الاسلام صادقی افزود: دریافت حقوق‌های نجومی اعتماد عمومی مردم را زیر سؤال برده و مردم به‌شدت نسبت به عملکرد مسئولان دولتی و کسانی که این حقوق‌های غیرمتعارف را دریافت می کردند، گلایه‌مند هستند.

وی اضافه کرد: دولت و قوه قضائیه برای رسیدگی به  این موضوع  کوتاهی کردند، مسئولان کشور وعده پیگیری و برگرداندن بیت‌المال و برخورد با متخلفان را دادند اما در این مدت هیچ کاری انجام نداده‌اند، انتظار همه مردم این بود که این افراد عزل شوند، نه تنها عزل  نشدند بلکه برخوردی هم با آنها نشد. چراکه فضای حاکم بر برخی عوامل در کشور اشرافی گری است.

dsc09090

خطیب جمعه رابر خواستار اقدام دولت در برخورد با دریافت کنندگان حقوق های نجومی شد.

وی در بخش دیگر سخنانش درباره بحث شرمساری رئیس جمهور برای لغو سخنرانی  علی مطهری گفت: ما از شرمساری ایشان شرمسار نیستیم، شرمساری ما به خاطر وضعیت معیشتی مردم است.

امام جمعه رابر بیان اینکه شب گذشته، تحریم های ایران ۱۰سال دیگر تمدید شد افزود: آقای رئیس جمهور شما! شرمسار این تمدید ۱۰ ساله  نباشید.

وی با اشاره به سفر علی مطهری در ۱۶ آذرماه به کرمان گفت: مردم کرمان مثل مردم شیراز و مشهد نیستند، مردم  کرمان مردمی هستند که اگر ایشان در کرمان  تشریف بیاورند کاری می کنند که دیگر نتوانند روی صندلی سبز مجلس بنشیند و نطق اضافی بکند.

خطیب جمعه رابر خواستار لغو سخنرانی مطهری در کرمان شد و درادامه گفت: از نماینده مجلس می خواهیم که جلوی فتنه را بگیرند، مردم ما درسته، در وضعیت معیشتی مشکل دارند اما از نظام، انقلاب و رهبر حمایت می کنند و آرام نمی نشینند، کسی در مجلس شورای اسلامی حمایت از کروبی و موسوی کند، مردم آرام نمی نشینند.

انتهای  پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب