پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:20:30 - چهارشنبه 18 اسفند 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کرمان، رتبه دار زیارت قبور شهدا در کشور/سردار سلیمانی: دیدار با مادران شهدا به من روحیه و انرژی می دهد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت : تا به الآن کسانی که از گلزار شهدای کرمان بازدید داشته اند بیان نمودند که گلزار شهدای کرمان متمایز است و بیشترین زیارات قبور شهدا در کل کشور در کرمان بوده است.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛ سردار محمدرضا حسنی سعدی مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان کرمان امروز صبح به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد شهید در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸، به فرمان امام (ره) تاسیس شد و شورای عالی انقلاب این روز را به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری نمود.

وی گفت: این روز یعنی اینکه همه ما همسو و هم جهت این قهرمانان عرصه ایثار و شهادت را به جامعه، جوانان و نسل آینده معرفی کنیم .

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان کرمان بیان کرد: ما باید شهدا را به جامعه طوری معرفی کنیم و بگوییم در این زمانه با این همه هزینه های گزافی که می شود در آن دوره شهیدانی همچون شهید حاج یونس زنگی آبادی مراسم عقد خود را در مسجد گذاشت، شهید احمد عبداللهی شب ازدواجشان از خانواده همسرش اجازه گرفت و هنگام نماز جماعت مغرب و عشاء ابتدا برای ادای نماز به مسجد رفت ، و این به آن معناست که شهدا دنبال مسائل مادی و هزینه های گزاف نبودند و بیشتر معنویات توجه داشتند.

سردار حسنی سعدی عنوان کرد: ما باید بدانیم که شهدا چقدر بزرگوار بودند و با از خودگذشتگی های خودشان چه فرهنگ سازی ها کردند.

وی با تاکید بر اینکه هر چه داریم از شهدا داریم، اذعان داشت: مادر شهید احمد فتحی می گفت از ابتدای تولدش بلااستثنا هر روز صبح هنگام اذان صبح بیدار بود و این شهید از جمله شهدایی بود که هر وقت شهید حسین یوسف الهی از ماموریت بر می گشت ، به دوستانش می گفت برویم سرمزار شهید فتحی.

سردار حسنی افزود: روز بزرگداشت شهدا بهانه ای برای معرفی این پهلوانان به جوانان و نسل های آینده است.

وی بیان داشت: هر وقت از شهدا یاد می کنیم انرژی مثبت می گیریم و در این دنیایی که دشمنان در صدد تبلیغ و کم رنگ کردن جمهوری اسلامی هستند با یاد و نام شهدا این تاثیرگذاری آنان خنثی می شود.

این مسئول در این رابطه گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی از مادر شهیدان خیامی پرسید هیچوقت شده آرزو کنی کاش بچه هام شهید نشده بودند؟ مادر شهید پاسخ داد به خدا قسم یک بار هم نشده؛ یا در منزل شهید مصطفی موحدی گفت که پسر تو ناجی من بود.

وی با افزودن اینکه سردار سلیمانی با اینهمه مشغله اما برای خانواده شهدا وقت می گذارند و می گویند دیدار با مادران شهدا به من روحیه و انرژی می دهد و خستگی های مرا رفع می کند؛ ادامه داد: سردار سلیمانی با ۱۶۰ فرزند شهید ملاقات داشت و گفت من می دانم پدران شما چه کردند؛ بدانید قطره ای از خون شهدای شما هدر نرفته است.

سردار حسنی سعدی به بخشی از برنامه های پیش بینی شده در این روز اشاره کرد و عنوان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان از ۲۲ بهمن ماه سال گذشته تا به الآن بالای ۳ هزار دیدار با والدین شهدا داشته که هنوز این دیدارها ادامه دارد و هدف تجلیل و تقدیر از خانواده های آن بزرگواران است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: ۱۵ اسفند روز درختکاری با حضور ۱۵ نفر از والدین شهدا درختانی به یادبود آن قهرمانان کاشته شد.

وی از طراحی و توزیع  ۳۰ هزار برگه دلنوشته به شهدا در سطح استان کرمان خبر داد و گفت: پس از جمع آوری به بهترین دلنوشته جوایزی تعلق خواهد گرفت.

سردار حسنی سعدی بیان کرد: با آموزش و پرورش مکاتبه ای صورت گرفته که روز پنجشنبه غبارروبی گلزار شهدا توسط دانش آموزان را داشته باشیم.

وی همچنین به نورپردازی گلزار شهدا اشاره کرد و گفت:نصب  ۱۵۰۰ لامپ LED ،   هفتصد لامپ دیواری ، دو دستگاه پخش لیزر در پشت بام مسجد صاحب الزمان (عج) با هدف جذب جوانان و گردشگران با همکاری شهرداری در محل گلزار شهدا انجام شده است و این طراحی در هیچ جای از کل کشور صورت نگرفته است.

سردار حسنی سعدی افزود: تا به الآن کسانی که از گلزار شهدای کرمان بازدید داشته اند بیان نمودند که گلزار شهدای کرمان متمایز است و بیشترین زیارات قبور شهدا در کل کشور در کرمان بوده است.

وی عنوان کرد: دو هزار وصیتنامه شهدا برای چاپ در ۲۰ جلد و هر جلد شامل ۱۰۰ وصیتنامه در دست چاپ است و دفتر اول با ۱۰۶ وصیتنامه با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است.

این مقام مسئول مسابقه تلفنی و پیامکی با موضوع ۲۲ اسفند و شهید، برگزاری جلساتی با دانشگاهیان و مدارس شاهد، تجلیل از خادمان شهدا را از دیگر برنامه های این روز برشمرد.

سردار حسنی سعدی همچنین از صاحبان قلم،  اصحاب رسانه و مطبوعات خواست تا در جمع آوری و انتشار خاطرات شهدای مدافع حرم به ویژه سردار شهید محمد جمالی، حسین بادپا، محمدعلی الله دادی، حجت الاسلام سعید بیاضی زاده و شهید پرویز بامری ما را یاری نمایند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب