پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:23:50 - جمعه 29 بهمن 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۹۲ روستا مشکل راه و ۱۶ روستا، مشکل تأمین آب آشامیدنی دارند /نصب پل رودخانه کهیروئیه در اولویت ستاد بحران کرمان
جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان با بیان اینکه نصب پل روی رودخانه کهیروئیه در اولویت برنامه‌های این ستاد قرار می‎گیردگفت: در حال حاضر حدود ۱۶ روستا، شبکه های آب آشامیدنی شان دچار مشکل است و۹۲ روستا از نظر راه روستایی دچار مشکل هستند.

به گزارش “صبح رابر” طی سفر یکروزه جانشین ستاد مدیریت بحران استان  به شهرستانهای بافت و رابر، و  تشکیل ستاد بحران با حضور مدیران هلال احمر، راهداری جاده ای ، مدیر کل استان  و مدیر کل عشایری ، و حضور در منطقه مسائل مختلف روستاها را بازدید کرد ؛ اظهار داشت : میزان بارندگی در بعضی از شهرستانهای غربی ، به اندازه یکسال  زراعی با  ظرفیت سه روز بارندگی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه این بارندگی خساراتی به برخی  از  منازل مردم و عشایر وارد کرده افزود : وام مسکن با هماهنگی بنیاد مسکن و وام‌های ارزان‌قیمت برای تعمیرات اختصاص می‎یابد.

سیف اللهی با بیان اینکه مسیرهای جاده ی اصلی باز است گفت: تعدادی از روستاها به دلیل اینکه  رودخانه های سیلابی، مسیر جاده ها را قطع می کنند ارتباط  راه آنها قطع است خصوصاً در منطقه  رابر و بافت، ارزوئیه و بردسیر  این مشکل رادارند.

این مسئول با بیان اینکه در مناطق شهری رابر، مشکلاتی برای خانه های که وضعیت ساخت و ساز آنها  مناسب  نبوده به وجود آورد گفت: هلال  احمر از طریق  توزیع  چادر، ایجاد  کمپینگ ،توزیع  پلاستیک برای  پشت بام ها و  جیره غذایی به کمک مردم شتافتند.

وی  افزود:   تعداد ۲۰۰ رأس  دام در منطقه عشایری  رابر تلف شده و برخی هم  به دلیل اینکه آذوقه ندارنددچار مشکل آذوقه ای شده اند ،  با هماهنگی عشایری  آذوقه و علوفه  برای دام های عشایر در منطقه تدارک و توزیع  میشود.

ابوالقاسم سیف‌اللهی با بیان اینکه  جاده دسترسی به منطقه هلیل‎رود رابر و رودخانه کهیروئیه با حدود ۳ هزار نفر جمعیت به مرکز شهرستان به‌ کلی مسدود  شده است افزود: هیچ‌گونه دسترسی مگر از طریق هوایی به آنجا میسر نیست.

وی  گفت: نصب پل روی این رودخانه در اولویت برنامه‌های ستاد مدیریت بحران استان کرمان قرار می‎گیرد.

سیف‌اللهی با پیش‌بینی نیاز اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال به این رودخانه تصریح کرد: پس از گزارش تحلیلی فرماندار رابر و با کارشناسی‌هایی که انجام می‎‎‎شود، این پروژه در دستور کار قرار می‌گیرد

جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: ۵۰ درصد اعتبار از کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و ۵۰ درصد از ستاد حوادث به این پروژه اختصاص می‎یابد.

وی، با بیان اینکه بخشی از راههای روستایی ، نیاز  به عبور بالگرد دارد، برای بالگرد زمانی که وضعیت  جوی هوا مناسب شود از  طریق  هلال احمر کمک رسانی می شود تا مشکل  برطرف  شود گفت : در حال حاضر  حدود  ۱۶ روستا،  شبکه های آب آشامیدنی شان دچار مشکل است و۹۲ روستا از نظر  راه روستایی دچار مشکل  هستند.

سیف‌اللهی همچنین در حوزه عمران شهر، برق، آب و کشاورزی عنوان کرد: با هماهنگی اداره‎های مربوطه پس از برآورد خسارت و ارجاع به تهران کمک‌هایی در این حوزه‌ها صورت می‎گیرد.

وی هشدارداد: اگر میزان بارش ها  افزایش پیدا کنند سد نساء ، سد جیرفت و  سد بافت  سرریز می کنند لذا کسانی که در حاشیه مسیر آب  هستند  بایستی تدبیر لازم بیندیشند مردم از  نزدیک  شدن ، این  مسیرها  خودداری و احتیاط لازم داشته باشد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب