پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:40:06 - جمعه 29 بهمن 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مشکلات اخیر خوزستان حاصل سوء تدبیر و بی تدبیری مسئولان اجرایی/ رئیس جمهور باید به این موضوع ورود کند
نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما تاوان بی تدبیری دولتی را می دهیم که اسم خود را دولت تدبیر گذاشته است و با مردمی مواجه می شویم که از دولتی به نام دولت امید ناامید شده اند.

به گزارش“صبح رابر”؛حضرت آیت الله عبدالکریم فرحانی در خصوص وضعیت بحرانی استان خوزستان در گفت و گو با صبح کویر؛ اظهار داشت: متاسفانه در مسائل یک سال اخیر استان به واسطه سوء تدبیر دست اندرکاران اجرایی سبب شده است مردم استان با مشکلات عدیده ای مواجه شوند.

 

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سدهای متعددی که زده می شود سبب خشکسالی های متوالی شده و منشا مهم ریزگردهای داخلی در استان خوزستان است.

 

وی افزود: جلسات کارشناسی را مدیران استان و استاندار برگزار کردند که جلسات مفصل و موثری بودند و توقع داشتیم رئیس جمهور در استان جلسه مشترکی بگذارد و افراد مربوطه در جریان مشکلات استان و مسائل اصلی علما و دست اندر کاران استان قرار گیرند و بنده به استاندار گفتم که در سفر روحانی تاکید کنید که این جلسه مشترک برگزار شود.

 

فرحانی ادامه داد: اما جلسه ای برگزار نشد و مسئولین مسائل اصلی و مشکلات مردم را از زبان بزرگان،  علما و نمایندگان خبرگان استان نشنیدند و این مسئله باعث شد تا گرد و خاک های متعدد به شبکه های انتقال برق و شبکه های داخلی آسیب بزنند و سهل انگاری که در شستشوی آنها در کارها اتفاق افتاد که بلافاصله بعد از بالا رفتن رطوبت مشکل قطعی برق متعدد و قطعی  آب را ۹۰% مردم استان شاهد بودند.

 

وی ابراز کرد: اتفاقی که متاسفانه حیثیت استان و نظامی را که بر اساس ایثار و خون شهدا پایه گذاری شده در انزار مردم زیر سوال برده، باعث نگرانی ما شده است و در خصوص پیگیری های متعدد صورت گرفته متاسفانه پاسخگویی درستی صورت نگرفت و در یک جمله ما تاوان بی تدبیری دولتی را می دهیم که اسم خود را دولت تدبیر گذاشته است و با مردمی مواجه می شویم که از دولتی به نام دولت امید ناامید شده اند.

 

آیت الله فرحانی تصریح کرد: پیگیری ها و صحبت های ما در این خصوص تا به امروز نتیجه روشنی به دنبال نداشته است و رئیس جمهور باید به این موضوع ورود کند و با متخفلین حتی در سطح استانی برخورد شود.

 

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با خسارت های وارد شده به بخش عمرانی تصریح کرد: خسارت های مربوط به اول سال هنوز پرداخت نشده است و این خسارت ها منجر شد تا مردم در مقابل ادارات استانی حضور پیدا کنند.

 

فرحانی در ادامه عنوان کرد: در پی رخداد این مسائل آنچه مردم استان را تا حدی آرام کرد، صحبت های  مقام معظم رهبری بود که ایشان به صراحت کم کاری، تبعیض و گلایه مندی مردم را بیان کردند، مردم انقلاب و نظام را دوست دارند زیرا در دوران جنگ خون خود را نثار کردند تا به بهترین نحو مشکلات را اداره کنند.

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ کاری تحقق نیافته است و باید رئیس جمهور مسائل را پیگیری و شفاف سازی کند و سهل انگاران را معرفی کند تا اشتباهات و اشکالاتی که باعث این نابسامانی ها شده است را بپذیرند.

 

حضرت آیت الله فرحانی با بیان اینکه ما این معضل ریزگردها را در برخی از شهرستان های استان کرمان و دیگر استان ها داریم، خاطر نشان کرد :بالاخره دولت باید برنامه شفاف و روشنی برای مهار این ریزگردها داشته باشد، نباید مردم برای مدت طولانی آب، برق و گاز نداشته باشند این مسئله نیازمند تدبیر و برنامه ای برای ریشه کن کردن مسائل و حل مشکلات اصلی است که  متاسفانه در حال حاضر چنین چیزی را شاهد نیستیم و از رئیس جمهور می خواهیم که در برابر مشکلات استان خوزستان و سایر استان های مجاور جوابگو باشد اما اطلاعات موجود نشان می دهد که مشکل استان خوزستان به واسطه گستره این مسئله بسیار وخیم است.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب