پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:49:38 - شنبه 21 اسفند 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بالاخره پول بدهیم یابگیریم؟
در اقدامی عجیب از سوی دولت اعلام شد که سهامداران “سهام عدالت” به سایت مشخص شده مراجعه کرده و سهام خود را تحویل بگیرند، شهروندان بر اساس کد ملی وارد سایت شده و با پیغام عجیبی مواجه شدند.

به گزارش “صبح رابر“ٰ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رفتارنیوز نوشت،در اقدامی عجیب از سوی دولت اعلام شد که سهامداران “سهام عدالت” به سایت مشخص شده مراجعه کرده و سهام خود را تحویل بگیرند، شهروندان بر اساس کد ملی وارد سایت شده و با پیغام عجیبی مواجه شدند که دارایی شما ….. ریال می باشد جهت دریافت سهم خود مبلغ ……ریال واریز فرمایید و قبض دریافت نمایید ؟!
فلسفه وجودی سهام عدالت در دولت قبل بر اساس حمایت مالی از شهروندان و کاهش دغدغه های مالی آنان برای تامین بخشی از هزینه زندگی بود که پس از گذشت ده سال از صدور برگه هایی بنام سهام عدالت در تازه ترین و عجیب ترین اقدام دولت از مردم درخواست واریز مبالغی جهت دریافت این سهام نموده است.
اما سوال اینجاست که اگر قرار است سهامی به شهروندان در جهت حمایت داده شود دیگر واریز پول به حساب دولت چه معنایی دارد و چرا باید شصت میلیون ایرانی مبالغی را واریز نمایند تا در سال آینده و در دولت بعدی مبلغ ناچیزی به عنوان سهام عدالت دریافت نمایند.

این اقدام قبل از آنکه رنگ و بوی حمایتی داشته باشد بیشتر به یک شوخی دولتی شبیه است تا اقدامی اساسی و در جهت حمایت از شهروندان و اقشار آسیب پذیر جامعه .
در حالی که یارانه ۳۰ میلیون ایرانی در دولت تدبیر و امید به بهانه های واهی از جمله خالی بودن خزانه و کمبود اعتبار و … قطع شد اما آمارها نشان می‌دهند که سقف حقوق های نجومی مدیران نخبه و نخبه پرور در این کشور روبه افزایش است و هر روز به بهانه ای بند و تبصره ای برای افزایش حقوق و مزایای مدیران و نور چشمی ها اضافه شده و شکاف طبقاتی و بی عدالتی همچنان بیشتر و بیشتر می‌شود.
قطع یارانه و در پی آن پرداخت سهام عدالت با چنین شگرد و وعده سال بعد و بعدتر موجب نگرانی شهروندان و ناامیدی از چتر حمایتی دولت شده است تا جایی که دیگر خانواده های بی بضاعت و تحت حمایت ارگانهای حمایتی هم چندان امیدی به دولت نداشته و نگران و مضطرب از آینده نامعلوم خود و اعضای خانواده شان هستند .
در پی این اقدام دولت تاکنون هیچ منبع و مسئول دولتی و رسمی در این خصوص توضیح و توجیهی نداشته و افکار عمومی سرگردان به دنبال جوابی قانع کننده برای این اظهار نظر دولتی ها هستند .
امیدواریم در روزهای پایانی سال و بعد از وارد آمدن شوک های اقتصادی به جامعه این بار دولتمردان با مردم شفاف و روشن سخن بگویند و پرده از این اقدام عجیب دولت و گرفتن پول از هر شهروند ایرانی بردارند تا قبل از آنکه این مسئله بهانه و دستاویزی برای شبکه های بیگانه و کانالهای ماهواره ای نشده است .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب