پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:49:01 - شنبه 4 دی 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۹ دی انقلاب سوم بود /اصلی‏ترین هنر سران فتنه اینکه عناصر ضدانقلاب جانی دوباره گرفتند
امام جمعه رابرگفت : اصلى‏ترین هنر سران فتنه این بود که پس از سالها، عناصر ضدانقلاب، بدخواه و زاویه ‏دار با نظام و انقلاب اسلامى را که تا آن زمان جرأت عرض اندام نداشتند و بلکه سوراخ موش اجاره کرده بودند، به افتخار موج مرموز سبز و انقلاب مخملى آمریکایى و با پرچمدارى برخى خواص بى ‏بصیرت و نفهم، مست شهوت جاه و مقام، جانى دوباره گرفتند و با امید به اهداف شومى که داشتند به کف خیابانهاى تهران و کلان شهر ها رسیدند.

به گزارش  “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی  امام جمعه  شهرستان رابر در خطبه های  عبادی و سیاسی این  هفته،   ضمن دعوت به رعایت  تقوای  الهی ادامه مباحث هفته قبل،  وظایف مشترک اخلاقی  زوجین و عواملی که باعث  تحکیم  خانواده بود، روی جایگاه رفق،  مدار و تغافل در استحکام خانواده پرداخت و  گفت:”رفق” یعنی نرم برخورد کردن، با دیگران خشونت روا نداشتن، “مدار” یعنی همراهی کردن که هم به لحاظ معنوی وبهره های  مادی در معاشرت اجتماعی این مدارا کردن جایگاه بالایی دارد.

وی افزود: با خوب و بد بسازیم، با گذشت و مدارا کردن زندگی یمان را اداره کنیم  و این مدارا دایره اش خیلی وسیع است و  بلکه به  بیرون از خانواده صدق می کند مثل روابط کاری و اجتماعی و امثال ذالک.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه تغافل خیلی مهم است بیان کرد:  تغافل یعنی چشم پوشی از لغزش دیگران یا عرف اینگونه می گوید خودش را در وضعیتی قرار دهد که من تو را ندیدم  این عمل زشت تو را ندیدم، این خیلی مهم است .

وی با بیان اینکه در سنین کودکی با تغافل فرزند خودتان را ادب کنیدتصریح کرد: با تغافل حال آنکه آن فرزند می فهمد کار زشت بچه را دیدید اما شما هیچ عکس العملی از خودتان نشان نداده و به روی خودت نیاوردید؛ ادب می شود و  دیگر تکرار نمی کند.

امام جمعه رابر با بیان اینکه اگر بچه را دعوا کنیدشاید بچه و فرزند در برابر شما،  دیگر این حرکات انجام ندهد افزود: اما در محل های دیگری که حضور ندارید بچه حرکت خودش با شدت بیشتر تکرار می کند.

dscn3664

وی با بیان اینکه  بهترین راه ادب کردن فرزندان،  تغافل است گفت: تغافل در زندگی های زوجین تاثیر بسزایی دارد، نسبت به  تغافل فرزندانشان دقت داشته باشید با تغافل او را پند و نصیحت کنید، در جامعه  امروزی به خاطر نداشتن رفق، مدارا و تغافل بعد از گذشت کمتر از یکسال  تصمیم به جدایی می گیرند.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه تغافل و چشم پوشی و  آگاهی  طرف مقابل می توان عادت زشت دختر و پسر، با برخورد مناسب حل کنید افزود:  اگر تغافل، رفق و مدارا  نباشد منجر به  طلاق، درگیری و جدایی می شود با تغافل می توان  زندگی را برگردانیم این مسئله مهمی است.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) می فرماید : هرکس بسیاری امور،  تغافل و چشم پوشی نکند زندگی اش تیره می شود .  زندگی اش خراب و از بین می رود گفت: بعضی مسائل خانوادگی، زناشویی و تربیت فرزندمی شد با « تغافل»،«مدارا»  و  «رفق» حلش  کرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه در زندگی امروزی بعضی  زوجین، تحکم حاکی است اضافه کرد: گفتن مردسالاری، زن سالاری یا مدیریت سالاری، ترس از مافوق  خود این به نتیجه نمی رسد،  نسبت به روایا ت اهل بیت (ع)  خیلی از چیزها را ببین و چشم  پوشی  کن،  طرف  مقابل  می فهمد با این  تغافل شما کردید خوب تربیت و ادب می شود سعی می کند مشکلات و گرفتاریها را کمتر کند.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه  جامعه ما به سمت و سویی حرکت می کند که همه دنبال عیب و آتو گرفتن از همدیگر هستند عنوان داشت: این زندگی نیست و یک معامله است ما انسان و از امت، پیامبر عظیم الشان چه زشتی و بدی ها انسان  را می دید ائمه ما اینگونه بودند اخلاقشان چشم پوشی داشتند عیب طرف مقابل در جاهای مختلف بیان نمی کرد، اینتها درس و عبرت  است .

وی افزود : در برخورد با همسر،  فرزندان تغافل در آموزش و پرورش نسبت به دانش آموزان ، رئیس اداره نسبت به کارمند و همه تغافل داشته باشیم امر بسیار  حسنه است و خیر هم در همین است.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه امروز جمعه سوم دیماه، روز  ثبت احوال است گفت: دایره  اموات در این  شهرستان امری ضروری است، بعضی افراد که از دنیا می روند شناسنامه آنها باطل نمی شود و این معضلی در جامعه، در انتخابات  آن کسانی که به رحمت  خدا رفتند شرکت گسترده ای در انتخابات دارند یا یارانه هایشان می گیرند اینها از لحاظ شرعی اشکال دارد و حرام است و هنر نیست.

وی با بیان اینکه دایره اموات را مسئولین  مربوطه  برنامه هایش را داشته باشد افزود: این آرمستان های ما  باید متولی داشته باشد، هر  کسی از دنیا رفت باید با مجوز  گور کنده شود  و با مجوز میت غسل داده شود.

امام جمعه رابر دربحث احکام  غسل و نماز میت بیان کرد:  در شرع  مقدس اگر نماز میت اشتباه خوانده شود میت ناقص  دفن شده یاحتی اگر غسل  ناقص شود بعداً متوجه بشویم،  دو سال  قبل در کرمانشاه میتی را بعد از دو سه روز به خاطر اشتباه  غسل  دادن؛ در آوردند و  غسل مجدد دادند .

وی با بیان اینکه دایره  اموات اگر درست باشد دیگر این مشکلات تا حد و حدودی برطرف و حل می شود افزود: شناسنامه و کارت ملی فرد فوت شده، باطل می شود و از سیستم حذف می شود و جلوی سوء استفاده های  دیگران را می گیرد.

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه صدا و سیما نسبت به  تبلیغ اسم ها و فرهنگ خوب عمل نمی کندگفت: با فیلم هایی بی محتوا فقط می خواهند مردم را سرگرم کنند که پای ماهواره نروند، این فیلم ها تخریبش از ماهواره بیشتر است؛ همین فیلم «ماه و  پلنگ»، فرهنگ زشت طلاق دادن زن به راحتی یا تبلیغ اسم های ایرانی هشت و ۹ اسم ایرانی دختر و پسر کهاسم های با معنایی ندارند.

وی با بیان اینکه  بحث اسم  و نام  گذاری فرزندان مهم است چرا که در روز  قیامت همین فرزند،جلوی  پدر و مادر را  می گیرد و میگوید این چه اسمی  که برای من گذاشتید، افزود:  یکی از وظایف پدر و مادر در برابر فرزندان، انتخاب اسم با معنا و با مسما است نه اسم های بی معنا ، روی اسم ها دقت بیشتری بگذارید.

حجت الاسلام  صادقی با اشاره به روایتی که اگر اسم  فرزندتان را محمد بگذارید؛ ملائک، برکت و نور می آید و این به خاطر اسم های با معنا که روی فرزندانمان میگذاریم عنوان کرد : هر چه ما جلوتر می رویم اسم های بی معنا می گذارند، در حالی که اسمهای زیبایی  داریم ،  چرا  نسبت به این امر مهم  کم توجه شدیم و وارد اسم های که آدم  تعجب می کند معنای این اسم  چیه؟!، متاسفانه صدا و سیما، خوب عمل نکرد.

وی در بخش دیگر سخنانش درباره ۹ دی،  در روز پنج شنبه سالروز حماسه مردم ایران در سال ۸۸روز  بصیرت و میثاق امت با ولایت است گفت: به گفته مقام  معظم رهبرینهم دی،  انقلاب سوم است.dscn3671

خطیب جمعه رابر افزود : انتخابات ریاست جمهوری در سال  ۸۸ با حضور  کم  سابقه  ۴۰ میلیونی مردم می ‏رفت تا افتخار دیگرى را در دفتر خاطره ملت بزرگ ایران به ثبت برساند که به‏ ناگاه علی‏رغم فاصله سیزده میلیونی فرد منتخب با رقیبش، شعله‏ هاى آتش فتنه‏ اى زبانه کشید که نه تنها شیرینى حضور با معنى و شکوهمند مردم را به تلخى مبدل ساخت بلکه موجبات خرسندى بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامى را نیز فراهم نمود.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد:  اصلى‏یترین هنر سران فتنه این بود که پس از سالها، عناصر ضدانقلاب، بدخواه و زاویه‏ دار با نظام و انقلاب اسلامى را که تا آن زمان جرأت عرض اندام نداشتند و بلکه سوراخ موش اجاره کرده بودند، به افتخار موج مرموز سبز و انقلاب مخملى آمریکایى و با پرچمدارى برخى خواص ب‏ی بصیرت و نفهم، مست شهوت جاه و مقام، جانى دوباره گرفتند و با امید به اهداف شومى که داشتند به کف خیابانهاى تهران و کلان شهر ها رسیدند.

وی با بیان اینکه اینها خواستار یکسری چیزهایی بود که  این آرزو را به گور خواهند برد اضافه کرد: ما منتظر مرگ این افراد هستیم،  رأفت و رحمت نظام  همین بس  که آنها را محصور کرده از سرشان  زیاد است، اینها باید در  ملاء عام اعدام شوند و جنس  ناپاکشان بر  دار بماند و خوراک پرندگان وحشی و غیر وحشی شود که  گمان  کند غیر وحشی ها ؛ حلال گوشت ها جرات نمی کند گوشت این ناپاکان را بخورند.

خطیب جمعه رابرگفت: مردم شما خوب اینها را  شناختید،  هم  روحانی هایی که سکوت کردند ، وحمایت  کردند با  سکوتشان بحث انقلاب مخملی را، از آن طرف باید  افرادی که نسبت به مقام معظم رهبری دید ضعیفی داشتند باید بعد از  فتنه ۸۸ این شخصیت را خوب  بشناسند بدانند که فرمایشات مقام  معظم رهبری، فرمایشات  بجایی بوده است.

وی گفت :  وقتی که کلیدواژه‏ هایى چون «فتنه»، «بصیرت»، «صبر»، «انصاف»، «امتحان عظیم»، «پرهیز از تهمت»، «مراقبت در گفتار» وهم‏چنین بازخوانى قرینه‏ هاى تاریخى صدر اسلام که  شاهدى بر این مدعا بود.

حجت الاسلام صادقی  با بیان اینکه بعضی ها قبل از  فتنه  ۷۸ ، ۱۰ سال  قبل در  مجلس ششم، مزدوران خارجی نفوذ در مجلس پیدا کرده بودند که  فقط جایگاه ولی فقیه  مد نظرشان بود ، فرار کردند الان  نوکر اجنوی غربی ها هستند افزود:  ای کسانی که نسبت به  مقام معظم رهبری دید  ضعیف و  سستی دارید  در فتنه  ۸۸ مدیریت حضرت آقا را ببیند و به ایشان ایمان بیاورید.

وی  ضمن  دعوت از  حضور حماسی مردم در ۹ دیماه گفت:  وعده ما، پنج شنبه  طبق روال سالهای  قبل هم راهپیمایی و  سخنران مطرح و انقلابی داریم که دیدگاه های حضرت آقا را باز کند،حتی انسانی که دیر فهم است مطالب  را بفهمند، باید مردم دیدشان را بالا ببرند، بالا هست  بالاتر ببرند؛ که در انتخابات آینده کلاه دیگر به  سر آنها نرود .

امام جمعه  رابر با بیان اینکه وعده دیدار  ما پنج  شنبه نهم دیماه همه شرکت  کنند،  فرزندان خردسال  را هم بیاورید افزود : انقلاب اول،  انقلاب جمهوری اسلامی و انقلاب دوم لانه جاسوسی  که چه قدر فیلم و تحریف نسبت  به  حضرت امام (راحل )، همین عمامه  به سرهای بی بصیرت و نفهم و  بعضی کت و شلواریها درآورند .

وی با بیان اینکه انقلاب سوم انقلاب ۹دی بود تأکید کرد:   مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن باید به  خیابانها  بیاییم،  دشمنی، نفرت  انزجار خودرا با مشت  های گره  کرده  اول به دشمنان داخلی بعد محکمتر به دشمنان خارجی وارد کنید.

خطیب  جمعه رابر  با گلایمندی از وضعیت حیوان های رها شده ، از مسئولیت مربوطه شهرداریها، بخشداریها ، حفاظت محیط  زیست،  مرکز  بهداشت  و دهیاری ها  خواستار  جمع آوری  سگ های ولگرد و  گرگ ها شد و بیان کرد:  هر چه  سریعتر  طبق  صورت جلسه  چند  روز  قبل اقدام  نمایند .

وی گفت: اگر حیوان ولگردی ضرری به فرزندان  عزیز،  پدران و مادران مان وارد کنند بنده آرام نمی نشینم.

انتهای پیام  /

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب