پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:38:21 - دوشنبه 21 فروردین 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آلوده شدن آب پائین دست معدن درآلوئیه شهرستان رابر
محمد رضا ملایی شهروند خبرنگار شهرستان رابر از آلوده شدن پائین دست معدن درآلوئیه بر اثر نفوذ رسوبات معدنی خبر داد.

به گزارش “صبح رابر“، آب یکی از مهمترین و بنیادی‌ترین عامل حیات موجودات زنده است از این نظر جلوگیری از آلودگی آب نیز به همان نسبت مهم و مورد توجه می‌باشد عوامل آلوده کننده آب بسیار گوناگون‌اند و می‌توانند هم منابع آبهای زیرزمینی و هم آبهای سطحی را آلوده کنند امروزه آلودگی های محیطی به ویژه آلودگی آب به اشکال مختلف درنتیجه پیشرفت تکنولوژی،بالارفتن استانداردهای زندگی بطورفزاینده ای درحال افزایش است.

شهرستان رابر علاوه برمعضل فاضلاب شهری از فاضلاب صنعتی هم رنج می برد، همه‌ معادن دارای فاضلاب و باطله که شکل‌های پسماند معدنی هستند و اولی، فاضلاب‌های کارگاهی و انسانی را شامل می‌شود و دومی باقیمانده‌های به‌دردنخور از فعالیت معدن‌کاوی اند.

این فاضلابها شامل ترکیبات فلزات و مواد شیمیایی و رنگی هستند که  اغلب توسط کارخانه ها وارد جریان آب می شوند این کارخانه ها  دارای دستگاه تصفیه فاضلاب نیستند و فاضلاب ها را به طور مستقیم به درون آب می ریزند .

فلزات سنگین به دلیل پایداری، تجزیه ناپذیری و مشکلات دسترس‌پذیری زیستی، از آلاینده‌های مهم و خطرناک محیط‌زیست به شمار می‌روند. به‌طوری که آهن و مس به ترتیب بالاترین میزان آلایندگی و بحرانیت مخاطره را در بین فلزات سنگین رسوبات به شمار می رود.

آب پائین دست معدن درآلوئیه شهرستان رابرکه مصرف کشاورزی دارد بر اثر نفوذ رسوبات معدنی سبب خشک شدن درختان این منطقه شده است.

photo_2017-04-10_11-19-24

امید است مسئولین زیربط هرچه سریعتر نسبت به رفع این معضل شهری چاره اندیشی شود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب