پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:37:23 - یکشنبه 21 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
لیستی از نجومی بگیران که “سخنگوی دولت” فقط ۴ نفرشان را دید/ رمز گشایی از جدیدترین پنهان کاری دولتی ها در ماجرای فیش های نجومی +اسناد
بانک رفاه و مدیران این مجموعه، ماجرای بیمه ایران و بیمه مرکزی و وام های نجومی، صفدر حسینی در صندوق توسعه ملی، پشت پرده دریافتی های مدیران بانک صادرات و ملت، صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه و دریافتی های مدیران بانک تجارت، همگی از جمله نهادهای دولتی هستند که در جریان افشای دریافتی های نجومی نام بسیاری از مدیران آنها به میان آمد.

به گزارش” صبح رابر”؛ به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ “از ۹۳ هزار و ۴۷۰ پرونده رسیدگی شده تنها ۳۹۷ نفر براساس مجوزها بیش از ۲۰ میلیون تومان حقوق داشتند که مجموع آن به ۲۳ میلیارد تومان می‌رسد.” این جملاتی است که محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت طی روزهای اخیر مطرح کرده و هر چند به نظر می رسد که ارقام و آمار ارائه شده بسیار کمتر از واقعیت موجود است، اما نقطه عطف اظهارات نوبخت را می توان در این جمله یافت که عنوان کرد “فقط ۴ مدیر حقوق نامتعارف دریافت می‌کر‌دند”.

 

این اظهار نظر عجیب نوبخت در شرایطی است که فقط در طول دوران افشای دریافت حقوق های نجومی، اسناد منتشر شده پشت پرده دریافتی تعداد زیادی از مدیران دولتی را افشا کرد. بانک رفاه و مدیران این مجموعه، ماجرای بیمه ایران و بیمه مرکزی و وام های نجومی، صفدر حسینی در صندوق توسعه ملی، پشت پرده دریافتی های مدیران بانک صادرات و ملت، صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه و دریافتی های مدیران بانک تجارت، همگی از جمله نهادهای دولتی هستند که در جریان افشای دریافتی های نجومی نام بسیاری از مدیران آنها به میان آمد.

 

بانک رفاه و مدیر نجومی بگیری که برکنار شد

 

ماجرای حقوق های نجومی از خرداد ماه سال جاری و با اسنادی که در اختیار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قرار گرفت مطرح شد. اسنادی که نشان می داد برخی مدیران بانک رفاه کارگران نه تنها حقوق های چند ده میلیونی در طول یک ماه دریافت کرده اند بلکه کار به اتفاقات دیگر هم در این مجموعه دولتی رسیده است.

علی صدقی مدیر عامل فعلی بانک رفاه است که از یکسال پیش بر جایگاه مدیر عاملی این بانک تکیه کرد. وی که ازمدیران کهنه کار نظام بانکی بوده و در پرونده کاری او می توان به سابقه مدیر عاملی بانک ملی هم اشاره داشت، این روزها به واسطه برخی اسناد موجود در زمینه دریافت حقوق های چند صد میلیونی تحت فشار قرار دارد.

گزارش های دریافتی نشان می دهد که در اسفند ماه سال گذشته علی صدقی به عنوان مدیر عامل و برخی اعضای هیات مدیره این بانک هر کدام بالغ بر دویست میلیون تومان باعناوین مختلف و مبالغ قابل توجه در سایر ماه ها دریافتی داشته اند. اسناد زیر نشان می دهد که مدیر عامل بانک رفاه در طول نزدیک به ۲۰ روز پایان سال ۹۴ بالغ بر ۲۳۰ میلیون تومان دریافتی تحت عناوین مختلف داشته است.

از سوی دیگر نیز طبق سند زیر که متعلق به حقوق مهر ماه ۹۴ صدقی مدیر عامل بانک رفاه است، وی رقمی بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان به عنوان مجموع دریافتی های مهر ماه در حساب خود ذخیره کرده است.

آیا مدیر عامل و اعضای هیات مدیره فرار مالیاتی کرده‌اند؟

در شرایطی که می بایست مبالغ مربوط به حقوق و مزایای مدیران بانک های دولتی از طریق حساب حقوق و مزایا به حساب این افراد واریز شود، سند زیر نشان می دهد که هر ۳ ماه یکبار مبلغی بالغ بر ۵۸۰ میلیون تومان بابت پاداش وصول مطالبات به حساب حسن فرخی مسئول اداره وصول مطالبات بانک رفاه واریز می شود. فردی که از شرایط ویژه معافیت مالیاتی برخوردار است و از این روش استفاده شده تا به نوعی از پرداخت مالیات خودداری شود. وصول مطالباتی که از جریمه های دیرکرد و دریافت مطالبات مشتریان بانک رفاه دریافت می شود و تحت عنوان پاداش در اختیار مدیران بانک قرار می گیرد.

طبق سند فوق از رقم ۵۸۰ میلیون تومان واریزی به حساب حسن فرخی، ۱۷ میلیون به حساب شخص مدیر عامل بانک و ۱۵ میلیون تومان نیز به حساب فرشید فرخ نژاد و محمد جواد محقق نیا اعضای هیات مدیره بانک رفاه بدون آنکه حتی مالیاتی از این ارقام کسر شود، واریز می شود. اقدامی که شاید به منظور فرار مالیاتی صورت گرفته و طی یک انتقال وجه به حساب افراد مذکور واریز شده است.

 

داستان دنباله دار صندوق ذخیره فرهنگیان

 

همین چند روز پیش بود که رئیس کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس از پرداخت وام‌های نجومی به ۱۰ نفر در بانک سرمایه خبر داد و گفت: این افراد ۵۰۰ تا هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را در قبال وثیقه‌های بسیار ضعیف دریافت کرده‌اند.
امیر خجسته افزود: پیگیری پرونده صندوق ذخیره و بانک سرمایه و تعیین تکیلف عاملان برداشت‌های غیرمجاز در دستور کار مجلس و کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده و در آخرین بررسی‌ها مشخص‌شده که ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات اعطاشده معوق بوده یا سوخته است.

وی بابیان اینکه ۹۰ درصد پرونده بررسی‌شده، تصریح کرد: ردپای ۳۰ نفر در پرونده بانک سرمایه وجود دارد که ۱۰ نفر از آن‌ها عاملان اصلی بوده و ۵۰۰ تا هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را با سپردن تضامین بسیار ضعیف مانند چک و سفته دریافت کرده و خود نیز ضامن بوده‌اند.

خجسته خاطرنشان کرد: این افراد ۱۰ تا ۱۵ شرکت را تشکیل داده که این شرکت‌ها به‌وسیله اطرافیان و اقوام آن‌ها اداره می‌شده و با این روش اقدام به برداشت‌های غیرمجاز و کلان کرده‌اند.

پرداخت بیش از ۳ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به ۶ مدیر ارشد در یک مجموعه دولتی

بعد از آنکه ماجرای حقوق های نجومی موجی از اعتراض را در فضای جامعه به وجود آورد و سرانجام نیز رئیس جمهور و اعضای هیات دولت نیز مجبور به واکنش و ارائه بیانیه جهت عزل مدیران متخلف شدند، حالا خبرهای جدیدی از برخی دستگاه های دولتی به گوش می رسد که طی آن وام های نجومی به مدیران پرداخت می شود، آن هم با کارمزد کمتر از ۲ در صد.

پرداخت وام های نجومی به مدیران در شرایطی است که این روزها جمع کثیری از جوانان در صف انتظار برای دریافت وام های ۱۰ میلیونی خود این پا و آن پا می کنند اما در مقابل مدیران برخی مجموعه های دولتی، بیمه ای، پولی و بانکی وام های کلان دریافت می کنند. وام هایی که دریافت حتی ۱۰ درصد از ارقام آن برای مردم عادی جامعه تبدیل به یک رویا شده است.

در جدیدترین دریافتی های نجومی به صورت وام، مدیران ارشد بیمه ایران مبالغی بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با کارمزد کمتر از ۲ در صد دریافت کرده اند. وام هایی که با عناوین مختلفی از جمله وام ضروری، اتومبیل، تعمیرات و مسکن به مدیران این مجموعه پرداخت شده و جمع آنها نیز رقمی بالغ بر ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان شده است. طوری که با یک حساب سرانگشتی می توان دریافت که وام دریافتی یک مدیر بیمه ایران معادل وام ازدواج ۴۰ تا ۶۰ جوانی است که برای آغاز زندگی مشترک در انتظار تخصیص اعتبار به بانک ها هستند.

غلامعلی فروزش عضو سابق هیئت مدیره بیمه ایران، مشاور فعلی وزیر امور اقتصاد و دارایی و همچنین مشاور فعلی رئیس بیمه ایران نیز هست که در کنار وام ۲۹۵ میلیون تومانی ضروری، وام ۱۸۰ میلیون تومانی مسکن و تعمیرات با کارمزد کمتر از ۲ در صد را دریافت کرده است.

ریاحی فر، عضو سابق هیئت مدیره بیمه ایران رقم ۴۴۰ میلیون تومان وام ضروری و اتومبیل دریافت کرده و ۱۲۰ میلیون تومان وام مسکن و ۶۰ میلیون تومان هم وام تعمیرات به وی پرداخت شده است.

طبق سند فوق تاجیک، عضو سابق هیئت مدیره بیمه ایران که به تازگی به عضویت هیات مدیره بانک ملت درآمده نیز به غیر از ۱۸۰ میلیون وام تعمیرات و مسکن، ۴۴۰ میلیون نیز وام ضروری و اتومبیل دریافت کرده است.

علی جباری، عضو سابق هیات مدیره نیز ۲۸۰ میلیون وام ضروری و ۱۸۰ میلیون نیز وام مسکن و تعمیرات دریافت کرده است.

افتخاری، معاون سابق طرح و برنامه و عضو فعلی هیئت مدیره بیمه ایران نیز در مجموع ۶۲۰ میلیون تومان وام دریافت کرده است. 

طبق سند فوق، حیدری معاون فنی و عضو فعلی هیئت مدیره بیمه ایران نیز رقمی بالغ بر ۵۷۰ میلیون تومان وام دریافت کرده است.

فیش‌های حقوقی مدیران بانک تجارت هم رسید

فیش‌حقوق مدیرعامل بانک تجارت نشان می‌دهد که وی در آذر ماه سال ۱۳۹۴، رقم ۷۱۰ میلیون تومان به صورت خالص دریافت کرده که مجموع دریافتی در مدت ۲۱ ماه است.

مبلغ واریزی به عنوان مالیات وی به حساب خزانه تنها ۱۷۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده که در واقع خالص دریافتی ۲۱ ماهه وی پس از حذف کسری‌ها، ۷۱۰ میلیون تومان بوده است.

همچنین طبق اسناد منتشر شده مدیرعامل بانک در سال ۹۳ یک میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد یک درصد از بانک تجارت دریافت کرده که ۴۵ برابر حقوق ماهیانه وی است.

همچنین فیش‌ مربوط به رئیس هیات مدیره که در سال ۹۳ به کار دعوت شد نشان می‌دهد که وی در دی ماه سال ۹۴ به غیر از فیش حقوقی، ۶۰۰ میلیون تومان با عناوین دیگر و به صورت خالص پس از کسورات مختلف از جمله اقساط وام قرض الحسنه (با یک درصد کارمزد و ۴۰ برابر حقوق) مبلغ ۴۸۰ میلیون تومان دریافت کرده است.

 

 

 

 

 

فیش حقوقی چند ده میلیونی معاونان بیمه مرکزی

 

انتشار فیش حقوقی چند ده میلیونی چند تن از معاونان بیمه مرکزی در فضای مجازی و پیگیری آن در یکی از بخش های خبری روزهای گذشته واکنش‌هایی را در پی داشته است.

با گسترش این خبر مدیران در راستای دفاع از خود اعلام بی گناهی کرده و مدعی شدند این فیش های حقوقی مربوطه به مدیران پیشین است که بر اساس پیگیری های صورت گرفته این ادعا صحیح نیست و فیش های حقوقی زیر گواه بر صحت این خبر هستند.

گفتنی است در کنار این فیش های میلیونی، نیم نگاهی به ۷ میلیون کارگر با حقوق کمتر از ۸۱۲ هزار تومان خالی از لطف نیست.

ناگفته نماند طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و دارایی هم روز گذشته دریافت این حقوق ها را تایید و از برخورد با متخلفین خبر داد.

فیش حقوقی چند ده میلیونی معاونان بیمه مرکزی +عکس

فیش حقوقی چند ده میلیونی معاونان بیمه مرکزی +عکس

فیش حقوقی چند ده میلیونی معاونان بیمه مرکزی +عکس

فیش حقوقی چند ده میلیونی معاونان بیمه مرکزی +عکس

فیش حقوقی چند ده میلیونی معاونان بیمه مرکزی +عکس

فیش حقوقی چند ده میلیونی معاونان بیمه مرکزی +عکس

 

دریافتی نجومی صفدر حسینی

 

فیش حقوقی صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی نیز از جمله مواردی است که مورد توجه ویژه رسانه ها و افکار عمومی قرار گرفته است. بر اساس اعلام خبرگزاری ها، طبق اسناد و مدارک موجود، وی از فروردین تا اسفند سال ۹۴ به‌ طور میانگین، ۵۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بابت حقوق از این صندوق دریافت کرده است؛ به‌ عبارت دیگر حسینی در سال گذشته جمعا حدود ۶۸۶ میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفته است، هرچند برخی رسانه های حامی دولت، این رقم را ماهانه کمتر از ۲۰ میلیون اعلام کرده اند.

همچنین مواردی چون حق پست نهایی، مزد سنوات نهایی، یک ‌سی‌ام پرداختی و بهره ‌وری سه‌ ماهه، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌ هزینه خرید کتاب، کمک‌ هزینه سفر، کمک‌ هزینه ورزش و کمک ‌هزینه تحصیل خود را هم از صندوق توسعه ملی دریافت می کرده است.
البته وی پس از انتشار فیش حقوقی اش، اعلام کرد که با انجام بازنگری در نظامات پرداخت، طرح طبقه بندی مشاغل صندوق بازنگری و اصلاح شده و پس از این اتفاق بر اساس تصمیم شخصی مابه التفاوت حقوق و مزایای سال ۱۳۹۴ را داوطلبانه به حساب صندوق توسعه ملی واریز کرده ام.
مدیرعامل یک بانک عزل و ۲ بانک تغییر کردند
اخبار منتشر شده در رسانه ها رسوایی حقوق های نجومی مدیران دولتی را به جایی رساند که مدیر عامل یک بانک عزل و دو بانک هم تغییر کنند تا شاید کمی از عمق این فاجعه کاسته شود.
زمانی که رسانه ها در خبری از سونامی تغییرات مدیریتی بانک ها خبر داده بودند، در اقدامی هماهنگ و در راستای رسوایی حقوق های نجومی، مدیرعامل یک بانک عزل و دو بانک تغییر کردند.

تغییر مدیران عامل سه بانک بزرگ بعد از آن رخ داد که حقوق های نجومی این افراد منتشر شد، ضمن آنکه در پرونده برخی از آنها نیز کمک های مالی به برخی نزدیکان دولت هم دیده می شود.

خبرهای رسیده حکایت از آن داشت که مُهر مدیریت لله گانی  از سوی وزیر اقتصاد باطل شد. طیب نیا امروز مدیرعامل بانک صادرات را عزل کرد.

زراعتی جایگزین لله گانی در بانک صادرات شد.

گفتنی است که لله گانی درپی افشاگری فیش حقوقی اش گفت که به بانک جهانی شکایت می کنم! جالب است بدانید که لله گانی ماهانه ۶۵ میلیون تومان حقوق می گرفت.

تغییر مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز قطعی شد؛ وی از سمت خود استعفا داد. اکبری از بانک توسعه صادرات بجای دولتی، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، شد.

موضوع خداحافظی مدیرعامل بانک ملت نیز جدی شد؛ رستگار سرخه ای استعفا داد و جای وی اخلاقی از بانک سپه، مدیریت بانک ملت را برعهده گرفت. گفتنی است در آن روزها ماجرای کمک ۵۰ میلیاردی وی به یکی از نزدیکان رئیس جمهور نقل محافل خبری شده بود.

مدیرعامل بانک تجارت که حقوق وی نیز چند روز قبل در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخید وضعیت خوبی نداشت.

پیش از آن صدقی مدیرعامل بانک رفاه هم برکنار و سهمانی جایگزین وی شده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجموعه اخبار فوق در کنار بسیاری از فیش ها و دریافتی های نجومی دیگر که از آنها رونمایی نشد، اسنادی را نشان می داد که تعداد زیادی از مدیران دولتی دریافتی های نجومی داشتند. این در شرایطی است که حالا پس از گذشت چند ماه از ماجرا و بی توجهی دولت در ارائه اسامی متخلفان به قوه قضائیه، سخنگوی دولت یعنی آقای نوبخت در اظهار نظری عجیب تعداد نجومی بگیران را فقط ۴ نفر اعلام می کند.
انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب