پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:47:35 - جمعه 4 فروردین 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مطالبه رهبری و مردم ازمسئولین تمرکز بر تولید و اشتغال است
امام جمعه موقت رابرگفت:مطالبه من و مردم از مسولین از کلام رهبری است؛ مسئولین، مردم نیاز به همت شما دارند دو نکته را فراموش نکنید تولید و اشتغال کارها را با برنامه ریزی انجام دهید و در پایان سال نتایج آن را به مردم گزارش کنند.

به گزارش ” صبح رابر”؛ حجت الاسلام سمیعی امام جمعه موقت رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی،  تقوا را  بهترین توشه در دنیا و آخرت خواند و گفت: تقوا یعنی قدم گذاشتن در مسیری که خداوند متعال دستور داده  و یکی از دستورات خداوند صله رحم است.

وی با بیان دستور قرآن به اینکه  دل  پدر و مادرتان  را خوشحال کنید افزود:  احترام  به پدر و مادر از جایگاه ویژه ای در نزد خداوند برخوردار است، احسان به پدر و مادر، مسلمان بودن آن شرط نیست احترام به پدر و مادر مقطعی نمی باشد؛ بلکه دائمی است .

امام جمعه موقت رابر با اشاره به اینکه دستور دین اسلام است که اگر بدون رضایت پدر و مادر به مسافرت روید،حتی سفر زیارتی باشد  نماز را باید کامل بخوانید تصریح کرد: کمال انسان به پدر و مادر در اینکه بدون واسطه باشد با دست خودمان به پدر و مادرمان محبت کنیم  بهترین راه تشکر از نعمت های خداوندمتعال  انجام عمل صالح است و شرط قبولی آن هم پدر و مادر است.

وی با بیان اینکه شرط قبولی نماز رضایت پدر و مادر است افزود: خداوند متعال می فرمایند: اگر پدر و مادرت از تو راضی وخشنود باشند من خدا از تو راضی ام  .

حجت الاسلام سمیعی با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام که خیر دنیا و آخرت ، رزق و روزی، طول  عمر با برکت را در احترام  به پدر و مادر برشمردند بیان داشت : خیر دنیا و آخرت در دست های پدر و مادر است، بهترین دعا  هم دعای پدر و مادراست، قرآن دستور می دهد برای پدر و مادر خود  دعا کنید.

امام جمعه موقت رابر در بخش دیگر سخنانش ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و اینکه  خداوند عیدی همه ما را فرج امام زمان (عج) قرار دهد گفت:  عید نوروز بهترین فرصت برای مؤمنین است.

وی با اشاره به ارزش صله رحم و دید و بازدید با بیان سخنی از امام معصوم که می فرمایند: هر مومنی برای دیدن برادرش حرکت می کند، بابت هر قدمی که بر می داریدخداوند متعال گناهانش را می ریزد و بر درجاتش می افزاید، در شناسنامه اعمالش ثبت و ضبط می شود و در های آسمان هم  برایش دعا می کند افزود: با کسانی رفت آمد کنید که یاد خدا در چهره اش باشد، وقتی حرف می زند بر علمت بیفزاید و در رفتارش به یاد قیامت و آخرت باشد.

حجت الاسلام سمیعی با بیان اینکه قرآن دستور داده در خانه ای که با برکت  باشد رفت و آمد کنید نه آنهایی که اهل  تجملات و چشم و هم  چشمی هستند بیان داشت:  خداوند متعال به خانه خودش کعبه  قسم می خورد،آبادی خانه خدا به چیست؟، خدا تجملات را از  کعبه خودش حذف کرده به خاطر همین سادگی است رفت و آمدها بیشتر است پس آبادانی خانه ها به  تجملات و مبل و صندلی نیست تشریفات  و تجملات را حذف کنید چرا که مورد پسند خداوند و اهل بیت (ع) است.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به  فرمایش مقام معظم رهبری  در لحظه  تحویل سال گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری که  فرمودنداگر بخواهید یک ارزیابی کنیم از  سال ۹۵ هم مثل همه‌ی سالهای دیگر  شادی‌ها و غمهایی داشت، تلخی‌ها و شیرینی‌هایی داشت.هم شیرینی داشتیم در سال گذشته، که این شادی‌ها مربوط است به عزّت ملّی، امنیّت ملّی، همّت جوانانه و حرکات  مؤمنانه‌ی فراگیر در همه جای کشور؛ قدر شناس باشیم.

 

حجت الاسلام سمیعی با بیان اینکه هم تلخی‌هایی داشتیم که عمدتاً مربوط به مشکلات اقتصادی ومعیشتی مردم که طبقات متوسط و ضعیف درگیر این مشکلات بودند و هستندافزود : مقام معظم رهبری فرمودند : من از وضع مردم مطلع هستم، لذا  تلخی ها را با همه وجود حس می کنند.

وی با اشاره به مقام معظم رهبری شعار سال جدید “اقتصاد مقاومتی،  تولید و اشتغال” نامگذاری کردند گفت : اقتصاد مقاومتی عنوان کلی است  بعد  تولید و  اشتغال، مطالبه من و مردم از مسولین از  کلام رهبری است؛ مسئولین،  مردم  نیاز به  همت شما دارند  دو نکته را فراموش نکنید  تولید  و اشتغال  کارها را با برنامه ریزی  انجام  دهید و در پایان سال نتایج آن را به مردم  گزارش  کنند.

امام جمعه موقت رابرخاطرنشان کرد: تمرکز و برنامه‌ریزی بر روی این نقاط کلیدی مطالبه رهبری و مردم از مسئولین و موجب پدید آمدن موفقیتهای چشمگیری است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب