پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:49:23 - یکشنبه 8 اسفند 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری ۴ هزار کلاس آموزشی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی/فعالیت مددکاران در همه کلانتری های سطح استان
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان گفت:آسیب های اجتماعی ریشه هایی دارد که در رابطه با حل ریشه مشکلات در استان کرمان در سال جاری حدود ۴ هزار کلاس آموزشی برگزار کردیم و بالغ بر ۵۰۰ هزار بروشور آموزشی تولید کردیم و همچنین بالغ بر ۸ هزار متر انواع بنر را برای آموزش مردم تولید کردیم .

به گزارش ” صبح رابر“؛ سرهنگ علیرضا پریور معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان در رابطه با فعالیت های صورت گرفته در زمینه تحقق شعار سال گفت: اقتصاد مقاومتی نیاز امروز است که به خوبی توسط مقام معظم رهبری بیان شده است  و ایشان ایده های ناب و خوبی را ارائه کردند و اگر فرمایشات معظم‌ له به خوبی پیگیری شود بدون تردید جامعه ما را نجات خواهد داد و بعد از تهدیدها به کشور آسیبی نمی رسد.

پریور در ادامه ابراز کرد: نیروی انتظامی به نوبه خود در عرصه اقتصاد مقاومتی فعالیت های خاصی را برنامه ریزی و اجرا کرده است که در حال حاضر بسیاری از آن ها در حال اجرا هستند و  برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری برنامه ریزی دقیق صورت گرفته است و با پیگیری، نظارت و کنترل فرماندهان این برنامه ها در مجموعه نیروی انتظامی و در سطح استان در حال اجرا است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان در رابطه با اقدام و عمل صورت گرفته در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی تصریح کرد:آسیب های اجتماعی به عنوان یک مسئله فراگیر در جامعه ما مطرح شده است و ماهم به دلیل گستره ای که  این آسیب ها دارند به نوعی نگران جامعه هستیم و در ارتباط با اقدام و عمل پیرامون کاهش آسیب های اجتماعی ما به جد وارد این قضیه شده ایم  و تلاش کرده ایم تا ریشه مسائل را شناسایی و آن را حل کنیم.

وی افزود: از جمله کارهایی که به طور خاص انجام داده ایم برگزاری کلاس های آموزشی در سطح استان و بیان آسیب هایی مانند مصرف مواد مخدر و … بوده است.

پریور تشریح کرد: این آسیب ها ریشه هایی دارد که در رابطه با حل ریشه مشکلات در استان کرمان در سال جاری حدود ۴ هزار کلاس آموزشی برگزار کردیم و بالغ بر ۵۰۰ هزار بروشور آموزشی تولید کردیم و همچنین بالغ بر ۸ هزار متر انواع بنر را برای آموزش مردم تولید کردیم و در سطح شهر نصب کردیم و علاوه بر آن مرکز مشاوره نیروی انتظامی با فعالیت مضاعف درحال کار است و تلاش کردیم در تمام کلانتری های سطح استان مددکاران اجتماعی را به کار گیریم که هم اکنون این اتفاقات در حال رخ دادن است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان ابراز کرد:ما به دنبال این هستیم تا در جامعه مسئول سازی کنیم یعنی اگر آسیب های اجتماعی وجود دارد طبیعتا وظایفی بر عهده سازمان ها و نهاد های مختلفی است که بخش زیادی از این سازمان ها وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهند.

وی در ادامه بیان کرد: ما در حال مطالبه گری و مسئول سازی هستیم که وظایف سازمان ها و نهادهای فرهنگی، اجتماعی و آموزشی به درستی انجام شود تا در سال های آتی شاهد کاهش این ها باشیم.

پریور در رابطه با بازخورد دوره های آموزشی برگزار شده در سطح جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی اذعان کرد: ما نمی توانیم در مسائل فرهنگی اجتماعی اقدامی را انجام دهیم و بلافاصه نتیجه آن را ببینم ما باید منتظر باشیم تا در آینده نتیجه آن را ببینم که بدون تردید این ها اثر بخش خواهد بود اما اینکه در حال حاضر چگونه این بازخورد را رصد کرده ایم،  مرتب از افراد تحت آموزش نظر سنجی می کنیم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: بخش زیادی از آموزش های ما بر مبنای نیاز سنجی های انجام شده است یعنی ما تلاش کردیم نیازهای ذهنی فراگیران و نیازهای عینی که متخصصین ما تشخیص می دهند برمبنای این نیازها برنامه ریزی آموزشی داریم که بدون تردید اثرات خاص خود را خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام/م

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب