پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:25:53 - جمعه 27 اسفند 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برخی به جای نشان دادن اقدام و عمل در اقتصاد،از بیکاری به دنبال خرید هواپیما و سند۲۰۳۰ هستند/نمازخواندن بر پرچم شیر و خورشید یعنی انکار حقانیت امام
امام جمعه موقت رابر، با ببان اینکه آموزش در سطح عمومى با مشکلى مواجه نیست و حتى دورترین و غیر قابل دسترس ‏ترین روستاها در ایران، تحت پوشش شبکه آموزش قرار دارند گفت: چه کمبودى را باید جبران مى‏کرده است که کمیته‏اى براى رسیدگى به این سند و تهیه آن تشکیل شده و پس از این قرار است گزارش آموزش کشور در اختیار نهادهاى بین‏المللى قرار گیرد؟، آقایان به جای این که اقدام و عمل را در اقتصاد و دین و ارزشهای مردم نشان دهند و به وضع جاده ها و مشکلات مردم برسند از بیکاری به دنبال خرید هواپیما و سند۲۰۳۰ هستند!!!.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام محمدی امام جمعه موقت رابر، در آخرین خطبه های نماز جمعه سال ۹۵ رابر ضمن دعوت به رعایت  تقوای الهی، با اشاره به  برکات  دعای تحویل سال گفت :  در صحیفه امام، جلد ۱۲ صفحه ۳۸۹امام خمینی رحمت الله علیه  فرمودند:در تالیف قلوب و اخوت ایمانىو براى مصالح کشور اسلامى بکوشید. به فرموده امام راحل، تمام قلوب و تمام ابصار و بصیرتها در دست خداى تبارک و تعالى و ید قدرت او است؛ او است که تدبیر مى‏کند جهان را، لیل و نهار را و او است که قلوب را متحول مى‏کند و بصیرتها را روشن مى‏کند و او است که حالات انسان را متحول مى‏کند.

وی افزود: همان‏طور که سال تجدید مى‏شود، باید یک تجدیدى هم در اشخاص، یک تحولى هم در ارواح و اشخاص پیدا شود. من امیدوارم که ملت ایران و همه مسلمانان دنیا در این سال نو، یک تحولى پیدا کنند که براى خدا کار و خدمت کنند، براى سلطه خودشان نباشد.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه دعای «تحویل حال الى احسن الحال» این است که ان‏شاء‏الله در این سال نو، ما تغییرات روحى بدهیم، یعنى واقعاً تحول برایمان حاصل شودبیان داشت : همان‏طورى که سیره انبیا(ع)از اول تا آخر بوده است که جنگ و صلح شان براى خدا بوده است،ما هم همانگونه باشیم.

وی در ادامه گفت: هیچ‏کس نمى‏تواند قلوب را برگرداند از حالى به حالى.«مقلب القلوب»خداى تبارک و تعالى است، «محول الاحوال» خداى تبارک و تعالى است.«احسن حال» این است که براى او و براى بندگان او خدمت کنید .

امام جمعه موقت رابر افزود: چه نیکو است که (در) این سال جدید، کوشش نماییم در تألیف قلوب و از خداوند رحمان بخواهیم که قلوب ما را به هم نزدیک و ما را به نعمت اخوت اسلامى، مفتخر و از پرتگاه افتراق و خودبینى و خودخواهى که پایانش در این جهان، ذلت و اسارت و در آن جهان، ظلمت و جهنم است، نجات بخشد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به  احادیثی متناسب  با عید نوروز گفت:  امام صادق‏ علیه السلام  در وسائل الشیعه ، جلد ۵ صفحه ۲۸۸فرمود:إذا کانَ یَومُ النَّیروزِ فَاغْتَسِل وَ البَسْ أنظَفَ ثِیابِکَ  در روز عید نوروز غسل بنما و بهترین و پاکیزه‌ترین  لباس‌‌های خود را بپوش. و مرحوم شیخ طوسى در «مصباح المتهجّد» در ادامه این حدیث شریف آورده ؛ و خودت را خوشبو ساز و آن روز را روزه بدار.

وی افزود:  علاّمه مجلسى  نیز در «بحار»چنین آورده :مُعلّى پسر خُنَیس می گوید : در روز نوروز، بر امام صادق علیه السلام وارد شدم. ایشان فرمود: «آیا این روز را مى شناسى؟». «اى معلّى! روز نوروز، همان روز است که خداوند از بندگان پیمان گرفت او را بپرستند و به او شرک نورزند، به پیامبران و حجت هایش بگروند و به امامان ایمان آورند. این همان روز است که خورشید طلوع کرد، بادها وزیدن گرفت و گل هاى زمین روییدند.

حجت الاسلام محمدی با  بیان اینکه در هر روز نوروزى، ما آرزوى فرج داریم؛ چرا که آن از روزهاى شیعیان است بیان داشت: این، روز فرود جبرئیل بر پیامبر (ص) اسلام است و روزى است که پیامبر (ص) علیه السلام را بر دوش گرفت تا بت هاى قریش را در مسجد الحرام شکست و در همین روز، ابراهیم، بت ها را شکست. این همان روزى است که پیامبر به یارانش دستور داد با على (ع) بیعت کنند و در همین روز، على (ع) را براى بیعت گرفتن از جنیان فرستاد. در همین روز، دومین بیعت با علی(ع) انجام شد. در همین روز بر نهروانیان پیروز شد و ذوالثدیه (صاحب پستان) را به قتل رساند. در این روز، قائم ما و صاحبان حکومتْ قیام کنند و در همین روز، قائم ما بر دجّال پیروز گردد و او را در زباله دان کوفه به دار آویزد. در هر روز نوروزى، ما آرزوى فرج داریم؛ چرا که آن از روزهاى ما و شیعیان ماست.

وی افزود: مُحدث نورى در «مستدرک الوسائل» به نقل از کتاب حسین بن همدان گفت:مفضّل، از امام صادق (ع) که فرمود : خداوند بر حزقیلْ وحى فرستاد که: «این روز، روزى گرامى و بلند مرتبه نزد من است. با خود عهد کرده ام هر مؤمنى در این روز از من حاجتى بخواهد آن را برآورده سازم و آن روز، نوروز است.

امام جمعه موقت با ذکر کلامی از امام خامنه ای در شأن حضرت زهرا (س) به گرامی داشت این روز و نیز تبیین روز زن پرداخت و گفت : مهم‏ترین وظائف زن‏از نظر امام خامنه ای؛ شغل بزرگ و آینده‏ساز خانه‏دارى و نیز فرزند آوری است.اما متأسفانه فلان مسئول  در مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک برای قهرمانان زن کشورمان گفت : آن دورانی که زن فقط آشپزی و بچه‌داری می‌کرد، سپری شده است. البته این مسائل هم سر جای خود با اهمیت است، اما نمی‌توان وظایف زنان را تنها به درون خانه منحصر کرد.

وی ادامه داد: روحانی با طرح این سؤال که آیا خداوند همه عالم را برای مردها و تنها یک آشپزخانه سه در چهار را برای زن‌ها آفریده است؟ تأکید کرد: اسلام دینی است که مرد و زن را دارای ارزش مساوی در کنار هم قرار می‌دهد. عده‌ای هستند که باید در برخی از مسائل مقداری از حالت سنتی چند قرن پیش خارج شوند و اگر خارج نشوند، زن‌های ما آنها را به زور خارج می‌کنند.

 

وی در ادامه به تانک پیشرفته بومى کشور به نام کرار اشاره کرد و ضمن قدردانی گفت: شما عزیزان که در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع زحمات مهمی را متحمل شدید و با این تانک و امثال آن ، دو کار مهم کردید اول اینکه اقدام و عمل خود را در سال اقتصاد مقاومتی انجام دادید که دولت مردان ما باید از شما الگو بگیرند و دیگر این که سایه جنگ را با این کارهای شایسته از سر این ملت دور می کنید.

امام جمعه موقت رابر افزود:  آفرین به شما که پشت آمریکا و اسرائیل را به لرزه در آوردید.این انقلاب هم یک ابر قدرت معنوی است وهم یک ابرقدرت نظامی .

حجت الاسلام محمدی اشاره ای هم به سند ۲۰۳۰ و تزریق فرهنگ لیبرال غربى در آموزش و پرورش توسط این دولت کرد و گفت: چرا سند به این مهمى بدون هیچ‏گونه اطلاع‏رسانى قبلى و حتى بدون حضور نهادهاى تصمیم‏گیر، سیاست‏گذار و قانون‏گذار ازجمله شوراى عالى انقلاب فرهنگى و چهره‏هاى علمى کشور و خبرنگاران رونمایى شد و جزئیات آن منتشر نشد.

وی ادامه داد: آیا چنین سندى باید در مراجع قانونى صاحب صلاحیت کشور مثل شوراى عالى انقلاب فرهنگى و براساس معیارهاى تربیتى و سبک زندگى ایرانى – اسلامى تدوین و به تصویب برسد یا از سوى یونسکو و با همکارى بانک جهانى و براساس معیارهاى لیبرالى و سرمایه‏دارى دیکته شود؟.

امام جمعه موقت با بیان اینکه چرا قبل از این‏که این سند به تصویب مراجع قانونى ازجمله شوراى عالى انقلاب فرهنگى و مجلس شوراى اسلامى برسد، دولت آن‏را به اجرا گذاشته تصریح کرد: چهار هدف مهم آموزشى در این سند از جمله : سکولاریزاسیون آموزش‏ها، براى مقابله با نظام تعلیم و تربیت اسلامى شیعى، آموزش حقوق شهروندى لیبرالیستى و تفکر انتقادى براى تأثیرگذارى بر اندیشه نسل آینده، حذف و تضعیف سیستم آموزش ایدئولوژیک معلمان با تمرکز بر تغییر شرایط استخدام و خصوصى‏سازى آموزش و پرورش با هدف تغییر سیستم آموزش عمومى و تطابق با آموزه‏هاى سکولاریسم به چشم می خورد.

وی در ادامه با ببان اینکه آموزش در سطح عمومى با مشکلى مواجه نیست و حتى دورترین و غیر قابل دسترس‏ترین روستاها در ایران، تحت پوشش شبکه آموزش قرار دارند گفت: چه کمبودى را باید جبران مى‏کرده است که کمیته‏اى براى رسیدگى به این سند و تهیه آن تشکیل شده و پس از این قرار است گزارش آموزش کشور در اختیار نهادهاى بین‏المللى قرار گیرد؟، آقایان به جای این که اقدام و عمل را در اقتصاد و دین و ارزشهای مردم نشان دهند و به وضع جاده ها و مشکلات مردم برسند از بیکاری به دنبال خرید هواپیما و سند۲۰۳۰ هستند!!!.

حجت الاسلام محمدی در پایان خطبه ها با اشاره به خطا و اشتباه بزرگ عضو مجمع روحانیون مبارز گفت : سید محمود دعایی عضو مجمع روحانیون مبارز بر جنازه ادیب برومند رهبر جبهه مرتد ملی با پرچم ایران در دوران رژیم پهلوی نماز خواند و این سؤال را به وجود آورد که فردی مانند وی که خود را منتسب به امام و انقلاب می‌داند و لباس روحانیت را به تن دارد چرا به خود اجازه می‌دهد بر تابوتی نماز اقامه کند که پرچم رژیم پهلوی روی آن انداخته‌اند.

وی درباره اینکه جبهه ملی چه خیانت‌هایی کرده است و چگونه مقابل اسلام و احکام اسلام ایستادگی کرده ، سؤال و ابهامی نیست،عنوان کرد: قطعاً امثال دعایی آن‌قدر می‌دانند که جبهه ملی چه بوده و چه کرده است، اما سؤال این است، دعایی متوجه می‌شود که پرچم شیر و خورشید نماد  چیست یا نه؟

حجت الاسلام محمدی در ادامه افزود:.پرچم شیر خورشید یعنی مراجع و علمای اسلامی نمی‌فهمند و این اعضای جبهه ملی هستند که می‌فهمند لایحه قصاص یعنی لایحه غیرانسانی، پرچم شیر و خورشید یعنی حکومت پهلوی و طاغوت بر حق است و جمهوری اسلامی ایران ضد حق، پرچم شیر و خورشید یعنی اینکه ۳۷ سال از انقلاب گذشته و هنوز آقایان جبهه ملی این انقلاب را قبول نکرده‌اند، پرچم و شیر خورشید یعنی اینکه اعضای جبهه ملی امام خمینی ره و حکم تاریخی ارتداد جبهه ملی را قبول ندارند، پرچم شیر خورشید یعنی اینکه لایحه قصاص که نص صریح قرآن کریم است، غیرانسانی است.

 

وی ادامه داد: پرچم شیر و خورشید یعنی اینکه امثال دعایی هنوز هم بعد از سال‌ها از اعلام ارتداد جبهه ملی، این پرچم و این نماد و آن تشکل مرتد را قبول دارند،  پرچم شیر و خورشید در زمان حاضر، یعنی دشمنی، عناد و نماد ضد انقلاب و منافقین، پرچم شیر و خورشید در یک کلام، یعنی نفی امام خمینی  ره و نفی میراث ارزشمندش یعنی انقلاب اسلامی ایران.

امام جمعه موقت رابربا بیان اینکه  آقای دعایی شما که ادعای همراهی با امام خمینی (ره) را دارید، می‌دانید بر پرچم شیر و خورشید نمازخواندن یعنی انکار حقانیت امام؟ گفت: اگر می‌دانید و این اقدام زشت و غیرقابل‌قبول را انجام داده‌اید  که هیچ حرفی وجود ندارد و به نظر می‌رسد شما دیگر صلاحیت مسؤولیت ندارید، اگر نمی‌دانید که این اقدام چه معنا و پالسی به دشمنان می‌دهد، بازهم آنچنان از تقصیر شما نمی‌کاهد.

وی افزود: آقای دعایی مردم باید بدانند شما پرچم شیر و خورشید را قبول دارید یا پرچم جمهوری اسلامی ایران را، شاید آقای دعایی هر دو نماد را قبول دارد و با تسامح و جذب حداکثری می‌گوید هم این پرچم درست است و هم آن پرچم.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه  جبهه ملی که رویکردی لیبرال داشت در مقابل لایحه قصاص که برآمده از قرآن و شریعت بود، ایستاد و مردم را  به یک راهپیمایی در مسیر خیابان انقلاب به سمت دانشگاه تهران در بعدازظهر روز ۲۵ خرداد ۱۳۶۰ فراخواندندگفت: امام در واکنش به این فعالیت‌ها که در واقع قیام در مقابل قرآن دانسته می‌شد، موضع شدیدی گرفتند و «ارتداد» جبهه ملی را اعلام کردند تا این جبهه برای همیشه با حضور مردم در خیابان‌ها از صحنه سیاسی کشور حذف شود.

وی با بیان اینکه اینها بزرگان اصلاح طلبند که از نبود بصیرت چنین کلاهی سرشان می رودخاطرنشان کرد: این مردم متدین و انقلابی اگر بار دیگر چنین صحنه های زشتی را از شما ببینند ساکت نخواهند نشست و چنان از انقلاب و شهدا و این مردم سیلی بخورید که دیگر نخواهید توانست سربلند کنید.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب