پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:53:15 - یکشنبه 8 اسفند 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دفاع از جایگاه ولایت با وصیت نامه سر به مهر حضرت زهرا (س)
استاد حوزه علمیه کرمان گفت : وصیت نامه حضرت زهرا (س) برای کسانی که تاریخ را می خوانند این سوال بزرگ را مطرح می کند که چرا تنها دختر رسول خدا این گونه مورد ظلم قرار گرفت و پاسخ آن در دفاع از ولایت بوده است.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام علی دسترنج استاد حوزه علمیه کرمان در گفتگو با خبرنگار کرمان۱۴۰۰  در رابطه با ولایت مداری حضرت فاطمه الزهرا (س) اظهار داشت : بانو فاطمه الزهرا (س) از زمان رحلت پدر بزرگوارشان پیامبر اکرم (ص) در بعد ولایت مداری چهره شان برجسته شد و مبارزات ایشان بروز و ظهور بیشتری یافت .

وی گفت : هر چند حضرت زهرا (س) در زمان حیات پیامبر نیز همچون پروانه ای دور ایشان می چرخیدند و در برخی اوقات در جنگ ها نیز حضور پیدا کرده و به درمان مجروحین می پرداختند و هیچ گاه از همسر خود علی ابن ابیطالب (ع) گلایه ای مبنی بر حضور وی در جنگ ها نداشتند و این نمونه ای از ولایت مداری حضرت زهرا در زمان رسول خدا (ص) بود .

دسترنج  افزود : بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) و طبق معرفی رسول خدا و قرآن کریم باید ولایت در علی ابن ابی طالب (ع) تجلی می کرد اما عده ای تصمیمی دیگر گرفتند و اسلام به سمت و سوی دیگری منحرف شد بنابراین حضرت زهرا (س) برای ذفاع از ولایت مبارزات منفی و مثبتی داشتند .

استاد حوزه علمیه کرمان خاطر نشان کرد : حضرت زهرا (س) بعد از وفات پدر بزرگوارشان به روایاتی ۷۵ یا ۹۵ روز در قید حیات بودند که در این مدت کوتاه همه آزارها را در دفاع از ولایت تحمل کردند و با همه مریضی ها باز خانه نشین نمی شوند و جانشینی حضرت علی (ع)را به مردم گوشزد کردند اما پاسخی نگرفتند .

وی ادامه داد : بنابراین فاطمه الزهرا (س) در اواخر عمرشان مبارزه دیگری را شروع کردند تا در تاریخ بماند که چگونه از ولایت دفاع کردند و در وصیت خود به همسرش نیز بیان کرد که مرا در شب غسل و کفن کن و من راضی ندارم کسی در تشییع جنازه من شرکت کند و با این وصیت نامه برای کسانی که تاریخ را می خوانند این سوال بزرگ مطرح می شود که چرا تنها دختر رسول خدا این گونه مورد ظلم قرار گرفت که باید در شب کفن و تشییع جنازه شود.

دسترنج در پایان عنوان کرد : بشریت باید بداند که اگر بخواهد به سعادت در دنیا و آخرت برگردد ، باید در مسیر ولایت قرار گیرد و این پیام مبارزه آن حضرت بود که امروز هر کسی تاریخ را مطالعه می کند به سر نهفته وصیت نامه بانو پی می برد که دفاع از ولایت بوده است لذا در هر زمان و مکانی هر انسانی وظیفه دارد از خط ولایت دفاع کند.

 

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب