پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:48:15 - شنبه 25 دی 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آقاى‌ هاشمى، از برجستگان انقلاب و اصلى‌ترین مبارزان نهضت اسلامى بودند/انسانهای با تقوا آمادگی مرگ را دارند
امام جمعه موقت رابر ضمن تسلیت رحلت تأسف بار یار دیرین امام و رهبری، حضرت حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی گفت: مقام معظم رهبری دربیاناتشان فرمودند: آقای هاشمی از برجستگان انقلاب و اصیلترین مبارزان نهضت اسلامی بود.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام  سمیعی  امام جمعه موقت  شهرستان رابردر خطبه های  عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت  تقوای الهی بااشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام  حضرت محمد  مصطفی (ص) درباره  مصادیق  تقوای الهی گفت: به امانت های الهی به کلام ،  گفتار  حسن عمل و  اعمال  نیت که از مصادیق تقوای الهی است توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آرزوهای  طولانی انسان را زمین می زند افزود: فکر بزرگ  با آرزوی بزرگ  فرق می کند.

DSC09540

 

امام جمعه موقت رابر با بیان اینکه توجه بیشتر به  مسئله مرگ و معاد روز  قیامت، پرسش و پاسخ  سکرات  مرگ  داشته باشیم تأکید کرد : از نکات قرآنی در  کلام ائمه  معصومین  که  مرگ برای افراد با ایمان همچون بیرون آوردن لباس کثیف و آزاد شدن از قیدو بندهای سنگین و  پوشیدن بهترین  لباسهای خوش بو و با ارزش است.ولحظه جان دادن به استقبال مرگ می رود. ازهیچ نمی ترسد اما برای افراد بی ایمان همچون  بیرون آوردن  لباس های فاخر، خارج شدن ازخانه هایکاخ نشین  و  پوشیدن لباسهای آلوده و خشن حرکت به منزل بسیار وحشناک است .

وی اضافه کرد: خداوند متعال بیان فرمود این لباسی که از تن  جدا می کنیم برای بعضی چقدر  سخت است. مثل تعویض پست و مقام است که برای بعضی ها، چقدرسخت و گران  تمام می شود.

حجت الاسلام سمیعی با اشاره به سخن امیرالمومنین درنهج البلاغه گفت:  به خدا  قسم انس علی به مرگ از انس طفل  شیر خوار به  سینه  مادرش بیشتر  است .

وی با بیان اینکه چرا از  مرگ  می ترسیم  افزود : دستان خالی ،علت ترس از مرگ است فرصت ها را از دست ندهید؛ کسی که دنیا و زیبایی هایش را سفت چسپیده باید ازمرگ بترسد.

امام جمعه موقت رابربا اشاره به آیه ۶ سوره جمعه تصریح کرد: یکی از خصوصیات انسانهای با تقوا همین است که آمادگی برای مرگ را  همیشه دارند و دست خالی  نیستند؛ نوشتن وصیت‌نامه شرعی است.

وی با بیان جایگاه رفیع مؤمن در روز قیامت  افزود: امام  باقر علیه السلام فرمودند: خداوند متعال به وسیله همین تقوا انسان را از چیزی که  عقلش هم به آن نمی رسد حفظ  می کند، تقوا؛ کور دلی و نادانی را از او  دور می کند.

خطیب موقت رابربااشاره به روایتی ازنبی مکرم  اسلام  حضرت محمد  مصطفی (ص)که فرمودند:خوشبخت ترین  شما  کسی که از  سرنوشت دیگران  عبرت  بگیردو بدبخت  ترین کسی که دنبال هوا و هوس باشد و چشم هایش را بسته، نه می خواهد گوش کند،  ببیند و اگاه شود عنوان کرد: بدتر از آن گناهکاری که بمیرد ولی توبه نکند ، خدا نکند انسان دست خالی از دنیا برود.

وی در بخش دیگر سخنانش ضمن تسلیت رحلت تأسف بار یار دیرین امام و رهبری، حضرت حجت الاسلام و المسلمین هاشمی  رفسنجانی بیان کرد:  مقام معظم رهبری دربیاناتشان فرمودند: آقای هاشمی از برجستگان انقلاب و اصیلترین مبارزان نهضت اسلامی بود.

حجت الاسلام سمیعی افزود:  ارتحال جانسوز اما  پر از درس و بیان که عمردنیا، با همه  پستی و  بلندیهایش چقدر کوتاه است، گویا همین دیروز همراه امام بودند .

وی با اشاره به مسئولیت های هاشمی رفسنجانی در دوران قبل و بعد از انقلاب گفت: بارهاتا مرز شهادت پیش رفته بود قبل از انقلاب اموالش را صرف انقلاب می کرد و بعد از انقلاب مسئولیت های زیادی داشت. همه می میریم،  پیرو جوان، کوچک و بزرگ  ندارد، مرگ از سلیمان هم گریزی ندارد. برای برادران دینی تان که از دنیا رفتند  دعا کنیدتا خداوند متعال  رحمتش را به سمت شما سرازیر کند.

امام جمعه موقت رابر در بخش دیگر سخنانش با اشاره به دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم قم در سالروز قیام ۱۹ دی عنوان کرد:  مقام معظم رهبری فرمودند: مهمترین درس پیام  ۱۹ دی شهر مقدس قم شناخت دشمن، و اینکه شیوه، سمت و سوی دشمن را  ببیند و آگاه باشید.

وی، تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور را  عمل  به اقتصاد مقاومتی دانست و همچنین  درباره خیانت کاری  مسئولان آمریکا در برجام، طرح هایی که  آنها برای  ضربه زدن به ملت  ایران داشتند اشاره کرد و گفت: دشمن را  بیشتر  شناختیم ، تجربه ای شد؛ بس  است.

وی همچنین به  روز  یکشنبه ۲۶ دیماه ،برابر با  ۱۶ ربیع الثانی  مصادف با  فرار شاه  خائن  از  کشور در سال ۵۷،  سه شنبه ۲۷ دیماه  برابربا  ۱۷ ربیع الثانی  مصادف با شهادت  حجت الاسلام والمسلمین نواب  صفوی  در سال ۳۴و شهادت حجت الاسلام والمسلیمن  سید مهدی  حکیم به دست  عوامل  مزدور رژیم بعث  عراق  را گرامیداشت.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب